Agenturna sprava:
DOPRAVA: DPB vlani predbežne so stratou 177 mil. Sk
Podľa predbežných údajov z celkových výnosov na úrovni 2,554 mld. Sk predstavujú tržby za prepravu 969,2 mil. Sk
BRATISLAVA 6. marca (SITA) - Dopravný podnik Bratislava, a.s. (DPB) dosiahol v minulom roku podľa predbežných výsledkov celkové výnosy 2,554 mld. Sk, čo je ich medziročný rast o 18,4 %. Celkové náklady sa predbežne zvýšili o 18,6 % na 2,731 mld. Sk. Agentúru SITA o tom informoval ekonomický riaditeľ podniku Viliam Majda. Podnik však vlani predbežne prehĺbil stratu 146 mil. Sk z roku 2004 o 21 % na 177 mil. Sk. "Na minuloročné hospodárenie vplýval rast cien nafty, stlačeného zemného plynu a ostatných energií, ako aj stále neriešený problém reprodukcie majetku v dôsledku nedostatočných kapitálových zdrojov, čo zvyšuje náklady na odstraňovanie porúch na vozidlách a tratiach," vysvetlil Majda.
Celkové tržby za prepravu vyčíslil DPB za minulý rok predbežne v objeme 969,2 mil. Sk, čo je medziročne viac o 1,5 %. Najväčší podiel na týchto tržbách by mala mať autobusová doprava, za výkon utŕžil DPB predbežne 555,7 mil. Sk. Za výkon trolejbusovej dopravy zinkasoval podľa predbežných údajov 105,7 mil. Sk a za električkovú prepravu 307,7 mil. Sk. Celkový počet prepravených cestujúcich vzrástol v minulom roku medziročne o 1,8 % na takmer 250 mil. osôb. Dotácie pre podnik sa vlani zvýšili z 1,054 mld. Sk na 1,085 mld. Sk.
Na investičné aktivity použil DPB vlani 373,4 mil. Sk, čo je v medziročnom porovnaní pokles o 11,3 %. Až 55 % z preinvestovanej sumy, teda 204,9 mil. Sk použil podnik na obnovu vozidlového parku, pričom 170,3 mil. Sk smerovalo na modernizácie a 34,6 mil. Sk na kúpu nových vozidiel. Zvyšné prostriedky použil podnik na rekonštrukciu tratí, technologické stavby a stavby sociálneho charakteru a ďalšie investície.
Teraz som si kukal diskusiu na www.sme.sk, to su teda blbci čo tam prispievajú, všetci z tej stanice metra robia taku vedu...škoda, že kopa ludí nerozumie tomu,že na to štát nejde dať ani korunu...a prečo sa vlastne každí tak čuduje?Ved ta stanica raz využitá bude. Či už to bude metro alebo nie. Ved aj električka by mala ist časom popod Dunaj tak neviem kto ma s tym aky problem. Nebude metro, bude tam električka. A postup?Odporučam sa pozret,ako sa to robilo v Sofii. Najprv sa postavila novostavba (tušim divadla či čoho) a so stanicou metra a až pár rokov na to sa do tej časti mesta metro dostalo.
Maxon
Na 3 sa vozim malokedy. Skor tie 8 a 14. On asi nie je dlho v podniku. Nepamatam si, ze by som ho stretaval predtym.