"vieš mi povedať jediný rozumný dôvod, prečo toto mesto v súčasnej situácii kupuje plynové vozy?!"
- rozumný dôvod? Žeby prevádzkové náklady?
Ale keďže mesto a ani DPB nieje rozumné tak platia Ámosove dôvody.
Samotné palivo je lacnejšie, CNG autobusy však majú vyššiu spotrebu a ani cena CNG už nie je zďaleka taká nízka ako kedysi, keď bola oveľa nižšia spotrebná daň (či sa neplatila vôbec -- možno niekto doplní), navyše bude ďalej narastať. Keď k tomu pridáš vyššiu obstarávaciu cenu CNG vozidiel, neušetríš prakticky nič.
A ty mas pocit, ze trolejbus na DD a elektricka do Petrzalky nie je rozsirovanim elektrickej trakcie. Aj cez Vlarsku ma ist trolejbusova trat.
Ja nehovorim ze je to postacujuce, ale od 1999 je to prve rozsirovanie elektrickej trakcie.
Načo by ju robili teraz? Napríklad preto, že je v havarijnom stave? V Bratislave je na úplne katastrofálnej úrovni priebežná údržba (prakticky neexistuje) a rekonštrukcie a návrhy nových tratí sú tiež riadne naprd. Viď ultradrahá rekonštrukcia na Mostovej. Keď tú "supertichú" trať porovnáš napríklad s traťou na pražskom Karlíne...
Prečítaj si, prosím, nejaké korektné porovnanie sučasných "hnusných nafťákov" Euro 3 a Euro 4 a CNG. V niektorých veciach vychádza, prirodzene, CNG nepopierateľne lepšie -- napríklad čo sa emisií pevných častíc týka, ak sa nemýlim -- ale v iných ohľadoch je to už takmer to isté. Oveľa väčším prínosom CNG tak je to, že nesmrdia a sú o čosi tichšie, hoci moderný naftový motor tiež nie je hlučný, pokiaľ sa oň poriadne staráš.
Ale to je aj tak len čistý alibizmus. Keby magistrátu skutočne šlo o ekológiu, tak by sa čo najviac rozširovala elektrická trakcia! Máš pocit, že by sa tak dialo? Ja veru nie.
Nehoroviac o tom, že čo je podľa Teba ekologickejšie? Ďalej tu až do rozpadnutia prevádzkovať vrakoidné naftové Ikarusy a Karosy? Tie tými 15m vozidlami veru nenahradíš. Hoci sa bojím, že sa o to budú pokúšať...
Podla mna tie CNG-čka prišli DPB uplne vhod,zase o jeden dovod viac, prečo vynechavaju spoje. Radšej namiesto vyhovarania by mohli riešit situaciu ohladom rozumneho hradenia spojov. Neverim, ze v ten vecer,ked vynechala 88-čka nebol nikde žiadny bus schopny ist na L88.
No prave,tomu som nikdy nepochopil, preco kupuju naftove S(p)OR-y, ked su v ponuke aj plynove a navyse je tu daka koncepcia prechodu na CNG. Zeby opat daka korupcia a netransparentnost pri zadavani zakazky?
Tie sice do BA dojdu ale to je vse. DPB planuje vypisat medzinarodny tender na niekolkoclankove vysokokapacitne elektricky. Ci to bude Combino, ULF, Skoda VEKTRA alebo daco ine, to nik nevie.
Kukni sa na to z tejto stránky: zober si posledných 15 rokov od nežnej revolúcie. Koľko sa toho porobilo?Veľa. A robí sa? ROBÍ! Veď preboha,nedá sa všetko naraz,jednak z financneho hladiska ale aj z toho dopravneho. Ak by si mal naraz robit všetko,tak neviem akými busmi by si hradil električkovu dopravu. Ja som tu asi pred týždnom napisal zoznam čo sa v najbližšej dobe bude robit, i ked nepochybujem, že aj ty vieš čo všetko sa porobilo, čo sa robí a čo sa bude robit v najbližšej dobe, preto ma neuveritelne zaražaju taketo prispevky. Ked si vezmem, ze nebolo dakeho dlhsieho obdobia ze by sa nic so zvrskom nerobilo a ze na bratislavske pomery sa snazia mozno az moc dobre, neviem si skutocne predstavit, co by bolo este idealnejsie pre takych frflosov ako si ty, vies co,chod do KE a onanuj nad ich rumunskym zvrskom a dalej nadavaj na BA ako sa tu nic nerobi. Vsetko sa naraz neda, nic by som nepovedal,ak by tie useky, co si pisal neboli opravene a nic inde by sa dovtedy nezrekonstruovalo. Ale ved sa toho spravilo uz dost a neda sa vsetko hned. Navyse ak by si trochu sledoval situaciu zistis, ze na tunel pojde stvrt miliardy,trat po tunel sa teraz bude robit, Mileticka v najblizsej dobe je viazana stavebnym projektom Hotel Central a celkovou reorganizaciou na krizovatke Zahradnicka-Mileticova, tak ako sa caka napriklad s tratou na Hl. st. na co by ju robili teraz?Aby boli vyluky az na Hlavnu stanicu,problem s cestovanim a v konecnom dosledku by sa pri vystavbe podzemneho terminalu opat len musela ta trat rozbit? Nieco take ako casova koordinacia ti nieco vravi? Mozno je druha vec,ako sa ta rekonstrukcia niekedy spraví po kvalitativnej stranke, ale to je uz druha vec, no najhorsie to nikdy nie je a treba si povedat, ze vzdy lepsie ako ked sa trat vobec nerobi.
Ešte z iného súdka: Nevie sa niekto vyjadriť, či ten návrh linkového vedenia v materiáloch posudzovanie návrhu NDS v Petržalke, je aktuálny? Bol robený pred alebo po petržalskej "reforme"? Niektoré veci sa mi tam zdali nie celkom logické...
A dobre som sa pobavil na ten nenápadnej nostalgii za ultradlhou a-101... ?
Rozumny dovod nepoznam poviem ti vsak tie realne dovody.
DPB chcelo hracku. 15m voz este nema.
Magistratnici sa MHD nevozia a tak sa nevzia ani Ik280 a Ik283.
Pred volicmi lespie vyzera 22 vozov aj ked mensich ako 19 vacsich. Budme radi, ze sa nerozhodli kupovat 12 metrove. Sice tam je situacia rovnako kriticka, no zaroven vyrazne lepsia ako pri klbovych vozoch.
Jeden rozumny som predsalen nasiel. schvalila sa tu koncepcia prechodu na CNG. Ak uz sa nejakym smerom vybrali, mal by sa zachovat. No do tohto konstruktu nezapada SOR B9,5, ktory sa nakupuje naftovy aj ked je v ponuke plynovy.
81-71