Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Andy #62275:

Chceš sa hádať až keď sa niečo spraví. Ani sa nečuduj že ťa niekedy niekam nezavoláme. Je to škoda, lebo nie si blb (na rozidiel od iných typu sommelier a pod.). A mimochodom, v pondelok som bol aj na GIBe a vyjasňovali sme si tam isté názory. Tvoj problém je v tom že myslýš v príliš malých dimenziách.
Reply on: fobust #62273:
Chcem sa hádať (v zmysle diskutovať), keď sa spraví horšia alternatíva nejakého kroku. A kúpa malého počtu autobusov s nedostatočnou kapacitou, ktorá má za následok zhoršenie kapacity JE negatívna. Vieš dobre, prečo som nebol na stretnutí s Koladom a dobre vieš že som tam ísť chcel. Ale buď si bol deň po stretnutí nadrogovaný alebo ožratý.
Reply on: fobust #62267:


Nevadí Ti, že tu už dva dni omielaš dokola to isté ?

Na rozdiel od Teba neplánujem kde zohnať neskutočné peniaze na stavbu megalomanských krávovín.

A máš pravdu, najlepšie bude túto diskusiu ukončiť, pretože s tým nesúhlasím. Ak bude k dispozícii rovnaké množstvo prostriedkov na rozvoj racionálnych priorít MHD, v tom prípade súhlasím aj s desiatimi tunelmi a výkopmi - ten tvoj plán nie je zlý, skôr naopak, len by si sa ho možno chcel naučiť prezentovať.
Tvoja krátkozrakosť pri bezpneumatickom uvažovaní je alarmujúca. V mnohom s Tebou súhlasím, ale ideš na to drastickým teroristickým spôsobom.
Reply on: Andy #62272:

Ty sa chceš hádať o tom, že citujem "..že sa budem hádať o tom, že prečo kúpili niečo, čo je síce super.." Ty sa chceš hádať potom ako sa niečo spraví. Ale poviem ti jednu vec. Potom je už neskoro. Ja sa snažím získať nejaké informácie a názory na vozidlá ešte predtým než sa nakúpia! Na poslednom stretnutí s Koladom si nebol. Zrejme preto, lebo ty checš iba pindať a nadávať a nie spoluvytvárať niečo.
Reply on: fobust #62271:
Keby bola taká situácia, že sa rozpadávajú električky a bolo by jasné, že do roka bude 30 kusov chýbať, a kupovali by 22 kusov električiek, ktoré by boli nízkopodlažné a mali by 15 metrov a boli za rovnakú cenu, ako 35 električiek, ktoré by boli vsokopodlažné a mali by dĺžku 18 metrov a vedelo by sa, že prvým riešením sa nepokryjú straty v najbližších mesiacoch, tak samozrejme že sa budem hádať o tom, že prečo kúpili niečo, čo je síce super, ale nepokryli tým tie vyradené električky. Lenže situácia je taká, že sa kúpili autobusy, a preto sa hádam o autobusoch. Nabudúce radšej použijem vo všetkých príspevkoch výraz "vozidlo MHD", aby si ma nenapadol že som proti elektrickej trakcii.
Reply on: Andy #62270:

Problém je v tom že sa o tom nediskutuje, ale háda a druhý v tom, že sa o tom kecá moc dlho. A čo ma štve je to, že moje podnety na konštriktívnu debatu okolo tramvají sú obecenstvom ignorované, lebo oni sa ráčia iba hašteriť o smradobusoch a ešte na mňa zaútočia keď mi to vytknem, že sa nezaoberajú všetkým. Potom mi ešte vložia do úst veci ktoré som nikde nepovedal. A nakoniec priznajú že nič nevedia, len mudrujú, keď vyhlásia že nič pod zem ísť nemusí, ani v CMO.
Reply on: fobust #62268:
A ja som niekde písal, že ma nezaujíma elektrická trakcia? Zaujíma ma aj tá. Ale diskutoval som o probléme, ktorý tu je, a ten sa elektrickej trakcie netýka.
Reply on: SZKV #62264:

