Nemôžem, pretože sa nezaraďujem ja, zaraďuje sa ten kamión medzi rýchlejšie idúce vozidlá. A ten sa s vedomím svojej veľkosti zaradí bez ohľadu na situáciu. Proste to ber ako exaktne aj empiricky dostatočne dokázané, že systém s pridávaním a uberaním rýchlejších pruhov je výrazne bezpečnejší.
"Zatiaľ čo keď idem v ľavom pruhu, ktorý bude končiť, môžem si v dostatočnom predstihu preveriť, aká je v strednom pruhu situácia a či mám pre plynulé zaradenie spomaliť, zrýchliť alebo udržiavať konštantnú rýchlosť."
Teraz nechápem, veď to isté môžeš spraviť aj keď ideš v pravom pruhu.
to sa mi nezda, ze by zrovna tento usek nemal odstavne pruhy a pripajacia odbocovacie pasy. sice tento usek si prejdem az buduci alebo nanabuduci tyzden, ale fakt sa mi to nezda.
toto bol jeden z najmegalomanskejsie stavanych usekov na D1. preto som sa k nemu nevyjadroval. navyse stal 5 miliard .. ale dalsie 3 miliard vytuneloval hydrostav..
No ste mi dali poriadne zabrať s tou diskusiou o jazdení vľavo a znižovaní pruhov. Som si už automaticky začal predstavovať anglickú ľavostrannú premávku a trvalo mi asi 5 min. kým mi došlo, že si to musím preklopiť kontinentálne ? O dva týždne si prídem do BA po nové fáro, tak dúfam, že sa nepomýlim, čo by sa pri našom benevolentnom dopravnom značení mohlo stať oveľa ľahšie ako kontinentálnemu vodičovi v UK ? Inak keď už je reč o tom, aj keď jazdenie v ľavostrannej premávke mi od samého začiatku nerobila absolútne žiadne ťažkosti (pravidlo pravej ruky tu platí rovnako), s odhadom vzdialenosti naľavo od vozidla to bolo horšie a trvalo mi dlhšiu dobu, kým som si zvykol na správny odhad z opačnej pozície. Takisto rôzne typy áut majú umiestnené ovládacie prvky buď zrkadlovo oproti kontinentálnym autám, alebo len akoby posunuté na pravú stranu. Takže na jednom aute som zo zvyku dával stierače namiesto smeroviek a keď som si na to už zvykol, tak na ďalšom aute to bolo opačne. Inak obiehanie je na anglických cestách veľmi neobvyklé, aj keď sa po ceste vlečie nejaká starina polovičnou rýchlosťou než je povolená, tak všetci ho pokojne a pokorne nasledujú. No a ešte jeden postreh, dopravné značky obmedzených rýchlostí sú iba troje - 30 (48), 40 (64) a 50 (80) mph (km/h). Pri 30 mph obmedzení sa miestami ani rýchlejšie ísť nedá, raz som to na jednej neznámej prudkej zákrute v dodržanom limite skoro nevybral.
OFF TOPIC
Re #63838 SZKV: Mne by stacila linka Dejvicka, Vozovna Stresovice, Andel, Na Knizeci, Krizova, Pobrezni cesta, Kacerov, Skalka, Depo Hostivar, Cerny most. Kloubus kazdych 6-7,5 min, o vikendu solo Proste prazsky metrobus pulkruhovite spojujici okrajove stanice metra.
konkretne D1 splna normy v pohode. skus si prejist R1 aby si zistil aky je rozdiel medzi D26,5/100 resp D26,5/120 oproti R24,5/80 resp R24,5/100 .. dalej aj polomery zakrut etc etc
kazdopadne o tom mozes kludne diskutovat na www.dialnice.info
Tak trochu som čakal reakciu: No a čo, aj ja jazdím rýchlo (= mám dobré auto a dodržiavam len predpisy, ktoré vyhovujú mne), ale bezpečne. Typická veta, ktorú zvyknem čítavať na iných fórach, alebo počúvať od našich "celebrít".
Aj ja občas, s dovolením, jazdím 200. A nejazdím trvale v ľavom pruhu ale podľa možnosti vpravo, ako to požaduj zákon. A keďže mám nejaké tie pomaly dva milióny odjazdené, tak si dovolím tvrdiť, že aj keby som išiel v ľavom pruhu a predpisových 130, tak je pre mňa stúpací pruh vpravo nebezpečnejší. Ak totiž z pravého pruhu "kráľ ciest" vyhodí blinker (zásadne v poslednej chvíli) a začne sa pchať doľava bez ohľadu na situáciu v priebežnom pruhu, vodič v tomto pruhu väčšinou už úplne bez smerovky proste náhle prejde do ľavého pruhu. Zatiaľ čo keď idem v ľavom pruhu, ktorý bude končiť, môžem si v dostatočnom predstihu preveriť, aká je v strednom pruhu situácia a či mám pre plynulé zaradenie spomaliť, zrýchliť alebo udržiavať konštantnú rýchlosť. A tzv. "stálevľavojazdiči" a "zásadneneblikači" mi mimoriadne pijú krv.
Áno, presne ten myslím. A keď už mám s kým pokecať o diaľniciach, nemyslíš si, že "severná" D1 by mala byť preklasifikovaná v najlepšom prípade na R, ak aj nie na smerovo oddelenú komunikáciu prvej triedy? Tá vec totiž rozhodne nespĺňa parametre diaľnice ani len tie, ktoré platili v čase jej vzniku.
Ak sa zmenšuje počet pruhov z 3 na 2, tak sa pripája ľavý pruh, pravý je priebežný (viď napr. AT). Nemusia dávať prednosť pomalé autá rýchlym, ale naopak.
cawte, jednu vec nechapem...pred myslim, ze 2-3 tyzdnemi som posielal spravcovi stranky fotky z autotecu ze ich da na stranku...a niesu tam. potom sa cem este opytat, ze na aku adresu mam poslat ak by ste mali zaujem fotky londynskych autobusov...niekolko typov double-decker busov a potom 18 metrovych mercedesov...to je vsetko...cawte
Zníženie jazdných pruhov zľava by nesmierne znepríjemňovalo život tým, čo jazdia zásadne v ľavom pruhu "plynule" >200 kmh. Prečo by mali robiť sebe zle ?
ak myslis usek ladce - sverepec, tak o tom useku sa radsej ani nebavme .. uz aj to pocasie na vikend je skarede a uz tak zlu naladu si nechcem este zhorsit ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
drink
Inak s druhou časťou súhlasím.