Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: SuchSoft #251128:
Ani v Trenčíne, keď čakaš vonku nemusíš dávať žiadne znamenie 🙂
Reply on: SuchSoft #251128:
Súčasné nastavenie je podľa mňa dobré, lebo ak by bolo treba dávať znamenie na nástup, často by dochádzalo k tomu, že by slabozrakí ľudia buď preventívne dávali znamenie každému prichádzajúcemu spoju alebo by čakali do poslednej chvíle, kým neuvidia číslo linky a potom by zamávali tal, že by vodič už nevedel bezpečne zastaviť pri označníku. Zbytočne by to vytáčalo vodičov a odniesli by si to samozrejme cestujúci.
Reply on: henko151 #251115:
Nie je. Len sa to tak volá, ale keď čakáš vonku, tak žiadne znamenie nemusíš dávať, čo je podľa mňa riadny nezmysel.
Takže v Bratislave sú zastávky polonaznamenie. 😁 😂
Reply on: Valec #251122:
Tu 21 som myslel na naše pomery. Viem ze Vieden to ma trochu inak.
Reply on: 810zssk #251125:
Kedysi to už tu bolo: 30L (Lamač) a 30D (Dúbravka) z Októbrového (Župného) námestia 🙂
Reply on: Ike #251123:
Písmeno môže byť mierne menším fontom ako číslice a potom to riziko pomýlenia si ich s číslom odpadá s minimálne väčšinu z nich použiť môžeš. Mne sa osobne tento variant javí ako najlepší lebo je kompromisom medzi bordelom ktorý by vznikol ak by sme linky ako 49 rozdeľovali do viacerých kvôli dvom odlišným zastávkam na konci, a zároveň je označenie veľmi jednoznačné už len z čísla.
Tak ono by sa vôbec nič nestalo, keby spoje e4 k ŽSTNM boli označené ako e6, spoje t49 k NÚSCH ako t46 atď. Je to legitímne, rovnako ako súčasný systém. Čo je lepšie, je vec názoru. V Prahe chceli mať "metropolitné" linky s polovičným intervalom. Avšak zatiaľčo taká pražská e9 je nosnou linkou akosi prirodzene v celej trase, na e22 to museli vyrobiť umelo včlenením pôvodnej e23 do e22. A tak v súčasnej podobe jazdí e22 v celej trase len skoro ráno či večer. Inak sa striedajú všetky možné varianty, krátka na oboch smeroch, dlhá na jednom konci a krátka na druhom a naopak a občas aj dlhá na oboch koncoch. Takže 4 trasy označené všetky ako 22... To podľa mňa tiež nie je práve ideál, keďže čísel je nekonečne veľa.
Reply on: Petto #251118:
To, že by to bolo prehľadnejšie je ilúzia. Napr. máš obmedzený typ znakov, ktorý môžeš použiť (úplne musíš vylúčiť písmená B, D,I,N,O,S,X,Z) a navyše kopec ľuďom aj tak písmeno nič nepovie. Riešení je niekoľko:
a) nechať to bez zmeny, ako u nás linka 4,
b) použiť inverzne označenie pre skrátenú alebo z hľadiska spojov menšinovú trasu,
c) označiť linku úplne inak alebo
d) mať veľký transparent s cieľom aj vzadu (ideálne s kombom s bodom b)).

Dopravca to pismenove označenie ale použiť môže ak chce.
Reply on: Petto #251118:
Viedenská 21 a 21A su ale dve úplne rozdielne linky. (Konkrétne číslo som vybral z tvojho príspevku, môžeš si ho nahradiť akýmkoľvek iným).
Reply on: upravovač fotiek #251107:
Ty si ten dovod potom, preco L37 ide 23minut z Lanfranconi na Patronku 23 minut. 😆
Reply on: henko151 #251115:
Veď reč je o tých elinách. Zjednotiť to.
Reply on: Dadino #251117:
Nie, vľavo stačí malý s číslom linky ako vzadu.
Reply on: MarkoBA #251116:
Mne na celej "novele" vadi to, ze nijak neriesi ze linka ma X variantov tras a trasu/ciel clovek vidi len spredu,zboku a vnutri. No ak by sme mali napriklad viedensky model oddelenia tras napriklad 21 a 21A tak je to o dost prehladnejsie aj ked vidno len 21A zozadu a z lavej strany (nedverovej).
Reply on: MarkoBA #251116:
To akože chápem správne, že každý voz musí mať z každej strany transparent ako majú naše vozy vpredu a na pravej strane?
Reply on: tosomja #251113:
V Bratislave to už nejaký piatok je (okrem električiek).
Reply on: Vladimír #251111:
Možno by bolo používateľom MHD konečne férové povedať, že Bratislava v súčastnosti nemá ani na aktuálny komfort fungovania DPB. A aj keby sa zásadne zvýšila efektivita riadenia, tak je to proste nad ekonomické možnosti mesta. Nehovoriac o tom, že personálna politika DPB spôsobí znefunkčnenie DPB v dlhodobom horizonte, čo sa potom nebude dať zmeniť ani naliatim peňazí, pretože ľudský kapitál sa buduje roky.
Týmto by sa konečne mohla inšpirovať Bratislava. Verejná doprava by sa zrýchlila a po pár mesiacoch by sa mohlo zrušiť to otravné hlásenie vo vozidlách MHD.
https://www.aktuality.sk/clanok/ooQulSY/vsetky-zastavky-v-trencianskej-mhd-su-od-piatku-na-znamenie/
Reply on: Vladimír #251096:
Keby tam Jančura nebol prišiel, tak by MinDop nezdvojnásobilo objednávku, pretože ZSSK to bolo proste jedno.
Nie som žiadny nekritický obdivovateľ Jančuru, sám s ním ako držiteľ InBusiness takmer vôbec nejazdím ale ako impulz na rozhýbanie nikdysatotaknerobilo národných dopravcov je výborný.
Reply on: Andrej #251105:
Nerozumiem, prečo to takto hrotíš.

Na 7,5-minútové intervaly na všetkých trasách ekonomicky nemáme, tak ako na to nemajú ani iné, či už porovnateľné alebo dokonca bohatšie mestá.

Nepoužiteľnosť 15-minútového intervalu je Tvoja subjektívna interpretácia. Naopak, ja som čítal západoeurópsku odbornú štúdiu, ktorá 15-minútový interval označila ako hornú hranicu, pri ktorej sú cestujúci ešte ochotní prichádzať na zastávku a čakať náhodne, bez poznania presného cestovného poriadku.

Nesystémové intervaly sa "neodmietame naučiť". Nesystémové intervaly sme tu už mali, máme s nimi skúsenosti, poznáme ich vlastnosti a vývojom sme dospeli k tomu, že systémové sú lepšie. Možno o 30-50 rokov sa bude verejná doprava robiť inak, ale momentálne sú trendy v prospech systémových intervalov.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.