Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Martin Fundárek #61118:

Práve tou sadkou by sa do mesta dostať nemali. Tebe nepripadá hlúpe, že namiesto jednej elektrièky ide 5 autobusov tým istým smerom ? A to aký je podiel dôležité nie je.
Ten chodník ešte ako tak niekde vyšlapaný máš - socialistickým plánovaním, len nemáš cestujúcich, ktorých zanechávaš SAD.
Èo je NDS ? Èo tým chceš nazvať a kedy ? NDS v bratislave existuje aj dnes a treba uznať, že je trochu rozhádaný. Ako chceš NDS odmerať ? Èo dosiahneš rekonštrukciou radiál ? Ostrovèeky väèšie nebudú a tým ani zásadné zrýchlenie ani zlepšenie. Kde sa hovorí o rozvoji a stavbe nových tratí ? To ti ako staèí ? Rekonštrukcia a pod zem ? To pod zem je na existujúcich tratiach namiesto stavby nových vyhadzovanie paòazí na nesprávnu vec. Aj tak sa mesto musí obísť a to aspoò dva krát.
Takže keï je niekto na nieèo zvyknutý, nech to tak má ? Perfekt. To radšej ani nekomentujem.
Tvoj Šamorín pri letisku je úplný kameòák. Ty si vážne myslíš, že Dúbravèice - Raèa a Petržalka - letisko je NDS ? So sprostosťou a na veèné èasy ? A vieš, že sa toho nedožiješ ?
Autobus prejde z Gagarinovej na dia¾nicu, aby sa dostal na letisko a odtia¾ do mesta ?
Ty si sa niekedy pozrel na mapu Bratislavy ? Ja ti ako Biskupièan na tvoju vetvu z Ružinova kašlem, pretože je to total trash riešenie. Dolné hony sú najlepšie napojite¾né od prístavnej a odboèkou z trate na cintoríne Ružinov. - pošlem Ti nákres.
Motivácie použivania a nepoužívania áut je téma nikam a s nièím nesúvisí, najmä ked to situáciu neovplyvní. Rozvoj automobilizmu bude závislý od viacerých faktorov, kde zmeny v prímestskej a mestskej doprave budú predstavovať malé percento.
Prvým nedostatkom benzínu na ÈS dostanú ¾udí späť do atómových krytov, v prípade iných miest do staníc metra, takže toho sa neobávam. ?
Aký prestup je na ťarchu ? Každý. A èo keï už teraz prestupuje 80 % autobusu SAD ? A predåžiť niekomu na pár rokov jazdný èas o 5 minút za cenu nových vozov, zlepšenia ŽP, od¾ahèenia dopravy a vytvorenia potreby urýchlenej stavby nových elektrièkových tratí ja pod¾a teba do neba volajúca hlúposť. Ak bude do r. 2015 zapoèatá druhá fáza tvojho NDS, budem Vám aj kolegom gratolovať. Dovtedy má karosa vysoké mýto vystarané a pokoj v duši.
Reply on: Emo #61121:
Viem o lahkom sposove ako prinavratit aspon cast cestujucich do MHD, aspon z centra mesta. Staci ked mesto zrusi tie nezmyselne prenajate miesta na uliciach za par korun a da vsetky parkovacie miesta v centre len na kratkodobe parkovanie, inde vo svete je bezne ze miesta na uliciach su napriklad na max. 2 hodiny, teda ziadny celodenny parking ludi co tam pracuju. Takisto dosledna represia - aj odtahovanie nelegalne parkujucich vozidiel na mejtku mesta. Urcite to cast ludi cestujucich autom presvedci o tom, ze je lepsie cestovat MHD ? . Samozrejme dovtedy, kym si nepostavia v centrach sukromne garaze - ale to nieco stoji, takze k cene auta a benzinu si budu moct uzivatelia IAD priratat cenu parkovania, ktora urcite v centre nebude zanedbatelna, a tak sa urcite aspon casti bude zdat lepsie prejst na MHD ako okrem draheho benzinu este platit naklady na parkovanie, ktore uz nebude mozne na uliciach za par korun - teda de facto dotovane rozpoctom a majetkom mesta!
Reply on: Sommelier #61106:
"Minimálne by to prilákalo mestských cestujúcich !"

