Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: si #63820:
Dal som si tu namahu a nasiel som archiv BN...citujem: Pri Bielom krizi (myslia Nam. Biely kriz ? ) bude potrebna sirka vozovky dosiahnuta zuzenim zastavkovych ostrovcekov na MINIMALNU povolenu sirku nastupistia. Pri Mladej garde bude rozsirenie komunikacie vykonane zasahom do prilahleho uzemia v sirke asi 60 cm co sa dosiahne prelozenim stoziarov VO a TV elektrickovej trate DO zastavkoveho ostrovceka bez redukcie jeho sirky... Obdobne aj na Riazanskej. Takze Minimalne na BK to bude na ukor zastavok elin ? Nevraviac o zavadzajucich stlpoch na Garde a Riazanskej ?
Reply on: si #63820:
Ty niesi šťastný ? Človeče, wake up, lebo neviem či neskončíš podobne ako ten pod metrom... ?
No, súčasný stav - na to, aby si v celej dĺžke radiál vyhnal autá z trate musíši nastavať desiatky križovaní, pokial ich nechceš nachť ísť otáčať do Rimavskej Soboty len preto, lebo sa chcú dostať na druhú stranu koľajiska. Ale je to riešiteľné, netvrdím že nie.
Stavbou takéhoto charakteru odstrelíš celý priestor niekam úplne inam. Aj keby boli tie stavby polovičného rozmeru ako prievozská - bajkalská či mierko - je to otras a kastrácia územia, ktoré už na nič iné nepoužiješ.

V prípade, že električka 1 nabrala nabrala na Mladej Garde 50 školákov zo zájazdu navyše, získala 30 sekúnd zdržanie a vďaka tomu, že je preplnená a na zástávkach je o 30 sekúnd viac ľudí, naberá na každej zastávke ďalšie sekundy. A okrem hlasu z amplióna, aby cestujúci urýchlili nástup a výstup, alebo počkali na ďalšiu neurobíš nič ! A tretia Ti stojí za zastávkou a čaká.
Rýchlosť je v špičke vždy na maximálnej úrovni.
Reply on: Sommelier #63818:
ziadna trat v podstate nie je uplne bezkolizna (aj v prahe ti obcas neaky debil vbehne pod metro 🙂 ), ale pravdepodobnost vyskytu auta v kolajisku je v pripade oddeleneho tratoveho telesa kriziaceho cesty mimourovnovo zanedbatelna oproti sucasnemu stavu
isto, rozne zdrzania na trase vznikat mozu, ale pri dobre spravenej trati a bez zbytocnej buzeracie vodicov za prekrocenie maximalnej povolenej rychlosti (ktora je hanebne nizka) sa bezne zdrzania dohnat daju (len este nesmu byt prilis prehustene zastavky)
keby nic horsieho a drahsieho ako presun stlpov nebolo, boli by sme tu asi vsetcia velmi stastni...
Reply on: Mikimaus #63816:
Ak ste citali BN poriadne a dlhsie, tak byste vedeli ze rozsirovanie cesty pojde na ukor chodnikov, nie ostrovcekov, tie uz su dost uzke.
Prikladom je ztaznost jedneho citatela, ktory byva v dome na Nam. Bieleho Kriza. Stazoval sa ze po tom rozsireni mu pojdu auta doslova pod oknom.
Reply on: si #63817:
trať s prístupom chodcov a automobilov nebude nikdy bezkolízna.
Som proti mimoúrovňovému križovaniu.
Fyzika je aj o tom, že keď niekto v plnej diaľnici decentne pribrzdí ostatní za ním pribrzdia ešte viac a o pár minút vznikne zácpa len pre malé pribrzdenie jediného auta.
Hmmm. To vídavam pri (a menej ako) 2 minútových intervaloch - stačí jediné zdržanie (cestujúci, maschinfuhrer, pes, to je jedno) rádovo v sekundách a súprava sa prerve cestychtivým substrátom, ktorý vystupuje a nastupuje pomalšie a do konca špičky sa už toho nemusíš zbaviť a premávka je pekne pribrzdená. Sú to ľudia, nie automaty !

Ja proti tomu nič nemám - v rámci rekonštrukcií radiál a ciest sa to bude zrejme posúvať - len najlacnejšie to nie je (najma stĺpy).
Reply on: Sommelier #63815:
pokial budes mat bezkoliznu trasu (teda mimourovnove krizovania) a zabezpecovacku, mozes tam tie elektricky rvat hoc aj v 40 sekundovom intervale (a po fyzikalnej stranke budes akurat musiet este doriesit to aby ti stihalo trakcne vedenie a meniarne, ale to nie je nic neriesitelne)

Re #63811 Sommelier: odstranovanie lievikov na racianskej ale nema ist cestou zuzovania ostrovcekov ale rozsirenia cesty smerom k tym stromom, plotom a slpom ktore sa ti zdaju byt takou strasnou prekazkou...
Reply on: Sommelier #63811:
No ano bolo to v BN , no len ako sa tam aj uviedlo tie lieviky tam neboli len tak. Mali spomalit dopravu pre zvyseny vyskzt chodcov. Inak si neviem predstavit ked na Mladej garde zuzia ostrovcek ako sa tam rano studaci napracu. Staci sa pozriet ako vypada zastavka POLUS pripadne Racko ?
Reply on: S499.1023 #63754:

1. z pohľadu fyziky tam tých električiek nemôžeš narvať viac ako je vhodné. Špičkový 2 minútový interval by bol veľkým hazardom, na ktorý by sa takmer denne doplácalo.

