Okolo vianočných sviatkov 2005 bolo nasadených do premávky prvých 10 KS z tých písaných 20. Nahradili tak v BA SADke IK280, ktoré už dojazdili. červené axery relatívne bežne už dnes stretneš na všetkých SAD vetvách - teda na "Maďare" - t. j. po gagarinke, aj smer Pezinok, ako aj smer Záorie.
caute, bol by niekto z vas ochotny sa zajtra pre TA 3 vyjadrit k tomu co su to za autobusy a ci su dobre a tak? Hladam nejaky nezavisly hlas. vdaka. M.
Zajímavé- nahrazovat kloubové autobusy standardními, to se mi nezdá dobrým krokem! Pochopil bych, kdyby nakupovali patnáctimetrové Aresy (jako náhrada kloubových vozidel pro linkovou dopravu jsou adekvátní). A navíc prý Axery (jakožto vozidla vycházející z Karos řady C7xx) prý mají být vyráběné jen do října 2006, kdy by měly být nahrazeny typovým modelem Arway (kvůli normě EURO 4). Tak se mi nezdá dobré kupovat výběhovou značku, ovšem cesty páně (resp. pánů) jsou nevyzpytatelné...
Dnes ráno keď som šiel do práce, tak som na Račku už videl taký celý červený bus - ma to zaujalo, bo mal len 2 dvere, takže to nebola MHD .. žeby už asi jeden z nich?
Mozno to niekoho zaujme. Je to oficialna tlacova sprava (trosku som ju skratil):
Najväčšia modernizácia autobusov v histórií slovenských SADiek
– vozový park SAD Bratislava bude najmladší v celej SR
Akcionári spoločnosti SAD Bratislava a.s., Fond národného majetku SR (51%) a spoločnosť BUS Transport, s.r.o. (49%), v ktorej má väčšinový podiel spoločnosť HB Reavis Management, s.r.o. (70%) a menšinový podiel Tourbus, a.s. (30%) sa dohodli, že sa predčasne navýši základné imanie v SAD Bratislava o 450 miliónov slovenských korún. Následne plánuje spoločnosť SAD Bratislava preinvestovať túto sumu na obnovu vozového parku SAD Bratislava a to nákupom takmer 130 nových autobusov od dodávateľov SOR, Karosa a Mercedes Benz. Celková privatizačná suma tak dosiahne 540 miliónov slovenských korún, pričom 90 miliónov SK bolo zaplatených už v roku 2005.
Prostriedky z navýšenia základného imania budú použité na nákup vozidiel typu SOR C 12 v počte 100 ks, typu Karosa AXER 12,8m v počte 20 ks a 9ks typu Mercedes Benz INTURO a 350. Vozidlá typu SOR C 12 nahradia 12m autobusy Karosa, Karosa AXER nahradia typovú radu Ikarus a predĺžené vozidlá Karosa C 744 a vozidlá Mercedes Benz INTURO a 350 posilnia vozidlá diaľkových liniek. Nakupované typy autobusov spĺňajú všetky platné technické a legislatívne normy. Ide o vozidlá s modernou konštrukciou a vysokou technickou úrovňou s ohľadom na ekológiu a bezpečnosť cestnej premávky ako aj posádky a cestujúcich. Okrem bezpečnosti, spoľahlivosti a technickej kvality poskytnú vyšší štandard prímestskej a medzimestskej dopravy. Touto investíciou sa výrazne zlepší priemerný vek autobusov v prímestskej doprave na 3 a pol roka, zvýši sa kvalita cestovania a vozový park SAD Bratislava sa stane najmladším v celej Slovenskej republike. Kontrakty na nákup autobusov boli podpísané koncom roka 2005, pričom posledná dodávka autobusov je plánovaná na september 2006.
Typickým poznávacím znamením nových vozidiel bude ich výrazná červená farba, ktorá ich bude odlišovať od ostatných prepravcov a zároveň viditeľnosť tejto farby prispeje k bezpečnosti cestnej premávky. Vozidlá SAD Bratislava budú na komunikáciách prakticky neprehliadnuteľné. Odkazom nového „imidžu“ bratislavskej SADky sa tak stane optimizmus a inovácia.
Lentilkaa
kartou, ked si chcem kupit mesacny listok>