Zamyslel. Cez dane miesto momentalne (pri zvysenej zatazi) chodia linky 1,4,5,9,11,13,14 - to je 7 liniek, z ktorych 3 su obsluhovane klbovymi vozmi (mimochodom tie sa 2 za sebou na ten kusok zmestia). Predpokladajme vsak, ze cez krizovatku moze na 1 cyklus (asi 1 minuta) prejst prave jedna elektricka. Pri 7 linkach to mame 7 vozov pri 12 minutovych intervaloch. Vychadza mi z toho, ze uzol bude zatazeny na 7/12 = 58%
Este raz opakujem. Vyhlaska plati pre vsetkych. Hlavne pre vodicov z povolania.
Inac, treba povedat, ze to nerobia vsetci. Uz som videl aj takych, ktori krizovatku nezablokuju a zastanu este pred prechodom. Da sa to v pohode zvladnut.
Ahoj Martiner, na prvy pohlad vidno, ze si odbornik. No dobre, a teraz vazne.
Mozno by si mal skusit chvilku jazdit ako vodiv MHD obklopeny hromadou arogantnych debilov (vodicov aj chodcov) a pochopil by si, ze nie je jednoduche pretlacat sa pomedzi nich niekolkotonovym kolosom tak, aby si nikoho nezabil, nic neposkodil a este stihal aj grafikon, aby ta dalsi "nezabili" ze meskas a oni nestihnu svoju akciu v hypermarkete alebo podobne dolezitu schodzku.
Mozno sa zda, ze vodici jazdia arogantne, ale je to iba sposob ako sa predrat premavkou. A co sa tyka tych pokut, mozno by si sa divil, kolko vodici MHD platia. Patria k najsledovanejsim vodicom v premavke.
Co sa tyka tvojho poslednej pripomienky, aj mne sa zda MIMORIADNE NEBEZPECNE, ak vodici autobusov jazdia niekedy az 15 minut s otvorenymi dverami. ? ? ?
Mozno si mal na mysli sekundy, ale tie sa oznacuju pismenom "s" a nie "m". Ale aj to sa mi zda byt prehnane. Mozno keby si zapol stopky, zistil by si, ze sa jedna o max 3 sekundy.
a zamyslel si sa nad tym ze tam asi nie je uplne ok signalny plan krizovatky ? pokial by druha suprava ostala stat tak aby nezavadzala na ****de, tak v case ked maju elektricky volno na odbocovanie by uz ale ten co ostal stat pred ****dom mal STOP-ku a teda by celym uzlom presla max 1 suprava na jeden krizovatkovy cyklus... o tom aka sora by sa vytvorila na trati dufam hovorit nemusim, hlavne dnes ked je vyluka..
Co hovorite na clanok v Bratislavskych novinach z 23.marca "Na vine nie su vodici elektriciek..."
Podla mna na vine vodici elektriciek su. Kazdy vodic, ktory tade jazdi vie, ze na ten kratky usek (medzi prechodom pre chodcov z Dunajskej ulice smerom na Laurinsku a krizovatkou Sturovej s Jesenskeho ulicou) sa jednoducho 2 supravy nezmestia. Takze vodic, ktory sa s elektrickou natrepe na prechod a vie, ze ho zadnym vozom zablokuje je minimalne drzy. IMHO vyhlaska plati pre vsetkych, HLAVNE pre vodicov z povolania.
To iste sa tyka chodenia na cervenu a podobne...
Pozastavujem sa nad niektorymi hlavohrudmi, ktori svojimi autami spokojne vyblokuju MHD, ale mam pocit, ze dost vodicov MHD sa sprava rovnako arogantne. Zaujimalo by ma, kolko pokut platili vodici MHD za poslednych 5 rokov za dopravne priestupky ako napr. jazda na cervenu.
Btw. este som si vsimol, ze niektori vodici karos sa velmi radi rozbiehaju, kym nemaju uplne zatvorene dvere (casto tak, ze zacne zatvarat dvere a zaroven sa rozbiehat, pricom dvere sa uple zavru az po cca 15m jazdy). Mimoriadne nebezpecne.
#59406 slovanista21: "(...) A UZ MA NEBAVI CITAT STALE O ZELEZNICI na kazdej strane (...)"
- citát z príspevku #1 :
"Vitaj na diskusnom fóre stránok Klubu priateľov mestskej a regionálnej dopravy. Budeme veľmi radi, ak sa aj ty zapojíš do debaty o mestskej alebo regionálnej doprave. Radi ti tiež odpovieme na všetky otázky, pokiaľ to bude v našich silách.
d3k0 a Spectre"
Doporučujem si všimnúť slovo "regionálnej". Okrem toho všetko čo chodí cez mesto je v modernom ponímaní (integrovanej) dopravy MHD... ❤
______________ #59444 81-71: K tej diskusii o MHD v USA a Európe - inak hovorí sa, že bežné veľkomesto tvoria čo sa plochy týka zo 60% cesty a vybavenie pre dopravu. A pôda tiež nie je zadarmo a nie je jej nekonečne veľa... Okrem toho bolo viac krát prepočítané, že je pre spoločnosť finančne výhodnejšie dotovať verejnú dopravu než stavať parkoviská a cesty pre stúpajúci počet áut.
Čo sa miniobcí na Slovensku týka, môj názor je taký, že každá obec by mala mať minimálne 4 spoje za deň vrátane víkendu a sviatkov.
______________
Re #59456 Mike: "Lebo iná otázka je, že kvoli čomu/komu sa chodí na autosalón primárne."
- BTW... ehm... no AlfaRomeo máva obyčajne vždy najkrajšie baby, ale tento krát som bol s tým čo "vystavovali" sklamaný... ?
No neviem si predstaviť, ako by to fungovalo. Pretože ak bicykle zamkneš musel by vodič zakaždým vystupovať a odomykať. A ak ich nezabezpečíš, môže sa stať, že si ich ktokoľvek počas stánia A-busu na semafóre odcudzí ?
tak si zrataj kolko by sa asi v takom buse odviezlo cestujucich a kolko by za to zaplatili, potom si zrataj co stoji prevadzka takeho busu na neakej linke a nasledne sa zamysli odkial vykuchas ten rozdiel medzi tym co ti zaplatia a tym co to stoji...
PS: prevadzku tych liniek co behaju po meste si objednava mesto a za ich prevadzku plati az na niektore vynimky, ktore si objednavaju vacsie firmy (volkswagen) a tiez si za to platia
Ja viem že je to už otrepané, ale akosi to ešte stále niektorí nepochopili, že v DPB to je nasledovne:
Nikdy sa to tak nerobilo, to sa nedá, cestujúci by to zneužili, my tu máme iné problémy, aj tak by to bolo celé na h..., ešte nič nedošlo a pod.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mike