Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: citelis #63066:
Poďme zaradom:
1. Vnútorné transparenty má k dnešnému dňu 19 z celkového počtu 80 vozidiel, to je cca. 24%. V priebehu roka 2006 sa v ďalšej várke zakúpi 10 nových sád, čím počet vozidiel vybavených trasparentmi dosiahne počet 29 vozidiel a podiel 36%.

Na vnútornom transparente sa objavuje číslo linky, cieľová zastávka a nasledujúca zastávka, aktuálny čas. Oproti Bratislave sú navyše dnešný dátum a presný rozpis ulíc, po ktorých vedie trasa linky, takže cestujúci nielenže vie, kam autobus ide, ale aj kadiaľ sa tam dostane (čo v Bratislave napr. nie je). V štádiu rozpracovania je zapojenie vypisovania možností prestupu na iné linky.
Zobrazovanie menín je už len na pár vozoch a priebežne sa likviduje ako nedopravná informácia.

Ak je na transparente zobrazená zlá zastávka, je to zlé. Môže ísť o nedôsledné km premeranie trasy alebo ignoranciu vodiča. Každopádne to vždy môže vodič kedykoľvek opraviť.

Nápisy na vnútorných transparentoch behajú aj v Prešove, Žiline, Varšave, Ostrave či Prahe. Ja si nedovolím tvrdiť, či je to lepšie alebo horšie. Akurát to, že to tak v Bratislave nie je, neznamená automaticky, že je to blbosť.

2. Ja ako rodený Prešovčan môžem povedať, že kašlem na mesto (Bratislavu), kde ide nočák raz za dve hodiny, keďže doma ho mám po celú noc každú polhodinu. A predsa Bratislavu ako takú nezavrhujem, pretože skrátka chápem, že tupý magistráť netrvá na dôstojnejšej forme nočnej dopravy. V Nitre skrátka Mesto nikdy nežiadalo a nechcelo rozšíriť dopravu za súčasný rámec. Preto väčšina posledných spojov ide z centra o 22.30 h, úplne posledný po 23.00. V poslednom čase sa čosi hovorí o ochote uvažovať nad nočnými spojmi, tak uvidíme čo z toho bude, no je to kompetencia MESTA.

3. Mám začať konkretizovať dotačnú politiku pre nitrianskeho dopravcu MHD? Ročné dotácie vo výške 8 miliónov, potom znova 8, potom 12... Nie je to vtip. Až po fiškálnej decentralizácii sa Nitra dočkala ako daru z nebies 35 mil., pri ktorých by iné mesta hrôzou skolabovali, no tu sú nebývalými prostriedkami. Možnosti ďalších investícií sa reálne črtajú ešte v tomto roku s ohľadom na vstup nového vlastníka firmy v minulom roku.
Takže kráľovstvo Ikarusov 280 je svätá pravda, no o to s väčšou hrdosťou môžem prehlásiť, že všetky sú v lepšom stave ako ich bratislavskí bratia.

4. Veď ja som písal, že ide o výsledky prekladaných intervalov. Ale akéže moje zbožné prianie. V sobotu a nedeľu ide od Tesca na Klokočinu - áno, priznávam - päť liniek o hodinovom intervale: jedna v časoch x:03, ďalšie x:15, x:27, x:39 a x:51. Výsledný interval je pekných 12 minút.

5. Hustejší interval ako 10 minút v špičke má v Nitre jedna linka, v Košiciach tiež jedna, v Prešove dve, v Žiline donedávna ani jedna. Pochop, že porovnávaš iné katgórie miest. Ak čítaš nitrianske iMHD, tak vieš, že je nastúpený proces postupného znižovania počtu liniek. Ale to nemôže byť otázka krátkeho času.

6. Nedá, pretože v roku 2002 bola táto možnosť zrušená. Vyvíja sa snaha o zavedenie predaja JCL mimo vozidlo, ale to nejde len o to, rozhodnúť sa sám. Na to je potrebný súhlas tých, ktorí o tom rozhodujú.

