"avsak aj teraz je kopec liniek, ktore su absolutne stratene a vzkm ktore prejdu by sa v klude mohlu preniest na ine linky, ktorym by sa mohol zhustit interval, popripade usetrit vzkm = usetrit $$$ a potom ich investovat do niecoho insieho - modernizacie, nateru etc"
Ale ktoré sú to linky? Mňa napadajú len linky typu 57 a 79, ktoré sú síce prázdne, ale premávajú do oblastí, kam nič iné nechodí, takže ak by si ich zrušil, ľudia čo ich používajú by sa Ti veľmi pekne poďakovali. ?
No 1. koľko ľudí denne cestuje z Podunajských Biskupíc na Žabí majer? Minimum
2. Jurajov Dvor je svojim spôsobom uzol danej lokality s prestupom na NDS, teda je prirodzenou konečnou.
3. Čo tým ušetríš? Možno 1 bus
4. Ak nie je na Vinohradníckej/Stavivách / Žabom majeri WC a iná infraštrkutkúra pre vodičov bude komplikované prestávkovanie.
5. Zdá sa mi user unfriendly mať CSP na Vinohradiníckej smer Stavivá so značkami: štvorec ide po Jurajov Dvor, kosoštvorec ide po Astronomickú, trojuholník ide na Žabí majer, guličku ide na Stavivá cez Žabí majer. Čo by zákonite vzhľadom na súčasný stav a intervaly, ak ich nechceš meniť vzniklo.
:D:D lenze teraz dojdes a cakas a cakas a navyse prestupujes teda z oboch pripadov to najhorsie...
ja nechcem linky odvsadial vsade, len chcem poukazat ako dpb nevie hospodarit s $$$ a nema logicke uvazovanie pri zavadzani liniek... a o tom sa tu nakoniec ma diskutovat, nie?
intony> s tou 42 suhlasim, je to nemotorna trasa, nejde cez ziaden uzol... v klude by som obnovil pre tuto linku obratisko Pilarikova (niekdajsie trolejbusove pre 205).. Ved podchod na zochovej s pilarikovou tam funguje stale, a kedze je to obratny minibus, tak neni problem... dalej by pokracovala ako vravis
noo, ono sa to od tunela niekedy aj robí, ale žiaľ sme na slovensku a tu polícia dáva zato pokuty...
Re #60510 AAA: no som myslel, že to vyčítaš /kedže soláče budú na I. kolóne, tak je dosť pravdepodobné, že ako ZV sa to može jednoducho stať, dokonca aj na L57 ich tým pádom možeš stretnúť... ? ?
Re #60535 Ike: kurnik, ale ja fakt Tvojím posledným príspevkom nerozumiem... ty chceš linky od všadiaľ všade... ? ? To snívaj dál... Oveľa lepšie je prísť na zastávku a hneď mi niečo príde, ako prísť na zastávku a čakať a čakať... brrr ? ?
67 by nebola podľa mňa využitá od Trnávky. Možno radšej zlúčenie 65 a 67, s tým, že by určené spoje 67 končili na Jurajovom dvore, keďže 65 má redší interval. 57 nechať. 49 nechať, aj keď je blbo sa pozerať ako to chodí pod trolejmi, ale rýchlo dostavať trať na Patrónke, potom zrušiť. 38 zrušiť. Možno 54 by sa dala zlúčiť s 54, s tým že by chodila cez ŽST Vajnory, kade premávala keď bol uzavretý Vajnorský nadjazd. 42 by mohla mať normálnejšiu trasu napr. od Zochovej cez Koziu, Mišíkovu, Havlíčkovu na Prokopa Veľkého na Valašskú na riedkymi intervalmi.
57 by sa dala nahradit predlzenim 67ky...
42 ide cestou taxibusov
a co sa tyka vychodneho, mas pravdu...
ja by som to zmenil tak, ze 56 k ZST a 54 do Studenej
No 57 si myslím treba nechať, lebo Žabí majer by stratil obsluhu. 49 súhlas, no neviem ako by to priali pacienti, ktorí by museli ísť pešo k Suchému mlynu. 54 možno zrušiť, no potom treba dať 65 zachádzať k ŽST Vajnory. A inak čo sa týka Východného, Vajnor a Rače tak pôvodný systém (L 32, 35, 36) sa mi zdal o dosť logickejší ako to, čo tam je teraz. 42 a 38 by som aj ja okamžite zrušil.
