Prosím Ťa, kedy si šiel naposledy nočákom do Petržalky? Koho si tam videl? Ja teda ožratých ľudí skutočne nie. Tí idú taxíkom. Videl som tam len ľudí, čo šli z centra a nemali chuť volať na taxík, a v 507 ešte aj tradičných zástupcov bezdomovského stavu vezúcich sa k nemenovanému non-stop hypermarketu... Začínaš mať nejako podobné zvrátené názory ako vedenie tohto mesta...
Až také odvážne nároky som ani sprvoti na mysli nemal, ale samozrejme, že také riešenie by bolo ideálne.
Re #63906 Ámos: Potrebujeme. Nie vždy idem s tromi ďalšími ľuďmi, nie vždy idem z centra mesta, nie vždy sa mi chce volať taxík, nie vždy je taxík voľný a lacné taxíky tu nebudú donekonečna. Ddvolávať sa na taxíky je alibizmus a spôsob, ako obyvateľov tohto mesta uvariť ako tú povestnú žabu.
Nehovoriac o tom, že cesta linkou 507 na koniec Petržalky trvá z centra aj polhodinu, čiže raz toľko, ako v špičke. Neviem si predstaviť, že by tie linky pri normálnom intervale jazdili po takto úchylných trasách.
inac linky by som nezacinal v centre, ale potiahol ich vhodne na stanicu (kedze tam v sucasnosti mame centralny prestupovy uzol); a napriklad na nocnu L"202" v trase z hlavnej stanice cez stefanikovu (nutnost uprav trolejovej krizovatky), hodzovo, ul. 29 augusta, sluckou cez rajsku a potom uz po svojej trase mi vyslo na nocny polhodinovy interval potreba 3 vozidiel + vynechanie jedneho odchodu medzi 2 a 3 kvoli roznym vyrovnavacim, bezpecnostnym a inym prestavkam; s jednym vozidlom na linke by si sa z podobnych dovodov nedokazal tocit v hodinovom intervale...
na druhej strane by sa zavedenim takejto linky dalo nieco usetrit minimalne vo vecernych hodinach, kedy radialova kapacita liniek 201 + 202 je relativne vysoka ale nemozes ich vyriedit kvoli tomu ze kazda z nich zbiera masu ludi z troska inej oblasti (rajska, hlavna stanica, asmn); takyto hybryd by vecer po 21 mohol myslim kludne nahradit s 15 minutovym intervalom sucasne 201+202 majuce vecer na radiale 10 minutovy interval...
No mne by sa tiez lubilo keby mi nocak jazdil 00.00, 1.00, 2.00, 3.00, 4.00 ale toto v Bratislave jednoducho nie je na programe dna. A to nie je len zlepsenie tarifnej kontroly ale aj kontroly policajnymi hliadkami, kedze tie vozy dostanu za jednu sobotnajsiu noc tak zabrat,... A skutocne ak sa niekto vie ozrat ako prasa a ma nato, tak nech potom grca v taxiku a nie v buse na zem.
Ik280 nemali vyradzovat, ale nechat ich na nocne linky, hlavne do Petrzalky, Race,...
Mas trosku mylne chapanie "uzivenia sa" linky. Pri vecernej a nocnej doprave nejde o naplnenie vozidla, ale o zabezpecenie intervalu akceptovatelneho cestujucim. Ked totiz interval zhorsis pod uroven, ktora je akceptovatelna, nebude ti linkou chodit nikto, prip. len "socka". A v nocnej doprave je podla mojho nazoru najdlhsi akceptovatelny interval 60 minut, pretoze aj keby tie vozy nechodili plne na 100%, pri zhorseni intervalu sa paradoxne este viac vyprazdnia. A na hlavne smery by bolo velmi vhodne jazdit s 30-min intervalom. Divil by si sa, ako by sa tie vozy pri takomto intervale naplnili oproti sucasnym nocakom, ktore jazdia zvacsa poloprazdne, kedze ludia chodia taxikmi/autami.
Takze v tomto suhlasim s Papyrom.
ja by som proti posilneniu nocnych liniek nemal vonkoncom nic, akurat by som predtym zvysil tarifnu kontrolu aby sa v tych linkach nevozili neplatici a az potom by bolo vhodne robit neake posilnenia...
V tomto meste, kde mesto nehradi ani vykony na dennych linkách, viď L44, tak je to utópia.
No myslim si, že tych 18 liniek uplne stačí a nie je potrebne viac. A takisto by bolo potesujuce, keby bol pridany odchod po druhej v noci. Kazde pol hodinu v Bratislave nepotrebujeme. Nie pri cenach taxikov 11 korun za kilometer. Cesta z centra na koniec Petrzalky stoji 150 korun, cize ked idu styria...