7. Nehovorím, že to nie pravda. Ak ale porovnáme Nitru s inými prevádzkami SAD, tak je jediná, kde vyše polovica ľudí nemusí cez predné dvere nastupovať. A je to o poznanie čosi iné. Stačí stráviť jedno dopoludnie v Bystrici a popoludnie v Nitre. Pochopí každý.

8. Označovače sú od tej istej firmy ako v Bratislave, toho istého typového radu. Vyjadril som sa zrejme nepresne.
Reply on: Vladimír #63028:
No Vladimír,nechcem byť krutý,ale nitriansku MHD poznám veľmi dobre,a realita je o dosť inakšia,než to,čo som čítal v tvojom príspevku.Osobne ti musím povedať,že spolu s Trnavou je to asi najhoršia doprava na Slovensku...1...vnútorné transparenty-počet vozidiel,ktoré ich majú je žalostne malý....ako cestujúceho ma vôbec nezaujíma,kto má dnes meniny,čo je asi jediná obšírnejšia informácia oproti BA....naopak,je dosť zlé,že autobus odíde zo zastávky -napr.MLYNY,ale až do nasledujúcej zastávky svieti nápis-"nasledujúca zastávka MLYNY"....nápis navyše po displeji stále behá,takže starší človek s horším zrakom nemá možnosť zistiť,čo je tam napísané....2....môžem kašlať na MHD,ktorá z centra do okrajových častí končí o 22 hodine,pričom po nočákoch nieje ani stopy.....3....vozový park kĺbových vozidiel tvorí 85% Ikarus 280,čo je horšie než katastrofa....4....intervaly na Klokočinu,alebo na Chrenovú o ktorých píšeš sú skutočne pospájané zo všetkého,čo tam jazdí,čo je dohromady asi dvanásť spojov s intervalom 1 hodina,ale o prekladaných intervaloch tu nieje ani chýru a je to len tvoje zbožné prianie....5....jediná linka,ktorá má v špičke hustejší interval než 10 minút je l.č. 24,čo je tiež katastofa.....6....cestovný lístok sa nedá kúpiť v stánku.....7......vraj sa nemusí nastupovať prednými dverami=klamstvo,pretože každý,kto nemá električenku,musí kúpiť lístok u vodiča,takže 4 zastávky vozidlo prejde za 10 minút=katastrofa.....8.....označovače sú komplet iné,než v BA,pretože každý,kto nastúpi,musí priložiť električenku,čo v BA nieje.......................atď....
Dnes bola invázia revízorov.
Reply on: Papyr #63038:
"Podla IMHD mate prevadzkyschopnych 537 busov"

-no podla mna mame tak 537 "prevadzkovanych" autobusov, ale ci su vsetky aj "prevadzkyschopne", tak o tom dost pochybujem ?
Reply on: d3k0 #63062:
? tak hej, ale oni nie su dopravna krizovatka a hlavne mesto....

a maju spiralovy tunel ? oni si to mozu dovolit ?
Reply on: Ike #63059:
Protestujem 🙂 Este horsie cesty existuju v Telgarte 😃 Prejazd dedinou odporucam len s dzipom a max 10 km/h 🙂
Reply on: m@rtin #63050:
No napríklad dosť zásadný rozdiel medzi ČR a SR je v tom, že tu štát nedotuje MHD.
Reply on: Ike #63059:
Zaujimava kritika. K poslednej casti: no prevazna vacsina mojich znamych nevie koho volit.
Reply on: dankosmile #63057:
kokos... ty zacni pisat uz ako clovek aspon s podpriemernym IQ... sak ty taka chobotiny tliachas... kolko mas rokov? 8?

"A niektori ludia sa tam vyskytuju, ale je ich tam naozaj malo."
- ano, fakt malo, skoda ze tam je 2. a 3. najvacsie mesto na Slovensku.

"Cesty su tam rovnake mozno trcho horsie"
- videl si Vajnorsku? Roznavsku? Raciansku? Puchovsku? Mlynsku Dolinu? Patronku? Stefanikovu? Sancovu? Legionarsku? Spitalsku? a pod.... od tohto nic horsie neexistuje..