Neviem, neviem, kto si raz privykne na auto, ťažko ho prinavrátiš späť do mhd.
Reply on: Sommelier #61096:
Problém je v tom, že Bratislava je už plná tzv. "trvalých provizórii".
Reply on: Sommelier #61111:
Samotné napojenie Dolných Honov je najjednoduchšie z Ružinova (keďže je potrebné dostavať najkratší úsek trate). Jeden návrh vychádzajúci z takejto koncepcie hovoril o trase Ružinov - Nová Vrakuňa (niekde medzi Podpriehradnou a Hradskou) - prechod cez Malý Dunaj - Hradská - Uzbecká (na križovatke s Korytnickou malo byť ukončenie, na to už zrejme nie je miesto).
Pekná nová trať by podľa mňa bola Kazanská - Slovnaftská - prechod východne od križovatky Bajkalská - Prístavný most v koridore železničnej vlečky - Mlynské nivy a ďalej podzemne napr. AS MN - Americké nám. - Imricha Karvaša - Štefanovičova - Hl. stanica - Pražská - Patrónka - ... Možeme snívať v roku 2035 a neskôr 🙂
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Takže so správnou diakritikou:

Re #61086 Sommelier: Niektorí ľudia, ktorí prichádzajú SADkou do BA, prestupujú na MHD, niektorí pracujú v pešej dostupnosti a MHD im môže byť ukradnutá. (Aký je podiel, neviem.) Prvej skupine sa cestovanie predĺži a možno skomplikuje ďalším prestupom, druhej skupine oboje.
Postavte a potom sa v tom budeme voziť - no samozrejme, vari si nevyšliapeme chodníčky a potom tam niekto postaví električku?
NDS sa bude stavať tak či tak (aspoň dúfam), takže námietku, kde na to zobrať, nechápem. A spustiť NDS v rozsahu zrekonštruovania radiál musíme skôr než v roku 2015 (zakopať pod zem v centre sa to asi nestihne).
Priemerný obyvateľ Bratislavy jazdí MHD, pretože a) je na to zvyknutý, b) má domov slušný výber spojov a nehrozí mu, že keď vypadne spoj MHD alebo mešká, strávi príjemnú hodinku-dve čakaním na spoj domov. A áno, obyvatelia Bratislavy sa sťažujú, že MHD je pomalá.
Šamorín pri letisku - to som sa nesekol. Ak bude NDS v trasách Dúbravčice-centrum-Rača a Petržalka-centrum-Ružinov-Letisko, tak mi pre Šamorín nič iné nevychádza. Aspoň do doby, kým sa nenájde dostatok tintili na to, aby sa NDS v Ružinove vetvil aj na Vrakuňu a Dolné Hony.
Problém áut nestojí iba tak, že kto má a kto nemá na auto, či na benzín. Otázka stojí tak: oplatí sa mi viac platiť SAD+MHD, alebo auto+benzín? Parametrami sú čas cesty, pohodlie, možnosť parkovať, cena cestovného, cena auta a jeho prevádzky (poistky a pod. - ak náhodou nie si v situácii, že auto mať musíš kvôli lekárovi, nákupom či čomu) a cena benzínu. Nie každý, kto má na auto, ním aj do práce jazdí.