Radsej ako v noci kazdu pol hodinu by som cez den posilnil linky co to potrebuju...
Ja si idealnu nocnu dopravu predstavujem ako linky 11, 12, 14 v hodinovom intervale, na 12 by mohla v dubravke nadvazovat autobusova linka s garantovanym prestupom, ktora by spravila okruh lamac - devinska nova ves (pripadne aj Zahorska Bystrica, podla casu a zaujmu). Dalej trolejbusova 202 (mohla by zacinat napriklad z Hodzovho namestia), trolejbusova 212 predlzena az do Trnavky, tiez obe v hodinovom intervale. Tym sa podla mna vyriesila doprava v meste pre 90% ludi 3 elektrickami, 2 trolejbusmi a 1 autobusom, kedze vsetky linky pri hodinovom intervale vpohode stihaju spravit kolecko. Este ostava Petrzalka - tam sa nevyznam, tak nebudem vymyslat... Neobsluzene ostavaju casti ako Devin, Vajnory, Letisko, Slovnaft, Rusovce, Jarovce, Cunovo, Zahorska Bystrica, ci odlahle casti Podunajskych biskupic - tu nastava otazka, ci by sa linka s hodinovym intervalom uzivila, podla mna nie, a staci tam sucasne linky 5XX.
Galiyosha - podľa mňa má zmysel, aby sa zaviedlo niekoľko nových nočných liniek, kopírujúcich najvyťaženejšie denné linky. Kľudne aj električkové a viac trolejbusových. Všetko s jednotným intervalom 30 minút, do okrajových častí, ako napr. Devín, 60 min. To by bolo pre mesto veľkosti Bratislavy prijateľné.
Hmmm... som zvedavy, ci nebudu nakoniec sklamani... kedze Karosa uz davno nie je to, co byvala, a dokonca to uz ani nie je Karosa, ale ceska divizia Irisbusu, s neustale rednucimi pozostatkami svojho vlastneho vyrobneho programu...:/
1; Linka X50 má konečnú "Landererova" ako priebežnú?
2; Kde sa otáča tá 151-ka na Lopeníckej? Pri tom vodojeme ako 51-ka alebo niekde inde?
(Už som sa to tu síce raz pýtal ešte pred jej zavedením, no vtedy mi to naisto nikto nevedel odpísať).
3; Prečo v novinke popisujete podrobne trasy liniek 66, 68, 201, 209? Nie sú náhodou rovnaké tak ako boli do 30.6.?
4; Platia pre 59-ku aj tie výjazdy z Vozovne Jurajov dvor po odstránení tej dojazdovej trasy z vašich CP?
Idu volby ? takze po cyklobuse, minibusoch a inych vymozenostiach ktore su fajn, ale povedzme si pravdu, az tak vela hlasov neprinesu... Taka nocna doprava povedzme aspon v hodinovych intervaloch (ale nie vsetky nocne linky 5XX, aspon na hlavne smery raz za hodinu) by podla mna priniesla dost hlasov vo volbach na primatora - len si zoberme ze to su priame usetrene peniaze na taxik - 100-200 korun, to je celkom dobry volebny program ☺ , treba sa obracat na primatora a na kandidatov. Durkovsky je celkom inteligentny a tak tajne dufam, ze toto si mozno nechava pred volby ako tromf (kedze to ani nie je velmi drahe, elektricka mu nevyjde, autobusov kupil malo...)
Pri RIADITEĽOVI podniku, prevádzkujúceho tie akobyspoje, ktorý povie do médií, že kto chce cestovať v noci, má si odložiť na taxík, sa nemôžeme čudovať, že nie je ani minimálny záujem o normalizáciu pomerov v nočnej doprave.
Podľa vás má ešte zmysel, aby jazdili v piatok a v sobotu zdvojené 506 a 507? Osobne si myslím, že tento krok prišiel príliš neskoro. Dopyt po nočných spojoch už dávno nie je taký ako pred piatimi rokmi. 506 a 507 chodia také, že málokedy nie je voľné miesto na sedenie. Jeden kĺbový autobus by to bez problémov pobral.
Radšej keby prišlo reálne zlepšenie nočnej dopravy. Či skôr jej zavednie. Tie tri autobusy za noc sa za nočnú dopravu vlastne ani pri najlepšej snahe považovať nedajú... ?
Od tej nehody 2812+vlak sú zakázané výjazdy aj dojazdy všetkých liniek cez priecestie = po Ivánskej. Chodia tade však bežné linky (61, 67, 511, 517), služobné spoje a občas záložné vozidlá, keďže tade je to do/z vozvne Trnávka na/z Astronomickú, príp. Dolné hony až Pod. Biskupice, najrýchlejšie. ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Papyr