Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: HB real #56228:
Súhlasím.

A z toho článku Hnonline ma najviac pobavilo, že DPB plánuje zvýšiť počet CNG-busov zo 120 na 300. ? Kedy? V roku 2012? Ak to plánuje prečo potom nenakupuje nové SOR 9,5 s pohonom na plyn?
Reply on: Puki #56224:

A ktora osobna preprava je ziskova?Ani jedna.Aj elina je stratova tak ako metro,bus,vlak atd.
Reply on: Sommelier #56222:

Len mam obavu,ze ci ti ludia nastupia do toho vlaku lebo aj tak musia napr.bonxsania prestupit na stanici v bronxe a dalej ist busom.To zrovna pojdu od safka busom ktory ich dovezie pred bydlisko.A tie vlaky z regionu neverim ze budu stat na kazdom kusku.Urcite nie.
Reply on: inTony #56210:
Tak jasne, ale na jednej radiale tak mozes klukne aj 20 zastaveni zredukovat na povedme 4.
Reply on: inTony #56220:

napr. takou 95, to vyzera akoby nahradna doprava X
Tak to suhlasim.Mohli by sme si ju nazvat aj 95XB. ?
No nemusi kvôli zapche ale meskat meska takze bude meskat aj tak aj tak.Nechcem si tiez predstavit ked sa stane nehoda a neumozni to prechod eline.Ale to sa nebude tykat bronxu ale celeho mesta.
Reply on: HB real #56209:
Chcel som tým povedať, že aj keď nechodí vlak z Petržalky na Filiálku každé 3min, neznamená to, že tá trať je nerentabilná. Ale že sa to nedá porovnávať s metrom, ktoré vozí iba ľudí. A prevoz ľudí nie je taký ziskový ako prevoz tovaru.
Reply on: drink #56211:
preco je kazdy kto jazdi na aute (a tym duplom v BA) nadobcan ?

osobne tiez pokial vyslovene nemusim, tak sa v BA MHD vynem na 100 honov. aj s tymi problemami co IAD ma je to stale 100x lepsie ako terajsia MHD.

Re #56212 inTony: nevidim dovod obmedzovat IAD v centre pokial nie je fungujuca MHD. co v BA nehrozi ani keby tam IAD povolena nebola.

Re #56219 Sommelier: tu je problem ze mesto a VUC zatial nemaju uplne volnu ruku ohladne dotacii zeleznic. riadi sa to centralne, cez stat.
Re HB Veď práve. Súprava môže mať kapacitu 500 pax. Aj 1250. Na železnici nech premáva v intervale aký bude potrebný. Čo by premávalo aj metro. Tam je rozdiel. Chápavý človek pochopí. Keď k tomu pridajú vlaky idúce z A MA DS PK SC a spol môže vzniknúť pekný interval na novučičkých staniciach s dobrým napojením na existujúce formy. Lacné ? Určite. Ale tie dedinky by sa mohli starať o to ako sa ich občania dostávajú do BA a začať u seba. Neschopný VÚC ? A myslím, že iná cesta nebude ako práve táto.
Reply on: Sommelier #56213:

A este som nieco zabudol.Tak Dubaj urcite ma aj na metro na magnetickej podlozke.Neboj ti si mozu dovolit poziciavat peniaze takym ako sme my. ?
Reply on: HB real #56218:
Elektricky meskaju ale nie kvoli zapcham ? . Ale kvoli semaforom a chodia nepravidelne aj kvoli poctu liniek. A ked chces vediet co to vyriesi, vyriesi to alebo pomoze to MHD v Petrzalke. Urcite je to lepsie ako cestovat autbousom, napr. takou 95, to vyzera akoby nahradna doprava X
Ak je v BA železnica využívaná na prepravu tovarov, jej problém. Je drastické, že prakticky neexistuje možnosť využívať železnicu na presun mestom, vzhľadom na umiestnenie a dostupnosť staníc, no pritom v sebe vsetkych 5 smerov skrýva nemalý potenciál. Lenže začať by sa mohlo aj v okolitých dedinách a mestách.
Reply on: inTony #56212:
? takze elektricky nemeskaju?byvas tu?
Reply on: inTony #56210:
a samozrejme aj menej zastavok. Normalna vzdialensot zastavok bo stanic normalneho kolajoveho nosneho systemu je na radialach 800m, v centre 500-600m. Tu elektricky maju zastavky od seba v priemere 300m a su nepravidelne. "Najlepsou" zastavkou je Chlumeckeho, vzdialenost od Astronomickej je 70m... ?
Ak by sa jazdilo vacsimi rychlostami, to je dalsie +
Reply on: Sommelier #56213:

No ved ja ta chapem co chces povedat.Len ja ti vravim ci si myslis,ze prevadzka vlaku ktory navrhujes na existujucich tratiach bude rentabilna a ci bude aj niekto cestovat takymto druhom dopravy ked urcite by tam nebo interval pod 10min.to sa ti snazim napisat.
Reply on: aquila #56198:
ale lepsie nieco ako nic
Reply on: SKODA-Sanos #56197:
je to predzvest a sucast "preferencie" elektriciek ?
Re: HB real: nie, aj z tohto dôvodu sa neoplatí stavať ťažké metro a prevádzkovať ho v plnej kráse. To by nestavali ani v Dubaji. Alebo možno áno. >o)
Reply on: HB real #56201:
a ty kde si, odkedy elektricka stoji v zapchach... Na radialach kde je mozne spravit absolutnu preferenciu a mimourvnouve krizovatky. V centre elektricky nechodia az tak dopravne zatazenymi ulicami. Keby sa v centre obmedzila IAD hned by to pomohlo.
Reply on: tr3mp #56189:
"podjazd kvoli strate minúty na jedinej križovatke by asi zmysel nemalo" - okrem električiek to pomôže aj gumokolom - a to je pre veľkú časť (nad)občanov dostatočne silný argument.
Reply on: Red-Hawko #56207:
Ano, ale vsade nemozes dat absolutnu preferenciu a to su napr. tie krizovatky, ktore fobust vymenoval. Tam kde je absolutne preferencia netreba mimourvnovu krizovatku. Som zvedavy ako by si spravil uplnu prednost na takych krizovatkach ako Racianska-Pionierska, Karloveska-Harminova, Safko.... Samozrejme preferenciu treba aj nejako nastavit. Ale nato aby bola elektricka fakt rychlou a mohla sa stat fakt plnohodnotnym nosnym systemom potrebuje co najmesie zdrzania a malo liniek s kratkym intervalom.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.