2. LEN o peniazoch ? Keď buduješ dopravný systém, musíš zohľadniť mrte kritérií - a to finančné je len jedno z nich.

3. a mne sa o nič iné nejadná. Len tvrdím, že keby existovali dve vetvy - na východ a západ, bolo by to pre Prahu lepšie ako jedna stredom.
A úplne ideálne budú všetky 3 - a to je o tej budúcnosti. Déčko nepovažujem za šťastnú voľbu ani náhodou.

4. To radiálne je v rovnici nemenná ? Od ťažkého rozmachu výstavby uplynulo možno 50 rokov - budovania radiál, za ďalších 50 rokov to môže byť s pridaním okruhu - na úkor ďalších kapitol radiálnych smerov.
Prečo nie ?

No vidíš, pretože za okruhom nasleduje ďalší okruh. Najprv spojím to čo potrebujem radiálne a keď sa rozhodnem, že sa oplatí ich spojiť okruhom, tak ich spojím.
A ten čas na prvý okruh už v Bratislave rozhodne prichádza, pretože by to bolo výhodné.
Reply on: Koni #63807:
No lenže napríklad o nákupe Solaraisov písala polovica novín ako o niečom úžasnom, a pritom, tento počet busov je menší, ako počet, ktorý treba obnoviť, v rámci pravidelnej obnovy vozového parku.
Reply on: S499.1023 #63755:
tak v tomto smere sa to časovo absolútne neoplatí - rýchlejšie je 2 x prestupovať (nie večer či cez weekend) s použitím Áčka
Reply on: tomas1 #63763:
čo je to stavať "nanovo" ?
Reply on: Martin Fundárek #63771:
som čítal o odstraňovaní lievikov na Račianskej... tak teraz neviem ?
Reply on: Martin Fundárek #63772:
môj optimistický výhľad je 50 rokov. Nikdy som netvrdil, že by sa existujúce trate nemali zdokonaľovať a upravovať. V zásade som ale proti mimoúrovňovým stavbám na križovaniach s Tomášikovou, Jarošovou (2 x).
V budúcnosti by som bol nerád, keby sme stále pri cestách do iných MČ "museli" do centra (a myslím tým len centrum).
Ani Ty ani nikto iný pravdepodobne peniaze riešiť nebude. Ja som hlúpy papierista - pár ľudí by si malo spolu sadnúť a nakresliť záväzný rozvojový plán, ktorého časti sa budú realizovať podľa potrieb a možností a upravovať podľa nových rozvojových trendov.
Len preto, aby sa nestavalo tam, kde sa nemá.
Reply on: S499.1023 #63808:
viem si uplne v pohode predstavit aj elektricku s relativne hustymi zastavkami na jednom kolajovom telese spolu s neakym regiovlakom; akurat ze to by to kolajove teleso muselo vyzerat troska inac ako su tie dnesne elektrickove a tiez by sa muselo zmenit myslenie ludi a sprevadzkovat zabezpecovacka + dialkove riadenie trati (a to nehovorim uz o takych veciach ako je rozchod, trakcne napatie, prejazdove profily a podobne srandy 🙂 )
Reply on: drink #63774:
Tak som to nemyslel. Tak, aby vidiečania nemuseli po meste stáť nak aždej zastávke električky, ktorá sa na hranici mesta zmení na S-Bahn a bude prášiť do Dunaszerdahely. Samozrejme všetkým nech môžu cestovať všetci, ale nech niekto nepchá električky na železničné koľajnice.
Andy: A čo by tá kritika zmenila? Magistrát kúpil 22 busov a už zrazu sú bohovia a do autobusovej dopravi už nič aspon 5 rokov neodsúhlasia. A novinári môžu písať a písať.
Prispevok bol zruseny, nakolko v nom bolo velmi vela prazdnych riadkov

Autor: Koni
29.6.2006 11.47
V tých Solarisoch je nejak málo miesta.
A pod Novým mostom snimi majú vodiči dosť problémov. Minule sme tam cúvali 3 minúty. Ale sú pekné. classic
Reply on: Koni #63803:
Tak ale ja byť novinárom a súčasne cestovať MHD, tak asi píšem čo najviac kritiky, pretože je aj v mojom záujme mať dobrú MHD...
AAA: Neháčme prosím všetkých novinárov do jedného vreca. Niektorí predsa len cestujú MHD a musia sa len prizerať a nič nemôžu napísať aj keby chceli. A nečudujme sa že novináry kompetentním zožerú všetko aj s navíjakom. Ved oni píšu čo musia a cestujúci občania si zas musia robiť názor. Nech by už aj tak napísali novináry čokolvek, názor človeka ktorí chodí MHD každý den by to asi ťažko zmenilo. ?
Reply on: KLF #63784:
Ja tiez. Treba vsak brat do uvahy aj "kvalitu" mnohych bratislavskych ciest. Tie zakratko dokazu vykrutit krk asi naozaj kazdemu vozidlu. ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.