Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: fobust #59778:
PLNY SUHLAS !!!
Reply on: Ike #59790:
Zadná náprava je vytáčacia, ale nedokáže vozidlo v zákrutách riadiť, iba veľmi mierne korigovať. (krabí efekt)
Nikdy by som neveril, že dokáže pretláčať strednú dvojmontáž. Najviac to dokazuje porucha jej súosovosti (vzniká cúvaním bez zaradenej spiatočky napr. dole kopcom, kedy nie je zablokovaná v priamom smere a môže dôjsť k jej skríženiu), keď vozidlo ide na rovnom úseku cesty doslova šikmo, zadnou časťou najčastejšie smerom ku obrubníku. SU 15 má trochu horšiu ovládateľnosť v zákrutách, ale nie je to až také zlé, ako sa zdá. Problém môžu robiť vysoké obrúbniky (nemožnosť nadbehnutia) a vodiči osobákov, pretože oni ani vo sne netušia, že prechádzať vedľa 15m vozidla bez kĺbu v ostrej zákrute je takmer nemožné... Takže to chce len trochu praxe a kopec predvídavosti a je to v pohode. Keď v KE zvládne SU 15 aj Kavečanskú ZOO...
Reply on: palec #59801:
to teda je... na 1 kolonu? to mam plakat alebo sa tesit... ak pojdu na 20 tak sa budem tesit, ale ak na 21, tak plakat...

na 1 kolone neni linka vhodna na tieto vozidla!!
Reply on: Ike #59797:
Chod na recar.sk tam máš cenik. Kam idu peniaze to vie hlavny akcionar DPB.
Reply on: palec #59801:
V pohode, toto je diskusne forum, tak diskutujem, ale nebol by to zly napad....
O Solarisoch je už davno rozhodnuté na ake linky pojdu a budu pridelené na 1kol.
Najnovšie informácie o stavbe trolejového vedenia. Dnes sa začala demontácia starých prichytiek na trolejbusové vedenie ktoré tam boli už od začiatku vytvorenia Dlhých Dielov. Dáva ich tam dole firma ELZA z vrchárskym vozidlom. Za ním ide hneď dalšie auto ktoré po odstránení natrie stĺp. ?
Reply on: hazard #59792:

Ty si z Dlhych dielov, vsak ? Ja sa tiez priklanam k nazoru, ze by mali tie "15" strudle jazdit na 32..... Myslim ze by nebol problem s trasou, da sa celkom ok prejst..... Stacili by aj na dopravnu spicku s tym ze vecer a skoro rano by jazdili tam-busy. A davat plynove vrakosy na Dlhace je totalna kravina.... sa cudujem ze ten kopec vobec vyjdu ? ?
Reply on: Ike #59797:
ved uz som ti to vysvetloval.. ?
Reply on: citelis #59795:
hm... v tom to je... v efektivnom vyuzivani... mna by zas celkom zaujimalo, kolko DPB zarobi za jednu celoplosnu reklamu mesacne, a kam tie bubaky investuje... lebo to urcite nie je mizivo malo...
25 Tr pred chvilou isla z Kollarovho namestia na Hodzovo.
Reply on: Ike #59793:
No ved to som tym prispevkom myslel.Klbove vozy su v BA zakladny problem!!!! Myslim,ze prave na ne sa malo pouzit 203 milionov.Patnastmetrove vozy su urcite lacnejsie,ale tie problem klbakov nevyriesia,iba ho odsunu.Ani argument,ze sa pouziju na kapacitne menej vytazene linky asi neobstoji.Ved na tich staci upravit grafikon.U nas sa ale za riesenie problemu klbovych busov povazuje plynofikacia Karos...Nechcem len pindat,chvala bohu,ze do BA konecne aspon nejake nove autobusy pridu,len sa pytam,ci sa tie peniaze nedali vyuzit efektivnejsie.... A co sa tyka vikendoveho nasadenia,myslim,ze tych 22 vozov postaci na viacere linky.Ved vikendova vyprava nieje az taka narocna na pocet vozov...
Prave sedim v 6267 a kukam na kabinu vodica. Je na nej plagat so Solarisom Urbinom 15. Je to uz velmi zle ked je v ekologickom trolejbuse reklamny plagat na autobus a k tomu ho tam zjavne dal vodic...
Reply on: citelis #59791:
je pravda, ze je dost liniek kde by sa Solarisi dali vyuzit, ale pravdou je, ze v BA chybaju klbaky...

