Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: Peon #60339:
Sofistikovane ako sofistikovane...:) Precitaj si #4141 a #27939, tam je to riesenie "dopytu" u Ik4x5 popisane podrobnejsie 🙂
Reply on: Emo #60340:
V Zájazdoch Bratislava nastalo nejaké zníženie počtu vozidiel a zamestnancov. Bodaj by to celé zaniklo. 😃
Reply on: Peon #60339:
U tých Ik4xx to vlastne bolo pôvodne myslené tak, že sa jedná o dopytové otváranie dverí, ale nie taký ako ho poznáme. Napr. v električkách je riešený tak, že cestujúci stlačí dopyt pri tých dverách, kde chce chce vystúpiť, vodič potom na zastávke jedným tlačidlom uvoľní dopyt, hotovo, dvere sa otvoria. Lenže v Ik4xx je to tak, že cestujúci tiež stlačí dopyt tam kde chce vystupovať, vodičovi to v kabínke zapípa a rozsvieti sa kontrolka na prístrojovke, lenže teraz vodič nemôže uvoľniť dopyt centrálne, ale musí otvoriť každé dvere zvlášť. Samozrejme, že vodičom sa to tak nechce, preto otvárajú centrálne a ten tzv. "dopyt" slúži namiesto toho ako signalizácia výstupu na zastávke na znamenie.

Re #60338 Peon: Nepoznám síce dôvody, prečo Avion prestal spolupracovať so Zájazdmi, ale domnievam, že jedným z dôvodov bolo to, že mali dosť zastaralý vozový park. Veď to boli všetko staré K732 a C734 poskupované od DPB. A čo som počul, tak ani ich vodiči vraj neoplývali slušnosťou k cestujúcim.
Reply on: Puki #60333:
Aha, no jasné. To je dobre, že v tých Ik radu 4xx je to tak sofistikovane vyriešené. ?
AVION BUS

1; Na tej novej Karose ma prekvapilo, že na to, že je to autobus v prímestskom prevedení, má niektoré sedadlá otočené aj v protismere jazdy. To aj tie Axery SAD Bratislava to tak majú?

2; Nepáči sa mi na týchto nových typoch autobusov nemožnosť otvorenia posuvného alebo aspoň vyklápacieho okienka ako v MHD.

Asi sa dá len nad sedadlom nastaviť len smerovanie klimatizácie (či skôr len bežného vonkajšieho vzduchu). Jeho intenzitu zrejme reguluje vodič. Celkovo je to podľa vás lepšie alebo horšie ako klasická možnosť otvorenia okna?

3; Nevšimol som si poriadne, čo ten panel nad sedadlom všetko ponúka. Tuším je tam aj možnosť rozsvietenia svetla na čítanie...

4; Sú tam aj bezpečnostné pásy, no keď som chcel jeden vyskúšať, asi bol zaseknutý... K pohodliu jazdy myslím, že prospelo ticho hrajúce rádio Expres z reproduktorov.

Má vodič možnosť použiť aj mikrofón na informovanie cestujúcich tak ako to bolo tuším v Solarise či nejakom inom testovanom buse pred niekoľkými rokmi v bratislavskej MHD?
----------------------------------------------------------------------
5; Išiel som smerom do Petržalky. Dokým sa vymotal na diaľnicu, išiel aj okolo Hornbachu. Myslím, že keby si Hornbach priplatil, nebolo by na škodu, keby sa tam zriadila zastávka... To isté myslím aj ohľadne obchodu Kika neďaleko ktorého tiež prechádzal.

6; Musel Blaguss za to, aby mohol prevádzkovať kyvadlovú dopravu so zastavovaním na zastávkach MHD platiť aj nejakú licenciu? A Zájazdy Bratislava museli?

7; Približne koľko autobusov (akých typov) má Blaguss? Na ich stránke som taký údaj nenašiel.

8; A len tak pre zaujímavosť: Neviete náhodou prečo bol Avion nespokojný so Zájazdami Bratislava? Teraz to má ale asi drahšie, však?

Ak sa to sem nehodí zverejniť, poprosím na e-mail. ?

