nechce sa mi pisat... koki je toho vazne kopec. Ale aspon Ti odpoviem na tie otazky.
Ten s flasou bol ozraty a bol v 1. voze. On ju rozbil, ale vtedy som bol v kabinke ja. Ja som potom vybehol. A mal tam kumpana - daky ozrani kua.
Ten s nozom - to za mnou dobehla pani na Lafranconi za bieleho dna, ze v zadnom vozni ich ohrozuje nozom typek. Koki... heh... no napisem Ti to ako bolo - vravim si - ej do prdele... toto nie je sranda. Zavolam fizlov ? Dispecerov ? Kym dojdu 4 mrtvy ;))) Vzal som tyc (nie vyhybkovu, ale taku kratsiu, akurat do ruky) a vravim si - kua musim vyzerat hrozivejsie (mal som pekny pulovrik... ) - tak som dal kozennu bundu (hlavu som mal dohola) a s plnymi gatami (fakt mi lepilo) som tam nabehol jak besna svina. No nemohol som vyzerat ze sa bojim kua, aj ked mi lepilo. Drbol som po kazdej strane do tyce na drzanie (rana ze som s asam zlakol), zreval na neho nieco v style: "co do p..e tu robis?! vypadni von, lebo ti rozj...em hlavu!". Koki polka vozna prazdna, v druhej seci ludia... A vystupil. Az som bol sam prekvapeny. No a cestujuci boli radi. A slo sa dalej. Nuz... vravim - nebolo mi vsetko jedno, ale zabralo to.
Ale stali sa vodicom uz aj horsie veci... na Obchodnej dosiel juhos s devinou za vodicom, aby mu otovril dvere, inak ho zabije... a podobne srandy....
Celá MHD (v BA) je tak trochu "degradovaná" na nízku úroveň...
Pritom je to úplne normálna firma, ktorá by mohla mať dobré meno a imidž, a ľudia by ju úplne inak vnímali..A nielen firmu ako celok, ale aj zamestnancov!
Nemyslím si, že by bola práca v MHD podradná.. Len sa to tak prezentuje a väčšina ľudí to tak vníma..
Ten čo tresol flašou o zem bol v prvom voze? Ešte, že teba ňou netresol...
A ten čo ohrozoval ľudí nožom v 2. vozni, ako si sa o tom dozvedel? Aj si ho tou tyčou udrel trochu?
Tieto prípady sa ti stali vo večernej službe alebo aj inokedy?
Voči zákazníkom sa treba VŽDY správať slušne, nech majú títo akékoľvek výhrady, nadávky a čo ja viem čo všetko ešte. Sám som takmer dva roky prichádzal denne do styku s desiatkami nespokojných (a často sprostých) zákazníkov a viem že sa to dá. Aj som si vypočul nadávky a hrubé osočovanie a útoky na moju osobu, ale dá sa zachovať si úsmev na tvári a vykonávať prácu v pohode. Na to sú školenia a v DPB evidentne chýbajú. Tam sú akurát tak tie psychotesty ktoré sú úplne o ničom a školenia mizerné. Vodičom treba dať dobrý brainwashing aby sa sami chceli voči substrátu správať slušne, to je základ. Takéto pozitívne vymývanie mozgov by zaiste prospelo imidžu DPB. A tí vodiči, ktorí by to nechceli pochopiť, tak tí by ostali v dielni posunovať, prípadne by mohli ísť inde. Výkon vodiča zaiste predstavuje enormnú psychickú záťaž a vyžaduje vysoké IQ aj EQ, čo však väčšinou absentuje (minimálne jedno), česť výnimkám. V Prahe podľa mojích informácií k takýmto brainwashingom už došlo. Profesia vodiča je aj preto verejnosťou vnímaná ako niečo podradné... Nie je to žiadna chvála, keď niekto prehlási že je vodič MHD... Bohužial.