Solaris by sa hodil mozno na spickovu 20, vikendovu doobednu 21, vikendovu 28, vikendovu 37,50,a na tu 88
co takto dat tie solarisy na L32? najma v spicke by sa to dost hodilo..ved rano sa do nej ludia nezmestia uz na tretej zastavke od konecnej smerom na hl. stanicu..Este k tomu plynove karosy maju dost problem zvladnut stupania na tejto trase..najma ked su plne..
Neviem,aku ma Solaris zadnu napravu,ale nech by ju mal akukolvek,tak manipulovat s 15 metrovou strudlou,bude vzdy problem.Som zvedavy,kto potom bude platit pripadne skody,ktore takto vzniknu,pretoze majitelia poskodenych osobakov si ich urcite na niekom vymahat budu.... Aby potom Dopravny podnik nemusel minut vsetky peniaze,ktore pri kupe Solarisov usetril.Ved vsetci vieme,ze ich v DPB kupili iba preto,ze za 203 milionov im bolo pohodlnejsie kupit 22 patnastmetrovych Solarisov,nez 20 osemnastmetrovych klbakov.Ako sa s nimi bude manipulovat,vrchnost nezaujima.Hlavne,ze si budu moct odfajknut,ze kupili 22 "velkokapacitnych" vozov. Inak,aj ja sa pripajam k nazoru,ze ked uz ich tu budeme mat,tak by bolo idealne dat ich na L88. Davat ich na spickovu L96 je luxus.Myslim,ze tam by stacilo zahustit intervali medzi vozmi a pouzit nato napr. male TAM-busy,ktore aj tak zvysia,ked sa na Dlhe Diely zavedu trolejbusy...A 15 metrove strudle sa podla mna daju pouzit aj na L74.Mam pocit,ze v sucasnosti,to uz nieje az tak enormne vytazena linka,takze ich kapacita by podla mna postacila,a myslim,ze aj tu trasu by teoreticky mohli zvladnut viacmenej bez problemov...... ???
Reply on: Mike #59789:
Solík nemá zadnú vytáčaciu nápravu? ?
Ad. solaris a L50: kapacitne aj vekovou a pohybovou štruktúrou vlkä určite áno. Ale trasovaním a stými zákrutami... neviem neviem
Kritické miesta:
- dnešné provizórne obratisko pri auparku (bude to do septembra definitívne vyriešené?)
- starý most (solaris je cez späťáky údajne širší ako bežné vozy)
- Šafko celý priestor obratiska (napr. odbočenie z nástupišťa ako L95 do vyhradeného Bus-pruhu smer Aupark)
- Svätoplukova -> Páričkova
- Záhradnícka -> Miletičova (opačný smer okolo býv. bitúnku už bude snáď vyriešený lepšie, lebo za doterajšieho stavu aj tieto zákruty by boli problematické)
- Prejazd okolo ŽST Nového Mesta, napr. pri pošte BA3 po oboch stranách zparkované IGK a už dnes sa tam kĺbaky nevyhýbajú bezproblémovo
- Vajnorská - >Riazanská
- Riazanská -> Kukučínova (najmä tento smer a ostrouhlá zákruta)
- obratisko pri OD Slimák

Nehovoriac o aktuálnej trase, kde by to bolo obtiažnejšie asi v zákrute Miletičova - Trenčianska a možno aj na nájazdovej rampe z Ružinovskej na Bajkalskú
----------------------------------------------------------
Lebo keď sa u nás skúšal na linkách 1x 15m bus - solaris 3510, tak mal viacero kolízií v zákrutách, že už pár späťákov na IGK zrušil. Aj ďalšie 15 m vozy, čo tu boli (Meďák a MAN) mali kolízie, či už s inými účsatnákmicestnej premávky alebo so stojatými objektami vedľa cestnej premávky, či vo vozovni.
Ale to už zachádzam do siahodlhých debát ktoré sa môžu viesť najmä o
- rozhodnutí nákupu 15 m vozov ako takom
- o vodičských schopnostiach beusákov ?
? ?
Reply on: milannco #59786:

"50 - je fakt ťažké predpokladať, ako sa hodí k tej linke - napr. križovatka Svätoplukova - Páričkova alebo odbočenie z Páričkovej na Dulovo námestie..." Preco sa skor nezamysliet nad tym,ci by kapacitne postacovali ako nahrada za 18 metrove vozy? Uz si nikto nepamata aky problem bol s kratkymi Karosami?Konecne sa daco zlepsilo a uz chce dakto znizovat komfort na tejto vytazenej linke, hm...

"87 - tam by sa to zrejme aj hodilo, ale prečo keď už raz konečne máme nové vozy ich poslať niekde úplne mimo centra?!" Nebudem hovorit o opodstatnenosti z hladiska kapacity na tejto linke,kedze ju dobre nepoznam, skor mi pride cudny princíp, ktory sa tu uvadza. Podla mna je uplne jedno, kde Solaris bude jazdit,klucove je,aby jazdil tam,kde bude vyuzity najlepsie. A ak bude vyuzity najlepsie,pre mna za mna nech aj jazdi ku spalovni alebo k povodiu Dunaja. Vobec nejde o to,ci bude alebo nebude v centre, sak to je sprostost. To malo busov,co sa zakupilo,nech je rozumne vyuzite.
Reply on: Martin Fundárek #59776:

6 km pri 80 km/h = 4.5 minuty
6 km pri 120 km/h = 3 minuty

Stoji to za to?

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.