#61104 "Nepovažujte auto za konkurenciu hromadnej dopravy. To je ťažko socialistický prístup, napriek tomu, že to bude asi chvíľu moderné. "
Hmm, to je skôr prístup ťažkého kapitalizmu. Na západe v minulosti razili taký prístup a teraz závidia, koľko ľudí nám ešte v MHD zostalo, a vymýšľajú, ako tých svojich dostať do MHD späť.
"som predostrel niečo s konkrétnou perspektívou rozvoja"
Predostrel si návrh, ktorého realizácia by znamenala degeneráciu toho zvyšku MHD, čo tu ešte funguje. Ja rozhodne skracovanie liniek a zavádzanie nových prestupov rozvojom nenazývam.
"je uplne, ale uplne jedno či sa bude prestupovat a kde sa bude prestupovat"
No to snáď nie? Cestujúcemu je každý prestup na ťarchu (otázne je len, nakoľko). A ak sa nebudeme starať o to, čo cestujúci očakávajú, vys...e sa na takú HD každý, kto bude len trochu môcť.
Reply on: si #61105:
"zrovna BA nie je lokalita taka kde by si mohol spoliehat na to ze socialna situacia nedovoli dalsi rapidny narast individualnej dopravy autami..."
Paradoxom je, že sociálna situácia v Bratislave dovoľuje rast individuálnej dopravy (na autá peniaze máme), ale nedovoľuje (= nie su peniaze na...) zlepšovanie MHD.
Reply on: Darro #61110:
A ine by si chcel ? ?
Ja sa chcem spitat novododane vozidla ako ikarus 283 testovaci ikarus 435 a karosa c744 a dalsie preco hned na zaciatku boli na linke 45 ????
dnes na linke 33:3700
32:3629
? ☺ ? ? ?
Sa to sem pridalo nejak rýchlo...

- časť Landererova a skrz na Svatoplukova - Záhradnícka
Od križovatky s Košickou pozdåž ulice Mlynské Nivy - napojenie na EXISTUJÚCU železnicu a pokraèovanie po Gagarinovej - bude treba zrovnať so zemou ten neprenajate¾ný autosalón.
Ja sa ešte vrátim k tej odboèke konèiacej na Tuèkovej - je skrátka geniálna. O jej využití si môžeš spraviť predstavu aj keï sa na to pozrieš cez satelit na maps.google.com.

Druhá možnosť poèíta s napojením trate vedúcej cez prístav na mestský okruh.

Jediné, èo mi robí vrásky je most cez malý dunaj, ktorý sa bude možno stavať len jeden.
1. Dolné hony sú teda napojiteľné jednak od Gagarinovej - problémový úsek je podjazd dialnice, dá sa le riešiť obídením mierovej. K Cintorínu by elektrièky vošli po trase 2O8. Následné premostenie ale nevidím ako šťastné. Totiž trasa z tejto strany je dosť krkolomá a preto by som ju nestaval, najma ked kopíruje trolejbusové linky.
Cintorín Ružinov ako taký by som napojil z obchvatovej trate ŽSR - novou odboèkou a napojil by som ju na trať na Tučkovej, či prístavnej.
2. Dolné Hony sú napojitelné od Slovnaftu a tam je miesta a riešení neúrekom. Len vďaka debilnosti MČ Podunajské biskupice sa bude musieť trať zobrať skrz záhrady, pretože zastavali koridor na Kazanskej. Dementi
Reply on: Red-Hawko #61109:
? ? pekneee... tak kocik do zadku, to by som nechcel... ?
Som pocul dobry tak som sem na chvilu skocil:
Rozhovor na zastavke: Pan vodic otvorte zadok, natlacim vam tam kocik.
Reply on: si #61107:

Jope. Myslíš, že to je teda výhodné ?

Tých možností je viac. Nehľadám dovody ako to nejde ale ako to ide. Napojenie cintorina Ružinov nie je podmienkou, neskôr sa môže prestup nachádzať úplne inde.

Minule som sa náhodou ocitol na plynárenskej. Nádherný koridor. Sú to dve možnosti - napojiť ho od šafko - pribinova (PRIBINOVA) - olejkárska (NÁRODNÉ DIVADLO) -
Reply on: Sommelier #61106:
ok, takze ak to spravne chapem, chcel by si porozvijat kolajovu dopravu, a v suvislosti s tvojimi predchadzajucimi prispevkami by si chcel napriklad aj elektricku na cintorin ruzinov... takze v tejto suvislosti ta poprosim aby si mi skusil popisat ako ju chces trasovat... ono totizto sa aj v okoli danej radialy v poslednych rokoch stava tak masivne tesne pri ceste ze ti tam uz neostava priestor pre umiestnenie kolajovej trate (na vlastnom telese)
Reply on: si #61105:

Ja sa nestaviem len proti autám, staviam sa aj proti autobusom. To znamená, že pokial je niečo menšie zlo, netreba sa ním zaoberať ?
Elekrička s 3 minútovým intervalom
(úver na nákup, ojazdené električky, využitie kapacít - lepšie ako kúpiť stovku karos každých sedem rokov a platiť 4 x toĺko personálu),
perspektíva rozvoja,
je dodrbanie dopravy ?
Minimálne by to prilákalo mestských cestujúcich !
Tak o akom náraste automobilovej dopravy hovoríš ?
Reply on: Sommelier #61104:
autobus je vzdy mensie zlo ako auto; v prepocte na mnozstvo prepravenych osob zaberu na ceste menej miesta a vyprodukuju menej spalin.

