na kartu si kúpiš napr. 1000 minút - označíš si ju v označovači - karta sa prepne do módu active (zaznamená sa čas - napr 12:20) - keď budeš vystupovať - označíš ju znova a karta sa "vypne" (napr. o 12:40 - odčíta ti 20 minút z kreditu) - v prípade kontroly ju musíš mať "aktívnu"
Praha má 1 zásadný problém - centrum je pomerne zle dostupné, pretože metro plní v centre iné funkcie - tranzitné a prestupné (ako dobytok, ale predsa).
Len tak mimochodom, do niekoľkých rokov sa vrátia na Václavák električky...
Pražské metro je riešené (a z veľkej časti aj električky a vlaky) skrz na skrz (S499.1023 - Slepo kopírovať Prahu v Bratislave ?), čo síce umožňuje, že sa z širšieho centra dostanete rýchlo prakticky všade, no pri cestách z periférie do periférie je to väčšinou kritické. Absencia akýchkoľvek kruhových prepojení a pokračovaní v priamej výstavbe je nonsence.
Podobný nonsence sa koná v Bratislave - rýchlodrážna trať, ktorá pretne mesto mi (a dúfam že nebudem sám) pripomína Staromestskú diaľnicu Madrid - Stockhom. Je to nekoncepčné riešenie, lacné a zároveň drahé pre ďalšie generácie.
ŽSR možno ešte skôr začnú stavať z Eurobubákov tunel - to znamená, že na jednej strane BA budú 3 koľajové prepojenia cez Dunaj a na západe ani jedno - čo pochová myšlienku železničného okruhu na mnoho rokov.
Väčšina z bratislavských električkofilov chce pre NDS využívať súčastné radiály.
O logickom, šikovnom a perspektívnom riešení pre Bratislavu v podobe okruhu (ktorý by +/- mohli tvoriť súčastné železničné trate (so samostatnými NDS koľajami a rôznymi odbočkami) spolu so západným premostením do Petržalky ešte nikto nehovoril. A pritom každý rozumný električkofil vie, že stavať skrz nie je to pravé orieškovo čokoládové.
A k SADkám - plne s Vami súhlasím - spoločná tarifa, tvrdé parkovacie podmienky v meste.
A netvrdím, že keď sa zoberú peniaze SAD, niečo sa vyrieši - ide najmä o ekologické a rozvojové podmienky.
Peniaze pre MHD treba získavať inde. Aj tým, že sa o MHD začnú viac zaujímať vidiečania - tým, že sa ňou začnú voziť aspoň polovicu cesty a nepoužijú ju len na "doklepnutie".
A úplne súhlasím s tým, že všetko chce čas a postupnosť - ale rád by som vedel, že v roku tom a tom sa spraví toto a toto, nie že v roku 2004 sme našli 3 miliardy, ktorých budeme potrebovať 5, z ktorých ihneď 300 miliónov zoberieme a v roku 2007 klepneme po základnom kameni najotrasnejšej dopravnej stavby od 70tych rokov. Hnus a špina.
To je zaujímavé, pozeral som si moje príspevky na tomto fóre a našiel som 4 príspevky #42243, #42244, #43055, #43056), ktoré zjavne nie sú od mňa, ale sú písané pod tým istým nickom (pravda, prvé dva s malým m). Ako je to možné?
P.S. Nie som miroslav.vrlik (zavinac) mailbox.sk ?
Pokial viem, bavili sme sa o dopade na vozovku, teda o mechanickom dopade, nie dopady na zivotne prostredie v zmysle znečistenia ovzdušia, tam s tebou môžem iba súhlasiť. Mechanicke namahanie vozovky je určite u velkeho Mercedesu alebo Dzipu omnoho vacsie...uznaj ze Skoda 12, ktora ma necelu tonu a daky 2,5-3,5 tonovy kolos je rozdiel a uvedom si aj taky aspekt, ze tie velke auta maju zvacsa aj uplne ine dynamicke vlastnosti, co myslis, preco sa zacina preferovat poistne nie na báze kubatury motora ale od vykonu v KW?
Ver tomu že plesnivá Schade 120 s tých úchvatným motorom s rozvodom OHV, konštručne z 1960-tych rokov (ešte aj Fóbie mali tieto motory), s prepálenými peistnymi krúžkami, zlým zapalovaním, zle nastavenou zmesou predstavuje väčšiu ekologickú záťaž ako veľký mercedes alebo džíp. Samozrejme nie dvadsaťročný mercedes.
Inak ked uz sme pri tom, preco prave Skoda 120? ? To moze byt kludne aj Mercedes alebo daka Fabia, pricom si myslim, ze taketo veci ako je Skoda 120 su stale omnnoho menej skodne voci vozovke ako dake velke medaky alebo dake dzipy.
No hej, ale ja som pisal, ze by ten navrh mohol aj prepokladat s P+R parkoviskami, popripade s mytom ako je v Londyne.A tie financie o ktorych Sommeliet pisal, tiez si nemyslim, ze to je daco systemove, ze zoberem SAD-ke a DPB bude zrazu zabezpeceny, ale urcite by mal aj z toho DPB prospech napriklad zo zakupenych JCL alebo elektriceniek.
V sučasnej situacii ano,ale ja som pisal, ze by takato vec predpokladala urcite upravy.A ja by som to pokladal ani nie tak za dake neviem ake zisky z financneho hladiska pri usetreni na SAD-ke...ale urcite by to svoje ovocie prinieslo, napriklad aj tym, ze by neboli tak enormne pretazovane cestne kominakcie v meste a mnoho dalsich veci.
Mne by tiež odstavovanie prímestských busov na periférii nevadilo z princípu a keď som to spráne pochopil tak S499.. tiež nie...
Lenže... Sommelier tu píše, že keď preleje peniaze zo SAD do DPB na prepravu v úseku periféria centrum, tak ako vedľajší produkt pri tom presune vyčarí ťažké milióny na vylepšenie MHD. To považujem za problém jeho myšlienky v SÚČASNEJ SITUÁCII. Jediným vedľajším produktom bude masívny, veľmi masívny odliv do IGK.
?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Miro