"Tu ked sa clovek o nieco snazi tak to ma vopred prehrate, lebo.. no preco?"
no tu pricinu si nepovedal, tak povedz.... podla mna ked mas dobru podporu a financne prostreidky, podari sa ti dost...
vid Cyklobus, rekonstrukcia pesich zon, restavracia budov, vystavba mostov a podobne...
stavat sa stava, hoci niekedy nie s rozumom... ono ale najvacsi problem je dobry napad vymysliet... a druhy najvacsi problem ho zrealizovat...

"Vsetci to maju naucene este s komunizmu ten postoj, ze ved som plateny tak nemusim nic robit a moj plat je stale rovanky"

u nas komunizmus nebol, jedine socializmus... A neviem ako tvoju znami a blizki, ale moji makali, makaju a pokial sa bude dat, makat budu... takze nekydaj na nieco v com sa nevyznas...

"Ved tam ani nemam koho zvolit "
potom nie si zrely na volby a tak radsej nevol...

?
Reply on: Ámos #63029:
Práve si to pomenoval. V Bratislave je vízia nosného systému zaklínadlom pre všetko. Ešte dobre, že socializmus skončil tak neskoro. Keby sme dnes boli v situácii o 30-40 rokov skôr, tak v BA ani nezrušia sprievodcov, lebo "veď bude metro". Je až neuveriteľné ako sa dá dlho žiť z vízie, zanechávajúc celý reálny a aktuálny svet kvôli nej bokom. Toto sa totiž už dlho v Bratislave deje.

Re #63030 81-71: Páčil sa mi včera úvod jedného Igorovho príspevku, tak si dovolím voľne zopakovať: Vidím, že žiješ v blude a nestojí za to Ti ani odpovedať, ale nechcem, aby si žil v blude a preto Ti odpovedám ?

centrum NR - sídlisko Klokočina: int. v špičke 3-4 min., v sedle 7-8 min., cez víkend 12 min.
centrum NR - sídlisko Chrenová: int. v špičke 3-4 min., v sedle 7-8 min., cez víkend cca. 12 min.
centrum NR - MČ Dolné Krškany - int. v špičke 7-8 min., v sedle 20 min., cez víkend cca. 30 min.
centrum NR - MČ Mlynárce - int. v špičke 10 min., v sedle 20 min., cez víkend 30 min.
centrum NR - Liečebný ústav na Zobore - int. v špičke cca. 10 min., v sedle 20 min., cez víkend 30 min.
Niekde sú intervaly prekladané a môžu kolísať.

Takže vo čem točíš, babičko?
Reply on: Papyr #63038:
Skor ta nechut. Vsetci to maju naucene este s komunizmu ten postoj, ze ved som plateny tak nemusim nic robit a moj plat je stale rovanky. Niikomu nejde o lepsi zivot naroda. Teda aspon tu nie? A teraz idu volby a koho mam volit? Ved tam ani nemam koho zvolit ?.
Reply on: m@rtin #63050:
Ja by som sa tomu necudoval. Pochopil by si kebysi tu zil. To nie je ako v Cechach, ze i ked vela ludi sa o nic nestara je "zopar" takych co nie u az taky idioti. Tu ked sa clovek o nieco snazi tak to ma vopred prehrate, lebo.. no preco? Teraz mi ale vsetci vynadaju, ze to tak nie je.. No a preto vyzera vozovy park BA tak ako vyzera ?.
Reply on: Ámos #63031:
Myslím si, že všetko je o inteligencii cestujúceho a taktiež inteligencii prípadne zasahujúceho vodiča. Je jasné, že vozík má pred kočíkom vždy prednosť a taktiež aj prednosť pre cestujúcimi. A väčšinou to všetci zainteresovaní pochopia.