Hodil som sem zopár podnetov k diskusii o električke ako NDS -ale každý si melie stále o posraných smradobusoch, ako keby trebalo riešiť iba tie a nič iné. Prosím, ty si tu na fóre známy svojími príspevkami, kľudne sa k nim pridaj.
Reply on: Andy #62260:

Tak sa tu hádajte o smradobusoch a zabudnite že nejaká tramvaj existuje. Nezáujem o elektrickú trakciu vedie to akurát do zániku.
Reply on: Sommelier #62254:

Týmto príspevkom si dokázal svoju inkompetenciu. "Mne nevadí, že tie električky chodia centrom po povrchu - je to logickejsie, ludskejsie a OK. Casom sa aj v siemense dozvedia, ako s tou preferenciou narábať a bude to lepsie a postacujúce. "

S tebou nemá zmysel debatovať, melieš si iba svoje a ku všetkému aj nesprávne domienky. A ty si bol ten, kto navrhuje tramvaje v centre po Dunajskej, 29. augusta, nie ja. Dávaš mi do úst veci, ktoré som nikdy nepovedal, o žiadnom rušení električkových tratí som nepísal.
Reply on: si #62261:
#62157 ... podla mna je toho na realizovanie viac ako dost.
Reply on: eripmav #62263:


pri sitine namáš prekládky inžinierskych sietí - mrte peňazí !
namáš stanice - eskalátory, výťahy, schodištia, nástupištia
koľajnice a trakčné vedenie
tak zložitý projekt - vetvenia, stanice
nemáš pivničné priestory a historické stavby nad hlavou
mrte podzemnej vody
odkup pozemkov a budov - viem, že toho nemusí byť veľa, ale predsa

Pri sitine máš
lepší prístup na stavenisko - vozidlá, betonárky, úložnú plochu
menej elektriny a elektroniky

Za 10 je nereálne to postaviť - můj široký a neodborný rozsah je 30 - 50... a nebudem daleko od pravdy.