Ale iste ! Sak ked prides Ty, si iste slusny clovek, rad s Tebou pokecam, poradim Ti kade mas ist, pomozem Ti s invalidnym vozikom... TOTO VSETKO povazujem za SAMOZREJME !!!! Ale ked budes naj-ebany a mi j-e-b-n-e-s flasu o zem vo voze, tak prepac - nie - nebudem k Tebe slusny !!! (Vsetko spominam len realne pripady co som mal). A kym pride dispecer, alebo policia ma aj za-j-ebes tou flasou, nie ? Toto s ami stalo. Alebo chlap s nozom co ohrozoval cestujucich v zadnom voze !!! Co som mal volat dispecing z teplej kabinky a j-ebat an to ??? ANO - MAL SOM TO PODLA VYHLASKY SPRAVIT !!!! Porusil som ju - vzal som zeleznu tyc co mame v T6kach a siel som dozadu po nom !!! A zabralo !!! Takze ako vidis, treba niekedy postupovat aj proti D1/1 - na vlastnu past.
ked sa ale pozrieme v globale na to - nie su to len ozrani. Hnusne sa spravaju jak vysokoskolaci z Gardy, tak 40-rocne zenske, tak dochodci. Koki... mozem pisat zazitkov a zazitkov...
Odpoved novacikom, co su tu kratko a reagovali na moj prispevok "nas zakaznik, nas pan". Trvam na tom co som napisal a nehambim sa za to. Snazim si plnit povinnosti vodica ako mam. od tohoto hesla som ale uz upustil po MNOHYCH neblahych skusenostiach s cestujucimi. Bolo by to na hodinu citania tu. Beriem to ale ako sucast tejto prace (upresnim, ze ja som externista, nie staly zamestnanec) v 90% pripadov vychadzam cestujucim v ustrety !!! Bohuzial vzdy sa neda, to je jasne. Mavam nervy jak svina, aj si zanadavam, ale este som nikomu neublizil. Hovorim - beriem cestujucu verejnost ako globalnu skupinu ludi (inak sa pojem cestujuca verejnost ani brat neda) a som nou sklamany. Klobuk dolu pred takym Beusom (fakt snad jedina svetla vynimka a ma moj plny obdiv!!!), ktory dokaze byt vzdy usmiaty. Ja to nedokazem (a so mnou asi 99% vodicov) za danych okolnosti. Vravim - v 90% pripadoch ludom pomozem, poradim ako mozem, ale uz ked som z***avany aj za to, ze nechodi nahradna doprava KOMPLET CELOU ELEKTRICKOU (pripad zo vcera) a DOST nevyberanymi slovami (to nebola 1 osoba, ani 2-3 osoby!!!), tak to uz je moc na mna. Ale ako hovorim... o tom by sa dalo pisat strasne vela.
OK - zakoncim to - nie - pre mna "nas zakaznik (cestujuci) - nas pan" pre mna uz neplati.
Myslím, že tie otázky sa týkali toho, na čo sa ľudia najviac sťažujú, to akým spôsobom ich sformulovala, by mi až tak nevadilo. Samozrejme, dalo by sa porozprávať aj o technickom stave vozidiel, o vynechávaní spojov atď., ale tá relácia mala sotva 15 min., to by sa nedalo všetko stihnúť. Skôr Zachar sa blysol tou megakravinou o blokovaní označovačov ? ? vidieť, že nielenže nepoužíva mhd, ale ani nevie, čo sa deje v jeho podniku. ?
Ty koxo, mazanie príspevkov! To som nečakal... Ale OK, sú to "tajné" veci... ? Mne je to fuk, pre mňa za mňa nech aj dostanete celý CNG vrak ako dar. Ja budem mať čisté svedomie, že som sa nenechal "kúpiť". ? Do istej miery je to pravda, musíš uznať... ?
Práve som si zhliadol reláciu Labyrint a som mimoriadne sklamaný neprofesionalitou redaktorky. Jej koktavý a neartikulovaný prejav pôsobil dojmom, že nevie čo sa chce pýtať. Otázky ktoré kládla boli absolútne o ničom a neviedla ani žiadnu diskusiu s generálnym riaditeľom DPB, a.s. Jánom Zacharom. Celá relácia mala výpovednú hodnotu nula, oveľa lepší by bol atraktívny 10-minútový šot. Som TA3 nesmierne sklamaný. Zjavne sa nekonala žiadna investigatívna žurnalisitka a neboli oslovený NEZÁVISLÝ odborníci na MHD. Do budúcna odpočúčam TA3 spoluprácu s nezávislými odbnorníkmi, napr. občianskym združením mhd.sk, ktorého členovia sú dlhodobo zainteresovaný problematike MHD a vedia poloziť správne otázky doložené argumentami.
BMko