Ten tmavofialový sa abjavil oveľa skôr - ešte som chodil na základnú, niekedy okolo roku 1982. Trochu neskôr, keď už pošli dvojdverové Ikary (8A, 8B a 8C preradili na Hrádok), jazdil ešte jeden s rovnakými oknami, nastriekaný klasickou červeno-bielou ako mestské Karosy. Neskôr ho prestriekali na zeleno-bielu a doslova strašil deti v uliciach až do cca 1999 - to už ho držal pokope len náter a modlitby. Neviem, či to bol ten istý alebo nie.
No, nepovedal by som, že len Bratislava, ja som vlastne také veľké super otváracie okná videl len na tom jedinom buse v mojom rodisku (aj ten bus sa tam vyskytol asi len náhodou - inak ostatné busy v LM ich majú samozrejme malé). Ono nikde inde na Slovensku som nevidel také okná ako majú v Budapešti...
Ked som videl ze vsetky ikarusy 283 (co je asi 50% ich vozoveho parku) v Budapesti maju take okna, tak som nechapal ze preco take nie su aj u nas, ze v DPB musia byt asi cisty ****** co vzivote nesli autobusom. Podla vsetkeho Ikarusy sa povodne vyrabali s oknami otvaracimi viac nez cez polovicu, len nieko napadlo, ze Bratislava, ktore je od Budapesti trosicku na sever, zrejme potrebuje okna 3 krat mensie ☠
Pochádzam z LM a kedysi dávno, asi tak okolo roku 1997, tam SADka, ktorá samozrejme prevádzkuje aj MHD, kúpila akýsi second hand bus z Budapešti. Bol to podla všetkého nejaký IK 28x (možno 282? - dosť sa to podobá tomu tu: http://www.ikarusbus.cz/historie/ik282.jpg ) a mal náter zaujímavej tmavofialovej farby, maďarské nápisy v buse a nálepky na buse. A samozrejme to malo tie veľké okná ako sú na tých fotkách, ktoré si poskytol. Ešte mal okrem toho super motor, týpok ktorý s ním jazdil to raz za čas drtil takých 80-100 km/h po meste, no zábava to bola Len škoda, že ten bus už teraz kdesi pošiel do paže .. možno odstavený (alebo ho prestriekali a vymenili mu okná?), ale už od nejakého 2002 som ho nevidel...
Prave som sa vratil z Budapesti. Zarazilo ma niekolko veci, co sa tyka okien Solarisov (a ich "bezprievanovemu" vetraniu) - preco mozu mat vsetky autobusy v Budapesti taketo okna: http://www.eripmav.host.sk/budapest.html
A aj nove autobusy maju daleko vacsie a posuvne okna ako tie nase!, dokonca aj ked maju klimatizaciu (zatvorene ked je zapnuta samozrejme), nehovoriac o tom, ze elektricky v budapesti maju okna otvaracie este viac...
Tiez nechapem tych hnusnych ludi, ze to vidia a nezavolaju nikoho ani nič... Kebyze sa to stane im tak placu, ale teraz sa im nic nestalo tak su ticho(ako je to v SK bezne). Nabuduce im trebars zabiju ich decko, alebo ich a potom padne otazka: "prečo"? No preto, lebo minule..
ako ti tu uz bolo vysvetlene, Solarisy boli kupene z dovodu absencie 15m busov. V BA je totiz par liniek kde kratke autobusy nepostacuju a klbove su luxus. Fakt, ze autobusy su nizkopodlazne je v dnesnom svete uz viacmenej standard, takze DPB ich nekupoval z dovodu pristupnosti pre dochodcov a fyzicky postihnutych ludi, ale dovodu obsluhy urcenych liniek a nahrady Ikarusov 280. na linke 99 stacia 12m autobusy, pretoze ak by sem boli nasadene 15m Solarisy, tak by vozili viacej vzduchu ako ludi, pricom by chybali na linkach, kde by boli viac vyuzitelne. DPB na tom nie je najlepsie, nemoze si dovolit byt stratovy
To mas pravdu. Ale na druhej strane 88 chodi cez dost velke uzemie petrzalky + "stare mesto" a Solarisy kapacitne presne vyhovujuju podla mojho nazoru potrebam 88.
Ak bude mať dopravný podnik dosť nízkopodlažných vozidiel 12-metrovej dĺžky, tak isto radi tvojej žiadosti vyhovejú. Však aj tie 2 čo máme premávajú na linkách 22 a 49, čiže v okolí nemocníc na Kramároch.
no to je pekne, ale na druhej strane ti co chodia do nemocnice, ci na polikliniky maju zle zdravotne schopnosti, robi im problem chodit po tych schodikoch.... ja som tym vyhliadkovym busom chodila ... tak mohli to spravit aspon tak, ze za hodinu by sli dva tie solarisy....
zdravim, mna by zaujimalo, kto rozhoduje o tom na akej linke bude premavat SOLARIS? preco taky autobus nie je cislo 99??? ved v petrzalke spaja vsetky polikliniky a nemocnicu a chodia s nim hlavne dochodcovia!!!!!!!!!! Ja som myslela, ze ten autobus ma sluzit pre ludi a nie na prezentovanie mesta!
Mozno laicka otazka, ale preco sa autobusove vozovne Trnavka a Jurajov Dvor nezlucia do jednej vozovne ? Naco je dobre mat 2 vozovne (rozne kolony) tesne pri sebe, ked to moze byt 1 vozovna (kolona) ?
NOČNÉ LINKY - Tie 4 odchody s int. 71 min. by boli veľmi dobré, to by sa BA preradila z kategórie dedina do kategórie malomesto z hľadiska nočnej dopravy. ?
__________________________
ÉRKONDIŠN - Na boj proti IGK by mala mať MHD to čo má IGK, takže určite si nemyslím, že klíma pre substrát je zbytočnosť. Aj keď samozrejme teraz je potrebné investovať do iného. Ale zase čakal by som, že povie Zachar či kto to bol na rovinu, že nemáme bubáky na klímu a nebudú drístať tie žvásty, že v MHD je klimatizácia kvoli otváraniu dverí neúčinná.... ? Si môžu so SAD CCC podať ruky... ☺
__________________________
Re #64162 Andy: No neviem, keby uvažovali o low-costoch tak sa obávam, že by schválili menej...
ono vyslo mu to zrejme preto, lebo v novinach boli informacie o predaji raz 10 ha a raz 100 ha. cize bud by to bolo 820 melonov alebo 8,2 miliardy
inak penta nadhodila este vyssiu ponuku, na 9200 skk/m2 ... zda sa mi to kusok rozdiel oproti tym trapnym 2000 skk/m2 za ktore im to chcel predat durkovsky...
ale u durkovskeho sa nedivim. z nasej firmy sme mu davali pri troch ukonoch este ako poslednemu referentikovi 3000 (este vtedy) kcs za ukon, ked sme volaco chceli na zaciatku 90tych rokov nieco vybavit ?
kazdopadne durkovsky to zrazu stiahol, ale ze "jedna" o znizeni. tak som zvedavy ake dalsie pozemky im ponukne za smiesnu sumicku ..
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
eripmav