Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: PePa #58059:
? stalo sa to na linke? je vazne poskodeny? no snad sa aspon nikto nezranil..
Dobré ránko! Hneď ráno tragická infoška, najkrajší Ikarus 280 #1923 mal nehodu na zľadovatelej vozovke. Pri vyhýbaní sa osobným vozidlám, ktoré sa zrazili pred ním, dostal šmyk a ľavou časťou vleku sa obtočil okolo stĺpu verejného osvetlenia. . . Osud je neistý, snáď ho zachráni fakt, že ide o najlepšiu I280, navyše vytipovanú na historické vozidlo DPB, a.s. ak nie, veľká česť jeho pamiatke!!! ?
Včera som sa v 6622 skoro smiechu nezdržal.. Nejakým náhodným algoritmom totiž vybrali sedadlá, na ktorých vymenia poťahy, avšak neviem podľa čoho vyberali, keďže niektoré z tých poťahov, ktoré nevymenili sú úplne na grcanie. No a samozrejme, tie nové poťahy sú modré, im tam načisto drbe.
Reply on: slovanista21 #58050:
Ty patríš tiež medzi tých, ktorým raz niekto povie, že treba zmeniť rozchod, lebo bude super a potom celé noci sníva o tom, že by tu bol zmenený rozchod.
Reply on: slovanista21 #58050:
Akých 5 vlakov? Pozri si cestovný poriadok. Každú hodinu chodí vlak do Viedne, a okrem toho nejaké vlaky do Maďarska, Košíc, Prievidze a ešte by sa niečo našlo...
Reply on: aquila #58044:
Vieš si predstaviť čo by robili Petržalčania, keby im niekto v tomto momente oznámil, že električka bude definitívna (hoci aj s 1435mm rozchodom, zabudovanými WC, zrkadlami namiesto plechov, pozlátenými tyčami) a že nikdy nebude metro?
Reply on: si #58042:
no hej, je to najpodstatnejšia výhoda, ktorú však my nikdy nebudeme využívať, tak načo meniť rozchod?
Reply on: petert #58040:
Asi si nevieš predstaviť čo obnáša taká zmena trakcie... To nie je len napísať na počítači do nejakého políčka číslo "15" a stlačiť enter. To si jednoducho ani vo sne nemôžeme na Slovensku dovoliť(a neviem o tom že by sa také niečo dialo aj inde), a taká zmena nie je opodstatnená...
Reply on: fobust #58041:
neexistuju elektricky ktore by vydrzali take obrovske napatie, tj by si prisiel a hned ako by si zberac zdvihol k vedeniu, vsetky suciastky by ti zhoreli a mozes ju akurat vyhodit alebo dat 10 mil. na jej opravu ?
Inak v poslednom casse sa dost rozpinaju tagy CIARAB a nalepky RoofTop...Su to bastardi a RCL´S uz zrejme vyslo z mody...
Reply on: C734.00 #58005:
Oni vedia preco kupili Solarisy(tusim Jazveciky??) aj ked podla mna to neni najstastnejsie riesenie...Aj ked si myslim ze Karosy a Solarisy je trozku rozdiel aj v kvalite...No to ja posudit neviem...Ja som bol jednoznacne za 18m autobusy...Lebo 15m autobusy su obmedzene svojou dlzkou a tazsie sa otacaju...Cize plne s 18-kami s galioshom plne suhlasim...

Re #58010 Matej Balog: Mne tiez nesedia Solarisy...A nechapem preco tie Solarisy ked uz nemozu byt v Petrzalke...Ved aj tak sa budu menit vypravy... A za to ze to chcu dat na 96 ... Ved Petrzalke by sa hodili... Ved vkuse dostavame vody z Juraku...Vid 4811-4819 tusim resp. 4956-8 to su iba tie ktore poznam...

Re #58013 Richie: V niecom mas pravdu...No na 1435mm je sirsi vyber vozidiel aj ked nemyslim ze DPB planuje kupovat nejake vozidla v najblizsom case... Okrem 7957/8 🙂 ... A Andyho (58014) nepocuvaj... On tiez furt rype (vid Rugger ho chce kill , no to je vzajomne... ? )

Re #58017 aquila: O metre sa porozpravaj s R.A.T.P. ten ta vyvedie z omylov...

Re #58021 Vladimír: Nerataj vysledny 93+94 s 95 lebo to nema nic spolocne aj ked to su nosne linky...A na 95 je 4-minutovy interval velmi malo...Nech sa mudrlanti z Vysokych miest skusia povozit rano v tlacenici L95 a potom nech nieco vymyslaju...

