Hej, v Cíferi majú iné starostim napríklad akú novú p94ovinu si vymyslieť na každú ďalšiu rekonštrukciu, aby PRAS peknú akcijku spravil...
Btw., ing. Vingálik už je v BRKS...
Lenže Ty si to predstavuješ veľmo jednoducho. Keď dám ESW, musím dať káble silnoprúdové, odpojovače, stykače... Ešte tak na Wane a Vary by sa to vyplatilo...
zberač na špagát KE29 mal kedysi cenu 27000Sk a jeho výhoda je že sa dá donekonečna opravovať lebo je robený z bežného materiálu.Polpantograf lekov cca 250000 až 270000Sk podľa typu ,Steman cca 350000Sk až 380000Sk Brecknel Wilis cca 500000Sk až 700000Sk podľa typu.Nevýhoda týchto zberačov je že ich časti sú z duralu a pri poškodení sa opravujú výmenou vadných dielov čo znamená v korunách škodu od 50000Sk po úplnú cenu zberača podľa poškodenia.Tomu hovorím plytvanie peňazí a nie či sa derú 2 alebo 4 uhlíkové vložky to je úplne zanedbatelné.A na záver starý zberač má velkú výhodu oproti elektrickým a to že pri námraze sa dá otrepať o vedenie.
Kolko stoji novy zberac? Ked sa jazdi na 1 pantograf, tak je o 50 percent mensia sanca, ze sa zberac dolame... Neoplati sa to, ani ked zoberies toto do uvahy?
technicky je to realizovatelné v dvoch variantoch ale či to je aj ekonomickyprínosné posúď sám.
1 varianta-2xkuplovačka ESW 300 000Sk
-2xodpojovač trolej zem prevedenie ako na T6
100 000Sk
-2xoddelujúci stykač 30 000Sk
-káble 600V prirez 70m-20metrov cca 5000Sk
-2xzásah do nosného rámu na nové
upevnenie spriahel ESW cca 50 000Sk
-cena práce takého zásahu minimálne 100 000Sk
-cena spolu 585 000Sk
2 varianta --2xodpojovač trolej zem prevedenie ako na T6
100 000Sk,prepojenie vozov vn konektorom
10 000Sk
-2xoddelujúci stykač 30 000Sk
-káble 600V prirez 70m-20metrov cca 5000Sk
-cena práce takého zásahu minimálne 100 000Sk
-cena spolu 245 000Sk
Tá novinka o električke do Petržalky je kampaň proti električke? ? 93 je za 13 minút z hl.st. pri Terne. Pre električku 1 je 13 minút jazdná doba Šafko-hl.st. To je fakt "rýchle spojenie". Ja by som tu nepropagoval negatíva električiek v BA, lebo bude viac ľudí proti električkám do Petržalky. ? ?
Samozrejme, to ti vyvraciať nebudem, ale tieto úpravy sa realizovať nedajú? Sám dobre vieš čo je to jazdiť so súpravou s dvoma pantografmi opretými o trolej a s jazdou na jeden. ?
Lenze potrebujes 3-polohovy odpojovac, medzivozove stykace s ovladancimi obvodmi, a natiahnut 600V kable von do klavira. A to su take upravy vyzbroje, ze neviem ci by sa to nezaobislo bez nutnosti dalsieho povolenia od drazneho uradu...
No ja som sa na to pred casom pytal Polaka, ze ci by nemohli tie ESW z T6 dat medzi T3M a T3G a on mi povedal, ze v Krasnanoch maju ine starosti ako parat sa s takymito somarinami...
Predok B-voza býva často špinavý, niekedy až moc. A prispelo by to k lepšiemu prejazdu napr. pod vzdušnými križovatkami. Stále si myslím že by sa to mohlo spraviť.
dokopy by si tým nič neušetril lebo uhlíkové vložky sa pri prevádzke na jeden zberač opotrebovávajú rýchlejšie kôli večšiemu prúdovému zaťaženiu.Jediné + by bolo že by sa menej špinil 1 voz.
Mám skromný dotaz. Bol by som privýtal, keby sa na konce T6 dali klasické staré hlavy a ESW by sa použili medzi súpravy T3P. Načo sa tam zbytočne šúchajú štyri vložky na súprave? Koľko stojí taká vložka na pantograf? Juju, ale to by bolo bárs zložité a my tu máme iné problémy, na to nie je predpis a to sa vôbec nedá, nikdy sa to tak nerobilo....
T6 nosia najdrahší náraznik v cene 150000Sk a pri každej havárke sa spriahlo ESW vážne poškodí a vznikajú velké škody,čo sa už pár ludí pokúšalo zmeniť ale neochota riaditeľa elektrických dráh v tejto veci konať/bolo by to bárz zložité,treba povolenie drážneho úradu,bla bla bla bla.../čo po schválení T6 7957-7958 drážnym úradom do prevádzky by nemal byť problém dať aj na ostatné súpravy klasické spriahla.Materiálové nároky sú na to nulové pretože každý voz má redukciu ktorá sa dá prenitovať namiesto hlavy ESW a je po probléme.
Na trati 131 nezabudli zapracovať zmeny, tam sa mení len Os 4346 zatiaľ, ten zapracovaný je. Zmena ešte nie je hotová, to čo je na vlaky.net, nie je úplne aktuálne. Trať 132 tam ale je bez zapracovaných zmien, ako píšeš.
mimo temy. na vlaky.net uz je zverejnena 1. zmena v cp platna od 28.marca. Ale na trati 131 a 132 zabudli zapracovat zmeny takze je tam vsetko po starom. Aspon graficky ?
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Ike
ale predpokladam, ze asi bude mat malo zastavok a malo zataciek + krizovatiek...
ale inak myslim ze v BA sa vytraca zdravy rozum...
Semafory Botanicka, ostrovceky v DNV... ved to su prachy splachnute do zachoda