To že sa následný interval predĺžil nemôžeš priposovať chybe systému. Navyše nie všade tomu tak bolo. Negatívne zmeny by boli tak či tak, však vozový park sa neobnovuje, niet s čím jazdiť. Samozrejme že sa sa celá zmena robila kvôli šetrenu, nie kvôli systematizácii ako takej. V MHD v Bratislave majú všetky zmeny spoločný menovateľ - šetrenie. Dokiaľ nebude menovateľom systematizácia - t.j. budeme robiť zmeny práve kvôli tomu aby sme tu nastolili nejaký systém a poriadok - tak to bude vždy iba horšie a horšie.
Veľmi stručne: Záhorská Bystrica je administratívne mestská časť mesta BA, je teda jeho administratívnou SÚČASŤOU, preto do nej mesto zabezpečuje MHD. Marianka je SAMOSTATNÁ obec, preto sa sem MHD nezabezpečuje. Pokiaľ si OcÚ Marianka zaplatí predĺženie liniek a DPB bude súhlasiť, potom môže do Marianky chodiť MHD.
Re #60518 NN: Chorvátsky Grob si to platí.
Re #60522 pj: Čo sa týka vodičov 203 a 207 musíš napísať čas a dátum a ev. č. vozidla a ideálne by bolo keby si napísal aj poradie, no pochybujem, no ja tadiaľ tiež jazdím často a tí vodiči jazida v pohode. A kĺbových t-busov je nedostatok takže s tou 208 pochybujem.
Re #60534 fobust: Systém vtedy síce lepší nebol, no následné intervaly boli všade, alebo skoro všade lepšie ako po roku 2000. Totiž prechod na prestupnú tarifu, sa okrem iného využil k tichému rušeniu liniek a predlžovaniu následných intervalov.
Re #60535 Ike: A ktoré? Bo mňa okrem 38 nenapadá žiadna, no možno by sa mohli na niektroých predĺžiť intervali (77, a pod.)
L56 obyvatelom Rendezu vazne nezavidim..takmer vzdy meska..vacsinou okolo 10 minut co je pri dlzke jej trasy az nepochopitelne..nasledne títo ludia nestihaju elektrickove pripoje v Raci..Jej vecerny interval je priam hrozny a v zime az neludský pretoze nuti ludi cakat na zastavke aj 40 minut alebo mozu ist peso po dost nebezpecnej ceste - najma vecer..Myslim ze by nezaskodilo tuto linku aspon vecer posilnit o jeden voz a interval znizit namiesto 40 na 20 minut..
a navyse, na tych "kvazi" dopravnych uzloch sa mi casto stava, ze vodici necakaju...
napr, idem do karlovky cez vikend... idem 20, pricom z tohto pohladu je prestupny uhol Pri Krizi...
lenze L20 dojde sucasne ako L5, a kym vylezem z autobusu, tak L5 uz knedlikuje prec... skoro prazdna... a ludia z L20 mozu zase cakat...
ako, uznavam ze pred 2000 bolo kopec zbytocnych liniek.
Alebo spomeniem priklad Vychodne>
pred rokom 2000 tu jazdila L36/46 z race do Vajnor a L114 z Vychodneho na Trnavske. Bolo to super, lebo cele vychodne sa mohlo dostat do 2 liniek.
Teraz maju L56, ktora ide z Race do Studenej a L54 ktora ide z Race do Vajnor.
Obyvatelia su teda odkazany len na L56 (L52) a L54 jazdi prazdna..
Ono po r2000 sa rusili linky ktore zdielali trasu s elektrickovymi radialami (je to v celku pochopitelne) s tym, ze su stratove a zbytocne... avsak aj teraz je kopec liniek, ktore su absolutne stratene a vzkm ktore prejdu by sa v klude mohlu preniest na ine linky, ktorym by sa mohol zhustit interval, popripade usetrit vzkm = usetrit $$$ a potom ich investovat do niecoho insieho - modernizacie, nateru etc
Nefungoval lepšie. Možno sa ti subjektívne zdá že fungoval lepšie. Systém "odvšadial všade" je pre Bratislavu nevhodný a nekoncepčný. Vždy je lepší prestupný systém s nosnými a doplnkovými linkami. Musím však uznať že stále máme absenciu prestupných terminálov, charakteristických pre takýto systém.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Dopravák
Re #60510 AAA: no som myslel, že to vyčítaš /kedže soláče budú na I. kolóne, tak je dosť pravdepodobné, že ako ZV sa to može jednoducho stať, dokonca aj na L57 ich tým pádom možeš stretnúť... ? ?
Re #60535 Ike: kurnik, ale ja fakt Tvojím posledným príspevkom nerozumiem... ty chceš linky od všadiaľ všade... ? ? To snívaj dál... Oveľa lepšie je prísť na zastávku a hneď mi niečo príde, ako prísť na zastávku a čakať a čakať... brrr ? ?