Re #58025 CeCo: Ved ZST Petrzalka sa aj tak skoro nepouziva..Chodi odtial za den asi 5 vlakov..A to je to najmodernejsia zeleznicna stanica na Slovensku...

Re#58033 aquila:
Ktory bol ten dalsi elektrickar, co nevie diskutovat a musi hned urazat?
MAM PROSBU:Podaruje mi niekto nejake stare materialy tykajuce sa MHD??(stare cestaky,a ina)DAKUJEM ? ? ?

Re #57995 galiyosha: Aj 14T ms svoje vady...Tazko prechadza oblukmi,je dost "leniva" ako sa hovori...Mimoúrovnove riesenie Safka si neviem predstavit ? ? ...Ja by som v Petrzalke videl najradsej 16T.. 🙂 Ja preferujem tradicne Skodovky...Nech do Petrzalky nejak specialne zrekonstruuju a upravia T3 napriklad a spriahaju do trojsuprav...A usetria mnoho penazí kedze to je lacnejsie...Aj ked ide aj o istu revitalizaciu vozoveho parku mozme nakupit z inych miest TeTrojky- 😃 ... A k tým mimourovnovym krizovatkam: Ak to spominate v kombinacii s Tram...Tak spravte 100% preferenciu a mate 🙂 ... Sice do toho nerozumiem ale setrim ... ? ? ?

Re #57996 CeCo: Nechcem Ti do toho kecat ale linka 82,81,85,86 je od 5,9,2005 zrusena...A co ma 191 spolocne s Patronkou?? Mozno som zle pochopil..Aj ked tvoje definicie su dost dobre...

Re #58001 CeCo: HH .. Sak hovorim ze je to od veci... Ale mimoriadne dobre si to zhodnotil... Keby si to skorej o 3/4 roka tak by im to mozno aj pomohlo... Ani mne sa to docela nepaci , mozno to tu raz rozoberem... No ja som hlavne na TRAM-vaje 🙂
Reply on: slovanista21 #58035:
teda je to pravda...som debil...myslel som castejsie vykoaje
Mili aguila, http://www.regiotram-nisa.cz/web2005/rtn-ce-0-0.php ved trocha usmevu nezaskodi ☺
Reply on: Richie #58031:
http://www.dpml.cz/historie.php aj tu najdeš prečo...
A ešte k tomu rozchodu. 1000 mm prináša menšie opotrebovanie oblúkov, koľajníc, okolkov atď. Prejazd vozidiel je rýchlejší. Úzkorozchodná trať je proste vhodná do mesta, lebo električky majú klukaté trate po meste = menšie oblúky... ?
Reply on: slovanista21 #58035:
na 1435 mm mas logicky inak polozene tazisko 😉 ale zase ine odstredive sily .. to beriem.

ale aj tak je najpodstatnej zvrsok s tym ako sa on staraju v BA je jedno aky je tam rozchod 😉

Re #58036 Martin Fundárek: ved prave, ked mesto chce vyhradit tento most ciste len pre elektricku, preco to uz nestavaju v definitivnom variante a neporiesia aj bosaku aj safku mimourovnovo ?

Re #58039 Martin Fundárek: mne chut nieco urobit nechyba, tomu ver 😉 ale robim to pre seba, napriklad v tom, ze nevyuzivam MHD v BA, lebo nie som sebevrah 😉 a snazim sa natolko, aby som ju ani nemusel vyuzivat 🙂

ohladne magisteriatu, nema zmysel cokolvek pisat. staci si zobrat diskusiu ohladne rychlodrahy, vsak je to fraska 😉

inak s vladou som plus minus spokojny, len skoda, ze nestihli dotiahnut privatizaciu carga, rozvodov etc ... a zhodou okolnosti, na vladu mozem hovorit co chcem. pokial mi neznarodia majetok (co sice s fickom hrozi), tak je to odvysle len a len odo mna 😉

Re #58040 petert: pekna ironia 😉 vcelku som sa zasmial 🙂
Reply on: slovanista21 #58038:
Ja som pocul o hocicom, ale momentalne je v kurze obycajna petrzalska elektrickova radiala s trvalim prepojenim cez stary most...a samozrejme vsetko povchove.
Reply on: Richie #58013:
asi najpodstatnejsou vyhodou prerozchodovania trati (v kombinacii so zmenou geometrie kolajnic a kolies a nemalou kopou dalsich veci) je moznost zaviest prevadzku hybridov - teda niecoho co beha po meste ako elektricka a za mestom to prelezie na zeleznicnu trat a riesi to aj regionalnu dopravu...
To sa tu fakt nedá.... Zmeniť trakciu na 15 kilovolotv.... Akože radšej nenapíšem čo si o tom myslím.... Dobrú noc!

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.