Neviete nahodou niekto ci v tychto dnoch a pocas vyluk jazdi linka c. 8 podla normalnej trasy a cestovneho poriadku? Na tychto strankach nie je pre linku c. 8 avizovana ziadna vyluka ale clovek nikdy nevie... Dakujem
No uz Ti FM odpovedal.
Ja len doplnim, ze podla mojich informacii, by malo byt mozne spojit sa aj priamo s dalsim vozom, ale tusim to este nefunguje. Blbe je, ze celkove tie nove vysielacky v elinach nefunguju ako by mali. Kazdu chvilu to pipa, ze "Mimo dosah"... Asi to treba este doladit.
Hmm, nepoznám nikoho, kto by v aute vozil sprej.. Ale viac krát som videl ako sa stala nehoda (bez účasti MHD), a aby mohli prejsť trolejbusy, dispečer prišiel, zaznačil na cestu polohu a autá mohli odísť na kraj a uvoľniť cestu trolejbusom.
tie spreje tam maju (resp. by mali mat) aj gumokolisti... myslim ze dispeceri skor sprejmi zvyraznuju zle vyhybky, obmedzenia na rychlosti. Dokonca ked boli v auguste 2002 zaplavy, tak dispeceri namalovali provizorne vodorovne dopravne znacenie na novoveskej ulici (troska vplyv kubizmu tam bol ). Dokonca som raz ked chodila 21 na Jelacicovu videl, ako dvaja dispeceri pomahaju vodicovi zabocit na Zellovu ulicu - jeden kukal zadny naraznik, druhy predny...
a, Nové vysielačky, ktoré majú zatiaľ všetky električky a zopár trolejbusov, umožňujú, aby sa oblastný (pojazdný) dispečer spojil s ktorýmkoľvek vozidlom MHD, no naopak sa to nedá. Vodič sa môže spojiť len s centrálnym dispečingom.
c, Voľakedy mali oranžové vesty, teraz žlté.
d + e, Áno, DPB má vlastnú nehodovku, v ktorej sú 2 tiež oblastní dispečeri. V podstate každý oblastný dispečer, bez ohľadu na to, či sedí v Renaulte alebo Felícii, by mal byť schopný spísať každú mimoriadnu udalosť v premávke MHD. A preto sa môže stať, že nehodovka píše nejakú menšiu nehodu a stane sa niečo vážnejšie, tak tam ide Felícia. A zas na druhej strane, pokiaľ sa napr. cez deň ozve 91-ka z Čunova, že má rozbité spätné zrkadlo, je zbytočné posielať na koniec mesta nehodovku.
f, Neviem, či by sa ušetrilo, ale mal by si vedieť, že niekedy na policajtov čakáš aj vyše pol hodiny. Myslíš, že MHD a najmä električkovej doprave by to prospelo???
K práci oblastného dispečera stručne: pri mimoriadnych udalostiach zabezpečujú odklon električiek alebo trolejbusov. Pri nehodách električiek sú často využívaní na dovoz vodičov späť na miesto nehody. Pri cudzej dopravnej nehode (bez účasti DPB) zabezpečujú obnovenie premávky MHD. Keď je kľud, vymieňajú vadné označovače, priebežne kontrolujú stav trakčného vedenia, výhybiek a pod. No a samozrejme, medzi vodičmi veľmi obľúbené, dodržiavanie prevádzkových predpisov vodičmi MHD.
Keďže sú to ľahké otázky, odpoviem aj ja z pohľadu cestujúceho
a) nie, pojazdní majú inú frekvenciu
b) keď dispečeri odkláňajú, tak povedia, čo si máš dať na transparent. Niektorí dispečeri ale nič nepovedia, lebo nevedia ani že nejaké kódy existujú, vedenie dispečingu (nejaký Sásik a spol.) sa ich ešte zastávajú, netuším však prečo. Inak niektorí vodiči majú zoznam kódov aj vo vozidlách, ale tiež niektorí nevedia načo to je.
c) no keď robia niečo, pri čom sú potrebné, tak hej. Nechápem moc zmysel otázky...
d) áno
e) dispečeri vo felíciách sú viacmenej na odkláňanie vozidiel pri výlukách, sledovanie nejakých rizikových miest, synchronizáciu informácií o okolnostiach mimoriadnych situácií s dispečingom, bonzovanie vodičov a podobne. Pri nehode napr. zvyknú vyznačiť sprejom polohy vozidiel, aby mohli odstrániť prekážku, formality sa už vybavia s vozidlom DN.
f) tá DPB nehodovka je také zastúpenie vodiča, prípadne sa používa na nejaké formality. Napríklad keď sa stane nehoda, vinu rieši ten z nehodovky, nie vodič.
g) neviem
a nema DPB nahodou zmluvu s SPP o nejakych vyhodnejsich cenach ohladom dodavok plynu?potom by ta reklama davala zmysel ? slovnaft naftu lacnejsie asi neda ?
Inak, ja som tú tému načal aj preto, že predpokladám, že autobusy MHD sú určené na kratšie trasy a že či by nejakú napr. cez celé Slovensko vôbec zvládli...
g) Áno vodiči pod jednotlivé prevádzky, kde jazdia (2 električkové, 1 trolejbusová (aj keď sú 2 vozovne) a 4 autobusové). Prevádzky sú priamo podriadené divíziam. Buď Elektrické Dráhy (E + T) alebo Autobusy.
Dispečeri spadajú pod oddelenie (alebo odbor, presne neviem) dopravného dispečingu. To je vrámci rezortu prevádzky a techniky - sídli na Oil. street 1.
keby si vedel, koľko im navrhnuté udeliť a čo sa skutočne v BB deje, tak by si inak hovoril... To je ako keby si za vraždu dostal miesto doživotia tri mesiace verejnoprospešných prác...
Banská Bystrica pokutovala zvolenského dopravcu
18. máj 2006
Banskobystrický magistrát vyrubil pokutu 220 tisíc korún zvolenskej spoločnosti, ktorá zabezpečuje mestskú hromadnú dopravu. Tvrdí, že dopravca porušuje zmluvu o výkonoch vo verejnom záujme. Autobusy totiž odchádzajú skôr zo zastávok, niektoré sú neoznačené a ďalšie meškajú.
Andy