9; A kapacita cestujúcich tohto autobusu je kvôli menšiemu počtu miest na státie nižšia oproti tej starej Karose v mestskom prevedení?
Reply on: citelis #60336:
No ale obrysy mesta a nápisy nenalakuješ, na to potrebuješ vyrobiť lepiace fólie, a tie sú drahšie než množstvo farby zodpovedajúcej pásovemu variantu. Aspoň tak som to ja pochopil.
Reply on: Ike #60334:
Iba k tej cenovej narocnosti...Myslim,ze je jedno,aka je schema nateru,ved predpokladam,tak ci tak sa to musi hodit do pocitaca,ktory uz spravi vsetko ostatne.A vozidla by sa nemuseli prestriekat vsetky naraz.Ale ked ide vozidlo na GO,alebo dostava nove plechy,pripadne sa prestavuje na CNG pohon,tak sa aj tak vzdy lakuje nanovo.A ak by sa vsetky takto modernizovane vozy lakovali podla jednotnej schemy,bolo by to predsa tak isto drahe ako v sucasnosti,ked sa kazdy voz lakuje podla ineho vzoru.A CNG by som odlisil maximalne napisom PALIVO ZEMNY PLYN a podobne,ale urcite by som nemenil schemu,ani farebnu kombinaciu...
Reply on: Ike #60334:
Ocenujem,ze si sa o priblizny jednotny navrh pokusil.
Reply on: Mike #60328:
zas treba brat do uvahy aj vydavky.... ono cerveny pas hore + cerveny pas dole + narazniky stoji menej ako napisy + obrysy mesta...

na druhej strane, ked jednotne vozidla, tak aspon poriadne... nie ze co plynovs karosa to iny odtien zltej.... osobne si ale myslim ze taky nater by nemal byt velmi kriklavy a viac menej jednoduchy, aby neposobil ako 100x okukana reklama
Reply on: Peon #60330:
? závisí od typu A-busu. V Ik radu 4xx určite nie, tam sa ti rozsvieti kontrolka na paneli pri tých dverách, kde bolo stlačené dopytové otváranie dverí. Teda nemusí ich otvárať všetky. Avšak u starších A-busoch, najmä Ik 28x by to teoriticky bolo možné. ?
Reply on: fobust #60326:
pocuj, ale ja nemam Photoshop, iba PhotoImpact 🙂 ale stacili by aj ciste nakresy...

Peon> raz som zazil ako jednej pani privrelo nohu a zvonila aj 20x a nezastavil : ?
Reply on: kevin19 #60322:
Preboha, ved na ZSR mate snad aj takych odbornikov, co poznaju pojem profil kolesa/kolajnice?
Mám takú možno trápnu otázku: keď napr. v nočáku nezávisle od seba ľudia zazvonia pred zastávkou na znamenie (každý pri iných dverách, dajme tomu, že o sebe nevedia), tak vodič vie, že to je to vždy od iných dverí alebo to môže vnímať ako zvonenie 4 krát - t.j. núdzové zastavenie?
Reply on: Ike #60314:
Pekné, snáď akurát ten nápis "BRATISLAVA" na ľavej bočnici mohol byť viac v strede. ?
Reply on: Ike #60314:
Tak toto už ano! To sa odlišuje oproti tomu pôvodnému jednoduchému návrhu pre mňa veľmi dosť. Toto keby si niekdo zobral k srdcu, že ako to pôsobí na vllkä... Lebo že aké reklamné agentúry sa do tej kampane angažnovali a či vôbec nejaké neviem; ale aj ostatní sa zamyslite, že
- či pre turistov je lepšie na tú električku dať NÁPISY (jasné že Bratislava musí byť), ale potom tie ďalšie, že môže tam byť pre mňa aj fucking city, a či je to sugestívne?
- alebo či im povie oveľa viac keď sa tam nakreslí tá panoráma mesta
----------------------------------------------
Ike na hrad ☺
Reply on: Ike #60324:

Radšej inak, ten súbor má cca 10 MB, to na mail nepôjde.
Reply on: Ike #60314:
To je lepsie...Ale ten predok mi fakt stale pripomina vycvikovy vozen...Skus tam dat tie ciary nakrivo...Nedodrzuj linie...
Reply on: fobust #60321:
jasne... mozes poslat na ike@zoznam.sk
Reply on: kevin19 #60322:

Článok "Mýtus o 1000-mm rozchode: Električky budú kompatibilné so železnicami, ak sa prebuduje rozchod" je tu:
http://www.imhd.sk/ba/index.php?w=213621323033ef393621323033ef1f&id=3339
dobry den, prosim Vas pomozte mi, minule som tu cital CLANOK, preco nemozu ist kolajove vozidla MHD na kolajnice ŽSR....

pracujem pre žsr a potrebujem to ukazat kolegom, tak mi pomozte prosim, a poslite na neho link, lebo ho neviem najst, dakujem...

bolo tam pisane, ze elektricka by sa vykolajila na prvej vyhybke žsr :))) ja som tu len kratko, takze sa este nevyznam, ale starsi kolegovia si to chcu precitat. dakujeeem

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement