Chcem sa opytat, co sa da urobit ak nastupi revizor a vodic busu umyselne ide pomaly.Ide mi o to ze sa to deje casto na linke 84 smer od TPD k Ekonomickej univerzite.Potom nestiham prestup na 68.Stalo sa mi to za posledny mesiac asi 4x.
iste že môžu a bolo by to vhodné, keby existovalo veľké množstvo spojov, ktoré by sa z nív ťahali takmer od zastávky k zastávke a končili ďaleko za BA. A ono to v podstate existuje aj dnes, len bez existencie spoločnej tarify.
Takúto linku by ale kvoli lepšej koordinácii mala prevádzkovať MHD, dočasne do existencie BID centra.
O vojne nemôže byť reč. Že sa modré autobusy ukončia ne periférii - to je len zosúlaďovací krok.
Koordinácia týchto subjektov je daná aj teritoriálnosťou MHD na území Bratislavy.
A máš úplnú pravdu, takto to funguje v iných mestách a nikto sa nediví, že sa z okolia dostaneš len do prestupného bodu na periférii. A pochybujem, že by si niekto na to nevedel v BA zvyknúť.
Vojna medzi SAD, ZS a DPB nikomu neprospeje (hlavne ak su vsetci dotovani).
Co takto win-win pomocou integrovanej tarify: Cast zakaznikov zo SAD a vlaku presadne do MHD na okraji mesta, cast sucasnych zakaznikov MHD pouzije SAD, alebo vlak na cestu po meste (nieco ako expresne linky). Samozrejme s jednym listkom.
Chce to hlavne mudreho koordinatora s mudro vymyslenymi linkami. Takto to funguje vo viacerych mestach.
Samozrejme že medzi stanicami SADistov, ktore vlastne ani stanicami SADistov nebudu. Ludi tranzitne cestujucich cez BA je relativne malo. A prestup výjde lepšie ako na Nivy a z Nív. Okrem toho majú možnosť dialkových spojov.
Je jedno podla coho sa riadia dotacie. Vsetko sa riadi podla potreby. A ta by vznikla este pred spustenim prvej SAD filialky.
To ze byval kus za Sencom je problem Senca a nie Bratislavy. Ak skratka nestihne priamy spoj, vzdy sa dostane do Senca odkial si ho musi uz riesit Senec. Pozri sa na odchody spojov do Senca z ASMN a pochopis o com hovorim. Je to nenormalny kseft a nenormalne vela cestujucich.
Nehovor o dalsich 14,- 50,- či čokolvek iné. Skrátka a dobre, oznacis si jeden listok a tým to hasne. Či sa tam dopravíš potom na lanovej drahe je tvoja vec, musis to stihnut v čase a v ramci pásma. Či si ho oznacis na Kamennom alebo v Senci na námestí je jedno. Dopravcovia sa z jedného lístka rozdelia.
a este jedna vec... zober si cast cestujucich pre ktorych nie je BA koncovym bodom, ale tu len prestupuju... to ze prestup z vlaku na autobusy SAD je dost nestastny lebo sa treba presuvat medzi stanicami myslim je vacsine tu pritomnych zname, a chces to iste dosiahnut aj v pripade ze budes potrebovat prestupovat medzi jednotlivymi linkami SADistov ?
"Pokial nebude MHD vozit primestskych, uroven lepsia nebude." - mas dojem zeby sa dotacie do MHD riadili mnozstvom prepravenych cestujucich ? lebo ja nie a ked tych cestujucich bude viacej, tak budu len viac narvate tie konzervy co este dnes premavaju...
"O akom prestupovani hovoris, ked napr. do inkriminovaneho Senca ide z Niv kazdych 5 minut v spicke ?" no ono nebyval v senci ale az kus za sencom a tam kazdych 5 minut autobus nejde... (a ani do senca nechodia kazdych 5 minut, neplet si to s niektorymi autobusovymi linkami v BA )
"Je uplne, ale uplne jedno, ze za cestu zo ZP by mal DPB 14,- Sk. Je to zvyhodnenie cestujuceho na dlhsiu vzdialenost. Dolezite je, že by mal tých 14,- Sk (ktore inak obdrzi SAD) a ze by mal toho cestujuceho."
tak to zober z opacneho pohladu... SAD zaplatis na cestu na ASMN neakych cca 50 Sk, na zlate piesky 45 a potom musis zaplatit dalsich 14 Sk DPB; co si myslis, ze je vyhodnejsie ? ist priamo na asmn za 50 Sk, alebo s prestupom kdesi f pazi za 59 Sk ?
"A pohodlie je investicia na ktoru treba takýmto sposobom zarobit - čiastočne finančne a čiastočne cestujúcim - jeho fyzickou prítomnostou v dopravnom procese."
isto, ale znizenim pohodlia pri preprave tam tych cestujucich asi nedostanes...
Pokial nebude MHD vozit primestskych, uroven lepsia nebude.
