Pozi: V zasade sa da povedat, ze navrhovana elektricka sa plne vyrovna metru na trase Luky - Stary most. Potom sa to zacina lisit - metro by islo pod zemou a elektricka podla toho realistickeho projektu by pokracovala po trati. Ak by sa vsak nasli prachy, elina by uz pri zostupe z mosta vedela zaliezt pod zem a prejst polobluk cez Nam. SNP a Hlavnu stanicu k Trnavskemu mytu pod zemou. Zalezi to len od toho, kolko penazi sa najde. Elektricka ma aj tu vyhodu, ze najskor to mozes postavit podla projektu a ked sa najde dalsi balik penazi, mozes dodatocne centrum "zakopat" pod zem. Metro by si musel pod zemou postavit cele...
Pozi
Riesenie dopravnej situacie je dhodoba zalezitost a rozhodne to nie je tak, ze si povieme, ze mame malo penazi, tak spravime nieco provizorne. Ludia, toto je dolezita vec a setrit sa ma na inych veciach. Ak by tu namiesto metra boli elektricky, problem by sa len odsunul nedostatocnym riesenim. Ak by sme na metro v ziadnom pripade nemali, diskusia o nom by neexistovala.
Ak mi niekto povie, ze doprava elektrickou po meste je rychla, tak sa asi vozi do prace vrtulnikom a o MHD len teoretizuje. Elektricky sice skoro vsade maju vyhradene pruhy, ale musia cakat na krizovatkach, semaforoch, zdrzuju osobnu a pesiu prepravu...
Co sa tyka hlucnosti, nepochopil som prispevok toho, kto tvrdi ze metro je hlucnejsie. Metro by bolo vacsinou pod zemou, cize by nadzemna hlucnost v tychto usekoch nebola ziadna. A nejedna sa nahodou o metro na pneumatikach? To sa so skripajucimi zeleznymi kolesami elektriciek ani neda porovnavat.
Riesenie dopravnej situacie v centre mesta je pomocou elektriciek nulove, a ak niekto hovori, ze aj elektricka moze ist pod zem, tak nech sa zamysli, ci je to aj potom tak vyrazne financne vyhodnejsie ako metro.
Tiez som za nazor snazit sa strcit dopravu aspon v centre pod zem. Hore by bola len taka doplnkova, ta tam v podstate je - dnesne elektricky. A hlavne tahy - spojenie centra (stanice, letisko, ......) s mestskymi castami by bolo riesene rychlym metrom. Ajtak to raz budeme musiet postavit, tak preco zacinat s elektrickami?
Vidim, ze je tu par elektrickofilov, ale to nic... ked bude metro, aj potom sa mozte vyzivat na novych zberacoch a inych prkotinach.
Ale vazne, aj napriek vasej zalube v elektrickach treba byt objektviny.
Zaver:
Dufam, ze za 10 rokov sa nebudu ludia z Petrzalky zvazat vsetci ako lievikom priamo do centra na Safko, kde sa vsetci udusia v desattisicovej tlacenici, kde by cakali na dalsie elektricky a autobusy. (ozaj a ta elektricka pocita so starym mostom? to je nejake divne - sak, ten sa dovtedy rozpadne)
Dufam, ze za 10 rokov nebudem chodit domov do Devinskej Novej Vsi elektrickou cez Karlovku a Dubravku a novopostavenou tratou do DNV, pretoze to by bolo utrpenie, na ktore nechcem ani pomysliet.