Čo ma ale viacej zaujíma sú zbytočné a vysoké prevádzkové náklady.
Reply on: fobust #62251:
Sorry, o úrovni diskuze sice můžeme mít každý svůj názor, ale po věcné stránce autobusy jsou a i do budoucna zůstanou příliš podstaným prvkem MHD na to, aby se o nic nediskutovalo (a nic nedělalo). Jedna věc je, že ať budete mít ten mýtický "nosný systém" jakýkoliv, pořád bude nutné udržovat autobusovou síť zhruba v dnešním územním rozsahu (nikoliv časovém) prostě proto, že chodit kilometry na tramvaj/metro dnes nikdo nebude! Dále jsou autobusy nesmírně potřebné na zajištění "vedlejších" spojení, která sice nejsou na kapacitnější dopravu, ale v rámci organismu města jsou potřebná. A nevím jak bys řešil třeba spojení Petržalka- Dolné Hony alternativně. kromě toho bude spousta místních částí, kde sice příliš lidí nebydlí, ale i oni platí daně a chtějí srovnatelný standard dopravy jako všude jinde (Podunajské Biskupice, Rusovce...). Takže když se TEĎ nebudou řešit autobusy, může se stát, že vám nakonec jako "nosný systém" budou stačit pro úbytek cestujících a když je nebude řešit PAK, vykašlou se lidi i na ten drahý "nosný systém". Bez ohledu na tvoje osobní pocity je totiž realita taková, že musíš rozvíjet kontinuálně VŠECHNY druhy dopravy stejnoměrně, jinak ti budou cestující utíkat...
A pokud jde o tramvaje do Petržalky, tak mám možná nekvalitní informace, ale mám zato, že výběrové řízení proběhne (když budou nebesa milostivá) nejdřív na přelomu let 2007-8 (obvykle se nejdřív staví trať a až pak se na ní kupují vozidla), což je dostatečná doba na to, aby se nabídka tramvají proti dnešku dost změnila, tak nemá cenu to teď moc řešit. Navíc není jasné v jakých cenových relacích by se ta nová tramvaj měla pohybovat, což je taky dost podstatný parametr.
Reply on: Sommelier #62259:
taka mala uvaha - tunel Sitina ma 3 kilometre (myslim ze do jednej rury by sa vpohode zmestila elektricka obojsmerne), stava sa v extremne zlozitom geologickom uzemi - je takmer tesne pod povrchom, lebo sitina nie je ziadny velky kopec - presne tak by sa musela stavat aj elektricka - tesne pod povrchom. Je naozaj taky problem postavit 2-3 krat tolko ako tento tunel, ktory vobec nie je megalomanska stavba, a stoji 3,5 miliardy - aj s krizovatkami, samotny tunel stoji menej nez polovicu z tej 3,5mld. Stale mi to vychadza, ze pri troche snahy sa da zmestit do 10miliard, co je vcelku slusne a realne. Najma ked na IAD sa tolko dalo posledne 2-3 roky, ved na tunel sitina, dialnicu v petrzalke, most apollo sa tolko dalo. Navyse pri stavbe elektricky podzemou nemusi vsade byt tunel razeny! - napriklad nabrezie od noveho mosta po safko moze byt hlebene - neporovnatelne lacnejsie, takisto mileticova moze byt hlbena, sancova mozno - ak sa vyriesi ze bude uzavreta (napriklad po dostabe severnej tangenty moze byt sancova na dobu stavby aj na polovicu uzavreta a moze sa trat vyhlbit, nie razit). Myslim ze aj polovica trate by sa dala hlbit, nie razit, co je ovela lacnejsie, aj stanice vyjdu omnoho lacnejsie a aj pohodlnejsie, kedze nebude treba ist tolko po schodoch.
Reply on: Sommelier #62259:
este si tam pridaj zachdzku na hlst - ale to je detail. Neviem ako a prečo je to tak s rurami... Ešte by som do toho pridal zberače - výška električky by mala byt vacsia ako metra - vyssi a sirsi tunel.
Smejem sa len na jednej veci - hrajkat sa s neuveritelnym mnozstvom podzemnej vody pri Dunaji a tym sialenym podlozim by sa mi nechcelo - myslim, ze treba pripocitat k cene ako bonus...
Reply on: Sommelier #62259:
inspiracii pred 5-10 rokmi bolo velmi vela, dnes uz pomaly vsetky mozne trasy "vhodne" osadili roznymi bussiness centrami, bankami a podobnou havedou...
fobust: *****, už ma sereš. Povedz mi v čom majú ľudia cestovať kým vybuduješ nosný systém??? Keď nekúpiš autobusy, tak budú chodiť pešo, bicyklami, a autami. Ako ich potom chceš dostať naspäť do MHD, keď ten nosný systém vybuduješ? Však už budú na auto zvyknutí.
Reply on: eripmav #62255:
dal som na zaciatok s 200 latku prilis vysoko.
Aj som o tej cene uvazoval hlbsie - dlzka stanic bude asi o tretinu kratsia - 2 x 2 T3 sa tam bude musiet zmestit, co odpoveda cca 2/3 dlzky standardneho metra.

Ak ti to vyjde na 3O mld - aj tak je to vela oproti tomu, co by sa na povrchu za tie peniaze dalo postavit - a inspiracii na nove elektrickove trate je v meste velmi vela.
Reply on: fobust #62253:
Stačí obodovať rôzne výhody stupnicou a robiť z toho súčet, tuším Papyr to minule písal že sa to tak robí..
Heh, a už je ten príspevok fuč. Inak, kto to vlastne bol, resp. kto sa to do vás navážal? ? Tak tomuto hovorím rýchlosť ?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.