Re #63032 Andy: Aby sa nimi označili čipové karty pri odčítavaní cestovného v elektronickej forme.
Reply on: Papyr #63017:
ja viem ako vyzera vychodne SK pretoze mi tam zije rodina. Auto aj dom maju sice fajn, ale ze by mali dobre platy a lepsie cesty ako u nas to asi nie. Cesty su tam rovnake mozno trcho horsie. A niektori ludia sa tam vyskytuju, ale je ich tam naozaj malo. A ak tam su tak sa planuju odstahovat casom.
#63049 S499.1023:
Obávám se, že to není problém "nových demokracií", ale problém politiky na celém světě. Copak těch korupčních afér ve "starých demokracií" nebylo až až? Nedělám si iluze, že v dávno zavedených demokratckcých společnostech neexistuje korupce. Taková Francie a státní zakázky jsou korupcí prolezlé až až. Itálie, Španělsko a další. Co aféry kolem Helmuta Kohla a německcých automobilek? Co aféry Hyundaie s napojením na korejskou vládu? a další a další... Brusel a obrovská lobby nadnárodních firem, které tlačí na úředníky, aby přiklepli granty nalajnované na míru přímo jim.
Korupce, levárna a hon za penězi fungoval, funguje a bude fungovat po celém světě vždy. Přesto tu rozdíl existuje a to legislativa, která ve "starých demokraciích" aspoň funguje a snaží se levárny potírat. Tak daleko bohužel ještě nejsme.
Zrovna sa veziem v 1604. Popis "vylepseni": krava Milka, 6 medvedikov, akesi 4 zo zrkadla hojdajuce sa cuda, z druheho zrkadla visi ruzovy delfin a na zrkadle troni 6 slonov ci co to je, plno umelych kvetov vsade, nad BUSE palubakom sa hojda cerveny macik, vedla dva plysove tygre, na okne mini hokejovy dres, rada vlajok, v kabine akysi jez. Jednym slovom: gyc! Tuzing. maximalne infantilne. A to ani nebol kompletny zoznam! Vyzera to ako detska izba nejakeho polrocneho... Ja by som sa s tym hanbil jazdit...
#63047 S499.1023:
Podle posledního sčítání měla BA 428 000 obyvatel.

Ámos:
Je sice hezké, že nelze srovnávat Prahu s Bratislavou, ale jak mi pak vysvětlíš procento nízkopodlažních vozidel v daleko chudších hlavních městech něž je Bratislava? Riga, Vilnius, Lublaň a další. Jak je možné, že porovnatelně velké město Brno jako Bratislava má přes 50 NP trolejbusů, 45 NP autobusů a přes 40 NP tramvají? Přitom Bratislava jako hlvaní město by na tom měla být lépe a to už vůbec nepočítám to, že BA kraj produkuje jako druhý nejvyšší HDP v nových členských zemích EU!
Vozový park autobusů v Bratislavě je tristní a nemá ve střední a východní Evropě obdoby. DPB potřebuje už léta min. megadodávku 250 nových vozidel. Místo toho přišlo jen 10% a ještě na úvěr. Rozpočet BA neznám a už vůbec ne fiskální politiku Slovenska. Možná je problém v tom, že BA doplácí na chudé kraje SK. Pak tu, ale nemůže být řeč o tom, že Prešov to má lehčí a BA težší, ale o tom, že není něco v pořádku na magistrátu či ministerstvu financí či dopravy.
Reply on: aquila #63048:
Lenže to my dvaja nevyriešime ? .
Problém politiky je v tom, že v civilizovanom svete idú do politiky ľudia buď hmotne dôkladne hmotne zaistení alebo takí, ktorým na hmotných statkoch nezáleží, s nejakou víziou. U nás jeden z posledných takýchto zahynul dnes ráno kdesi na východnom Slovensku ? .
Naproti tomu v "nových demokraciách" idú do politiky ľudia zbohatnúť, pričom po odbornej stránke sú to diletanti (čo by v princípe nemuselo vadiť, keby sa edeli obklopiť tímom skutočných odborníkov) a na nižšie miesta si ako odborníkov dovlečú taktiež diletantov, čo už je podstatne horšie.
Reply on: S499.1023 #63011:
to hej, len stale to neriesi ten hlavny problem slovenska.

v drtivej vacsine absolutne nekvalitna priprava projektov prislusnymi ludmi na roznych uradoch ...

to je proste dosledok "ja na brachu, bracha na mne" v politike ked na klucovych miestach su diletanti ...

aj ked je fakt, ze nikto normalny a co i len trosku schopny by sa na politiku nedal ...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.