"Auto je rovnocennou formou dopravy ako čokoľvek iné a sú ľudia, ktorí sa budú voziť iba autami a sú ľudia, ktorí sú rozhodnutí, že pokiaľ bývajú vo veľkomeste alebo v jeho blízkosti auto nepotrebujú."
a su ludia ktori vyuzivaju to co je im na danu trasu v danom case rozumnejsie; pokial im dodrbes verejnu dopravu, budu viacej cestovat autami

PS: zrovna BA nie je lokalita taka kde by si mohol spoliehat na to ze socialna situacia nedovoli dalsi rapidny narast individualnej dopravy autami...
Reply on: si #61100:
Ale, ale.
Tu ti každý kašle na to čo by si ty rád.
Tvoje vysvetlenie je od základu zlé. Pretože autobus je zlý skoro rovnako ako auto. Od začiatku sa o to snažím. Vyhodiť autobusy a po zistení, že tu sa tolko autobusov neoplatí rozširovať elektrickú trakciu.
Keď raz niekto niečo bude, jedna pani a starosta pred kurínom a niekde medzi tým auto je vážne teraz trochu dementné. Nehceš spraviť prieskum o tom prosím, kedy budete mať na auto a kedy ním začnete jazdiť ?
Nepovažujte auto za konkurenciu hromadnej dopravy. To je ťažko socialistický prístup, napriek tomu, že to bude asi chvíľu moderné. ?
Auto je rovnocennou formou dopravy ako čokoľvek iné a sú ľudia, ktorí sa budú voziť iba autami a sú ľudia, ktorí sú rozhodnutí, že pokiaľ bývajú vo veľkomeste alebo v jeho blízkosti auto nepotrebujú.
Nezamýšľaj sa nad tým koľko áut to do BA prinesie.
Na rozdiel od Vás, ktorí s ničím iným ako s obohratou platňou postavte - budeme používať neviete prísť som predostrel niečo s konkrétnou perspektívou rozvoja a v tom je rozdiel.
Pretože tak či onak - a je uplne, ale uplne jedno či sa bude prestupovat a kde sa bude prestupovat. Kto na to bude mat, hned to auto kupi a začne ním jazdiť.

perlička na záver: vytvorením záchytných parkovísk (ktoré by neboli svetovým unikátom) na konečných či v ceste zrýchlených foriem dopravy vzniká predpoklad kombinácie auto + MHD, čo sa v tom vašom scenári nejako bolo nejako bude neobjaví ani náhodou.
Reply on: marclucpicard #61098:
máš pravdu, pred tým ako sa o tom začalo hovoriť som bol za preťanie tých stánkov z dovodu napojenia na Ružinovskú - a to by sa spraviť malo. Jegeho nie je šťasným riešením.
Len mám tu jeden oriešok.
Chcem dosiahnuť aby križovatka Košická - Miletičova (po úprave v tvare X a nie súčasné T) bola prejazdná skrz - tj. bez križujúceho odbočenia na Miletičovu smer Trenčianska od novej cesty z Trhoviska (pracovne ju nazvem ulica sommelierov ?). Odbočenia bude možné len z Košickej na Miletičovu.
Križovatka Jégeho - Sommelierov - Záhradnícka bude tá najlepšia. Neumožniť odbočenie Jegeho - smer Ružinov, Sommelierov - smer mesto, mesto - Jégeho.
Na Miletičova Záhradnícka by pribudlo odbočenie z mesto - miletičova.
No už som pekne domotaný, ale je to pár rokov, čo to skúšam nejak vymyslieť, lebo mi pripadalo čisto kreténske, že ten most narvú do Miletičovej... To prepojenie s Ružinovskou je podstatnejšie.
Inak všetka česť a chvála za obranu ? .

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.