O akom prestupovani hovoris, ked napr. do inkriminovaneho Senca ide z Niv kazdych 5 minut v spicke ?
Je uplne, ale uplne jedno, ze za cestu zo ZP by mal DPB 14,- Sk. Je to zvyhodnenie cestujuceho na dlhsiu vzdialenost. Dolezite je, že by mal tých 14,- Sk (ktore inak obdrzi SAD) a ze by mal toho cestujuceho.
Argument neprestupnosti neobstoji.
A pohodlie je investicia na ktoru treba takýmto sposobom zarobit - čiastočne finančne a čiastočne cestujúcim - jeho fyzickou prítomnostou v dopravnom procese.
hej, hlavne v opacnom smere uplne idealny, pri pravidelnosti MHD si mozes fakt naplanovat to aby si minimalne cakal pri prestupe kdesi na okraji mesta na spoj ktory chodi 1x za hodinu (aj to v popoludnajsej spicke) a pritom ti nezdrhol; ked chodil na asmn, vedel presne za ako dlho to tam po vlastnych preslape (a dokedy mozme napriklad chlastat spolu kofolu )
a zo vzdialenosti z ktorej cestoval mam dojem ze rozdiel v cene na okraj BA a na ASMN bud nebol alebo bol mensi ako 14 Sk (cena zakladneho listku na MHD); nehovoriac o pohodli (a aj ja uz dnes cestujem MHD z dolnych honov do petrzalky a nazad minimalne a preferujem dopravu autom, aj ked to je urcite drahsie...)
Sorry man, odpisoval som Ti z Wap a nejak sa to domrvilo.
Zakaznik o ktorom hovoris je kto ? To ze si zaplatil SADke 30,- a potom slapal 15 minut na Gotwaldak je uspech ?
A to, že by nastupil v ramci jednej tarify za tých istých 30,- na Zlatých a za 20 minut by bol dvojeckou pred skolou je moc velky nezmysel ???
SADke 15,- DPB 15,- pekný šábes a hotovo. Tak o čo tu ide ?
Prímestskí cestujúci sú tou hlavnou oporou NDS ! A bez nich sa stavat nebude, pretoze to nema zmysel. Je uplne, ale uplne logicke, ze cim viac cestujucich mas, tym viac si mozes narokovat. My (Bratislavcania) si chceme nieco postavit od okraju po okraj pre seba. Cool.
Nemyslim, že by sa dalo hovorit o naraste automobilovej dopravy. To mesto má svoju kapacitu a v momente jej presiahnutia sa opat zacne hovorit o potrebe nových cestných stavieb. A v momente tazkeho pretazovania tejto kapacity si to kazdy moze uvazit. To nie je terorizmus, je to sloboda vyberu. Nikoho neobmedzis.Tento postup (zvysenie doprazy autami) je skratka nelogicky. Ako moze narast objem dopravy, ked za tie iste peniaze sa odvezies aj na Nivy aj kamkolvek inam - cielenejsie ? A ze to bude trvat maximalne 10 minut dlhsie je nic oproti tomu, ze ostatni, ktori koli neexistencii kombinovanej tarify SAD+DPB setria a z Niv chodia peso, pripadne karta 1. pasmo.
Na Nivy cestuju poloprazdne autobusy ! A to su jasní klienti DPB. Bez diskusie. Keby mali možnost cestovat za priblizne rovnaku cenu aj MHD, vyuzili by ju.
V tejto hre ide Bratislave o príjmy a cestujúceho. Toho lukratívneho majú SADky, toho menej stratový DP. A to je správne ?
1. "logickýn dovodom su prijmy DPB"
- ako S499.. píše - preplňovanie MHD prímestskými cestujúcimi by znamenalo možno ešte väčšiu stratu pre DPB (lebo by bolo treba navýšiť kapacitu ?), alebo odliv cestujúcich do áut.
2. "Zopakujem sa, nech skusia vsetci zaparkovat..."
- podľa mňa takýmto teroristickým prístupom sa dopravná politika nerobí.
3. NDS - "niekto zajtra zlozí na stol 100 miliard"
- nepotrebujem 100 miliárd, ja píšem o NDS ako električke so súčasnými radiálami, ktorá by bola v rámci možností preferovaná. Veľmi dobre si uvedomujem na čo máme, nemal som na mysli metro!
4. "Ja viem, že socialisti idu ovladnut Europu,"
- nenadávaj mi, ja mám práveže opačné zmýšľanie.
Keď už píšeš o Pezinku, tak pri existencii IDS by z juhovýchodného podhoria M. Karpát by ani veľmi smradobusy chodiť nemuseli, tam by sa dali pekne nahradiť železnicou. Ľudia z Modry a pod. by v termináli v Pezinku naskočili na vlak s 15 - 20min. intervalom a hotovo, a to sa dá realizovať v podstate hneď len treba sa v dikusnom klube BID dohodnúť.
logickýn dovodom su prijmy DPB
Zopakujem sa, nech skusia vsetci zaparkovat... Ten kto na to ma chodi autom, kto na to mat nebude prestupi na elektricku, ktora ho apropo zavezie cielenejsie tam kam potrebuje. Tym ze tie modre krasavice z Niv vyzenies odlahcis doprave tak, ze to ani pekne nebude.
