cafte!
Dnes som bol o5 pozriet v UD JD SK. Vedla Bigmacovho tryskaca 7783 stal Misakov 7911. Aj ked som nevidel ako je poskodeny som si myslel ze ho spravia v Krasnanoch, ale vsimol som si na nom vicere plechove "zaplaty", najma prvy lavy medziokenny stlpik (inac cela lava strana je bez okien, ale preco to neveim asi ich vymenia). Historicka T2 215 je v procese opravy, robi sa jej interier. Historicak 38 je uz nalakovany a tiez sa pracuje na jeho interieri. SGP vlecak vraj najprv dokoncia zvnutra, az potom pojde do lakovne. To je asi vsetko.
o inych vozidlach a dnesnej nehode 12/8 s BMW pisem v Dispecerskom fore
Po dlhsom case som sa viezol Karosou B741 s motorom Liasch (zvycajne chytim taku s MANom). A podla mna je Liaz lepsi ako ten MAN. Dovody:
1. tichsi
2. autobuis ma s nim lepsie jazdne vlastnosti
3. motor ide aj do vyssich otacok
Je sice pravda ze to dost zalezi od nastavenia prevodovky ZF. Mna nezaujima kolko vykonu pisu tomu ktoremu motoru, ale ako ten voz v konecnom vysledu jazdi. A mam taky dojem, ze som dosiel preco v Karose zacali montovat tie MANacke 5-valcove motory namiesto Liazov (6-valcov).
Ako ste si urcite vsetci vsimli, tak Karosa ma taku debilnu konstrukciu, ze pri rozjazde vytvara vlek extremne velky klopny moment. Netvrdim ze ine klbaky (s vynimkou Ik28x) to nerobia, ale vzhladom na umiestnenie hnacej napravy voci klbu je to na Karose najhorsie. Takze to je dovod cislo jeden. Druhy dovod je ten, ze hmotnost motoru ma prave pri Karose B741 vyrazny vplyv na tento klopny moment. A podla mna je ten motor od MANu oproti Liazu lahsi a preto ho zacali montovat do novsich serii B741. Nemam to overene, ale je to taka hypoteza. Lebo ako som si vsimol, tak prave 741-tky s Liazom si pri rozjazde idu oskriet rit o asfalt (nama ked maju dobre nastavenu prevodovku a cerpadlo). Takze nech mi pise ktokolvek neviem ake vykony, urcite su pri rozjazde obmedzene na dajaku hodnotu, vyssi vykon sluzi tak akurat na dosiahnutie vyssej rychlosti, resp. lepsej stupavosti. Pre porovnanie: Viezol som sa Karosou B741 s motorom MAN hore Prazskou (linka 21) a podradili sme az na 1. (!) prevodovy stupen. Sice iba kratko (prevodovka nam zblbla), ale ist do toho kopca na dvoje je tiez sila, ked stare Ik280 s prehladom frcia na sestke, niekedy na patke. Potom som siel Karosou s Liazom a ta slapala podstatne lepsie (aj ked to nebolo nic moc, ale na Karosu dobre). Tak co vy na to? Moze to tak podla vas byt alebo nie? Nechapte to teraz tak, ze zacynam rozrypavat temu KAROSA/IKARUS, o tej sme tu uz debatovali a toto sa tyka iba samotnej Karosy!
pedale v tolejbude:
Vravo jazda (plyn), v strede je EDB na lavej strane je tlakuvzdusna brzda. Urcite je to takto
21Tr asi vypravovane nebudu, lebo este namame ani jednu a asi tak skoro nebudu (na cash).
Dnes som bol o5 pozriet v UD JD SK. Vedla Bigmacovho tryskaca 7783 stal Misakov 7911. Aj ked som nevidel ako je poskodeny som si myslel ze ho spravia v Krasnanoch, ale vsimol som si na nom vicere plechove "zaplaty", najma prvy lavy medziokenny stlpik (inac cela lava strana je bez okien, ale preco to neveim asi ich vymenia). Historicka T2 215 je v procese opravy, robi sa jej interier. Historicak 38 je uz nalakovany a tiez sa pracuje na jeho interieri. SGP vlecak vraj najprv dokoncia zvnutra, az potom pojde do lakovne. To je asi vsetko.
o inych vozidlach a dnesnej nehode 12/8 s BMW pisem v Dispecerskom fore
Po dlhsom case som sa viezol Karosou B741 s motorom Liasch (zvycajne chytim taku s MANom). A podla mna je Liaz lepsi ako ten MAN. Dovody:
1. tichsi
2. autobuis ma s nim lepsie jazdne vlastnosti
3. motor ide aj do vyssich otacok
Je sice pravda ze to dost zalezi od nastavenia prevodovky ZF. Mna nezaujima kolko vykonu pisu tomu ktoremu motoru, ale ako ten voz v konecnom vysledu jazdi. A mam taky dojem, ze som dosiel preco v Karose zacali montovat tie MANacke 5-valcove motory namiesto Liazov (6-valcov).
Ako ste si urcite vsetci vsimli, tak Karosa ma taku debilnu konstrukciu, ze pri rozjazde vytvara vlek extremne velky klopny moment. Netvrdim ze ine klbaky (s vynimkou Ik28x) to nerobia, ale vzhladom na umiestnenie hnacej napravy voci klbu je to na Karose najhorsie. Takze to je dovod cislo jeden. Druhy dovod je ten, ze hmotnost motoru ma prave pri Karose B741 vyrazny vplyv na tento klopny moment. A podla mna je ten motor od MANu oproti Liazu lahsi a preto ho zacali montovat do novsich serii B741. Nemam to overene, ale je to taka hypoteza. Lebo ako som si vsimol, tak prave 741-tky s Liazom si pri rozjazde idu oskriet rit o asfalt (nama ked maju dobre nastavenu prevodovku a cerpadlo). Takze nech mi pise ktokolvek neviem ake vykony, urcite su pri rozjazde obmedzene na dajaku hodnotu, vyssi vykon sluzi tak akurat na dosiahnutie vyssej rychlosti, resp. lepsej stupavosti. Pre porovnanie: Viezol som sa Karosou B741 s motorom MAN hore Prazskou (linka 21) a podradili sme az na 1. (!) prevodovy stupen. Sice iba kratko (prevodovka nam zblbla), ale ist do toho kopca na dvoje je tiez sila, ked stare Ik280 s prehladom frcia na sestke, niekedy na patke. Potom som siel Karosou s Liazom a ta slapala podstatne lepsie (aj ked to nebolo nic moc, ale na Karosu dobre). Tak co vy na to? Moze to tak podla vas byt alebo nie? Nechapte to teraz tak, ze zacynam rozrypavat temu KAROSA/IKARUS, o tej sme tu uz debatovali a toto sa tyka iba samotnej Karosy!
pedale v tolejbude:
Vravo jazda (plyn), v strede je EDB na lavej strane je tlakuvzdusna brzda. Urcite je to takto
21Tr asi vypravovane nebudu, lebo este namame ani jednu a asi tak skoro nebudu (na cash).
d3k0