Druhou vecou je stavba NDS. Pomaly a postupne, veríš na zázraky, alebo si myslíš, že niekto zajtra zlozí na stol 100 miliard a podme chlapci do toho ?
Všetky dopravne stavby sa realizuju nie podla buducej potreby, ale podla aktualnej potreby. Prave koli nedostatku penazi. Tie peniaze si musis od niekoho vypytat.
Su tu teda dve rovnice:
Enormne zvysenie prepravnych narokov = výstavba systému. Pokial nemas cestujucich sa ti na to každy vykašle aj v nasledujucich 22 volebnych obdobiach, tak to pochop.
Ja viem, že socialisti idu ovladnut Europu, ale tak ako pises ty sa to skratka nerobi.
Druha
Pezinok lezi napr. v 5. pasme
Čo pásmo to napr. 5 Sk, 1. pásmo 10 Sk
Cena listka 30,- Sk 15 SADke za dovoz do Rače a 15 DPB za 1. a 2. pasmo (nie som cenotvoritel a toto je možno trochu skreslene, ale nejak tak by to cca mohlo byt).
Re #60769 Sommelier: "zastavia v rámci mesta na pár zastávkach a končia na centrálnej (má to tak aj Brasilia a je to zlé)"
- Brasiliu sem neťahaj, to je špeciálny a nie zrovna vydarený urbanistický experiment s nedomyslenou VHD, ktorý nemôžeš porovnávať s tradičným mestom. Nivy niesú v poli uprostred ničoho. http://maps.google.com/maps?t=k&hl=en&ll=-15.793838,-47.882549&spn=0.002875,0.00302
6&om=1
Pokiaľ tu nebude NDS (spoľahlivá električka s veľkokapacitnými vozidlami, bez antipreferencie a rozumným linkovým vedením), tak je pre ľudí proste výhodnejšie cestovať až na Nivy, inak by do MHD sami prestúpili. Keď tu také niečo bude, tak potom môžme ukončovanie na okraji zvažovať. Keby si TERAZ prímestské linky na Nivy zrušil, tak, ako píše S4.., spôsobíš jedine ďalšie narvávanie do áut, nič iné.
Píšeš o nejakých logických dôvodoch, ja v TEJTO situácii nevidím ani jeden.
Re 499.1023 povedal si presne to iste, rozdiel je v cene 14 a 22. A cestujúci za 22 je zvýhodnený a tých na DP menej. To že by v okruhu 50 km mala fungovať integrácia je fakt, ale nadalej bude pohoda v neštátnych spolocnostiach, ktorej stat zivy spracovanie odpadu, ktorý má tu smolu, že z niv cestuje autobusom. 1. Pásmo čipova a koniec. Jo a nech skúsia všetci tie škodovky zaparkovať. A benzín je drahý. Aspoň budú chodiť v trojici.
teraz k tej ekonomickej teorii trocha praxe:
spoluziak na vyske cestoval kazdy den do BA zo smeru od senca ako inac SADistickym autobusom (az na neake vynimky kedy dosiel z roznych dovodov autom) z ktoreho vystupil na nivach a odtial siel pesi do skoly (namestie slobody), popoludni obdobne nazad; co si myslis zeby ale spravil ak by si ho z tho autobusu vytriasol uz niekde na zlatych pieskoch ? Ja osobne si myslim ze podiel jeho ciest do BA autom vs. verejnou dopravou by sa dost dramaticky zmenil... a to bol student, nechci vediet co by ti spravili ludia s pravidelnymi prijmami...
Novododaná súprava električiek T6A5.III #7957+7958 bola presunutá do vozovne Krasňany, kde prebehne jej kompletizácia. Električky by sa v premávke mali objaviť do polovice marca.
Hhh, uz je maj a stale nam to nejazdi. Vyjadri sa niekto ku tomu? ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Sommelier
Pokial nebude MHD vozit primestskych, uroven lepsia nebude.
O akom prestupovani hovoris, ked napr. do inkriminovaneho Senca ide z Niv kazdych 5 minut v spicke ?
Je uplne, ale uplne jedno, ze za cestu zo ZP by mal DPB 14,- Sk. Je to zvyhodnenie cestujuceho na dlhsiu vzdialenost. Dolezite je, že by mal tých 14,- Sk (ktore inak obdrzi SAD) a ze by mal toho cestujuceho.
Argument neprestupnosti neobstoji.
A pohodlie je investicia na ktoru treba takýmto sposobom zarobit - čiastočne finančne a čiastočne cestujúcim - jeho fyzickou prítomnostou v dopravnom procese.