Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
BTW nevie niekto, či tie Solarisy budú CNG-čka?
A ten Novoplan C12-NG už nadobro odišiel z BA? ?
Reply on: HB real #56076:
Drahý metrofil, vysvetli mi prosím terminus technicus "menšie ťažisko", keď už si taký odborník.
Reply on: HB real #56072:
oba rozchody maju svoje vyhody aj nevyhody a neda sa jednoznacne povedat ze jeden je zly a druhy je dobry; ako ti tu uz zopar ludi povedalo, tak zrovna z hladiska prejazdu oblukom ma mensi rozchod mnoho vyhod (a umoznuje rychlejsi prejazd).
A ked tu uz lamka tak keca, ci nam vie aj povedat ze vdaka comu je ten "standardny" rozchod 1435 mm a nie napriklad 1000, 1500 alebo 2000 mm ?
[ostatnych co vedia nech mu prosim nenasepkavaju, nech sa chlapec prejavi 🙂 ]
Reply on: Spectre #56074:
Mám taký dojem, že som to videl aj v nejakom článku na imhd.sk ale je pravda, že HB real by to zrejme nepovažoval za dôveryhodnú informáciu. ☺
Reply on: Spectre #56074:

To je jesne asi kazdemu ze pri 1435mm rozchode potredujes väcsi polomer obluku.Len mi sa nejdeme tocit do kruhu a este v plnej rychlosi.My ideme stavat rychlodrahu a pokial viem tak to znamena ze to nebude o roznych rychlych zmenach smeru. jazdy.Ak by si vedel poriadne citat tak prides aj nato ze som pisal ze poho nam staci 70-80km/hod.mne ide o stabilitu voza a tym nensia zataz na kolaje lebo je mensie tazsiko a samozrejme aj mensie opotrebenie kolaji.Neviem ci si mozne dovolit rozhadzovat peniaze na castu vymenu kolajisk ked nemame ani na stavbu kolajisk.
Reply on: HB real #56072:
A ešte ten sneh a vykoľajenie - to nemá s rozchodom NIČ spoločné. Asi si sa zle učil.
Reply on: HB real #56072:
Šuhajko zlaté, asi Ťa sklamem, ale pri rovnakom polomere oblúka je vyššia možnosť vykoľajiteľnosti u 1435. Pozri sa v nejakej odbornej knihe ako sa počíta maximálna rýchlosť pre oblúky a potom tu trep tie svoje bludy.
Reply on: HB real #56072:
Vieš, kde je Tunis? Tak tam jazdí železnica na 1000 mm rozchode v bežnej premávke traťovu rýchlosťou 130 km/h. Stačí, ak požiadaš minerálku, aby ti vysvetlila, ako sa používa Google, tam si to nájdeš.
Reply on: si #56071:

To mi chces nahovorit,ze 1000mm je ako 1435mm asi tazko.Keby to bolo jedno tak su dnes na celom svete zeleznicne trate s rozchodom 1000mm.Ale asi chceli mat stabilitu voznou lepsiu a tym sa da aj zvysit rychlost.Ci nie?Ani 1000 mm rozchod ti nebrani jazdit po trati viac nez 100 kmh.Toto uz je vela aj na mna.Mozno tak na skusobnej trati ktora je po celej dlzke 100% rovna bez jedinej zatacky a klesania.Tam by si mohol roztiahnut voz na 100km/hod.Mne ale nejde az tak velmi o rychlost ideal by mi stacilo aby vlak(elektricka) isiel(a) 70-80km/hod.a aby mal(a) stabilitu.a nie ze natrafi na sneh a uz je vykolajeny(a).
Reply on: HB real #56070:
sice by som 100x radsej aj na elektrickovych tratiach videl rozchod 1435 mm, avsak jedinym rozumnym dovodom na zmenu rozchodu je kompatibilita so zeleznicnymi tratami a moznost prejazdu vozidiel, rychlost tam nehra ziadnu rolu - ani 1000 mm rozchod ti nebrani jazdit po trati viac nez 100 kmh (co v meste aj tak nebudes kvoli hustote zastavok) a zalezi to len a len od udrzby trate...
Reply on: inTony #56069:

Ja to uz neviem pochopit.Precital si si co som pisal?Pisal som ze v centre tunelom a v okrajovych stvrtiach podla potreby okolia,zastavby.A este nieco urcite ti neuslo,ze to metro v Los Angeles taktiez nejde v celej radiale pod zemou tak neviem co tu pisese,ze "metro by sa museli postavat v celom meste" u nas.Ty si to myslel asi tak ze by muselo byt v tunely ale tu nikto nevravi ze sa musi cele ulozit do tunela.Mne osobne sa velmi paci metro aj na povrchu aj v tunely.Len to by som netvrdil ze mame uz radialy hotove lebo je ich treba prerobit na rozchod 1435mm inak tam velku rychlost nebudemem mat.To si si vsimol aj v Los Angeles ze tam maju rozchod 1435mm.Samozrejme je skoda prerabat taku ruzinovsku ked uz dnes je stavana na 110km/hod.
?
Reply on: HB real #56065:
rozdiel je v tom ze elektrickam stacia len v centre tunel, bo ostatne radialy existuju, tam stacia preferencia a mimourovnove krizovatky de sa daju, ale na metro by sa museli postavat v celom meste
BB - Fórum - MHD - monitoring, linky
http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1377

KDE MOŽNO PODPÍSAŤ PETÍCIU?:
http://areopag.christ-net.sk/forum/viewtopic.php?t=1376

ALEBO KLIKNÚŤ NA: www.imhd.sk/bb/temp/peticia_bb.pdf vytlačiť si hárok, získať pár podpisov s trvalým pobytom v ktorejkoľvek obci, meste, aj mimo SR - a poslať na adresu predsedu petičného výboru (uvedený s adresou ako prvý člen petičného výboru)
Na blogu http://diskusie.sme.sk/viewdiscussion.php?id=638184&page=2 sa pýta RadoB:

"Ako je to s trolejbusmi a s nákladmi na ich prevádzku?"

Tarifný systém za elektrinu pre veľkých odberateľov sa skladá z mnohých položiek. Z nich sú však podstatné dve: spoplatňované je tzv. 1/4-hodinové maximum (kW) a el. práca (kWh), ktorá má inú cenu v noci, cez deň a cez špičku. Ak chceme dosiahnuť čo najnižšiu cenu el. energie, musíme sa snažiť čo najviac využiť 1/4 hodinové maximum - inými slovami, odoberať el. energiu čo najviac rovnomerne. A možno tu je pes zakopaný: Ak by chcel nový prevádzkovateľ trolejbusov dosiahnuť čo najvýhodnejšiu cenu el. energie, musel by takmer celý deň jazdiť s konštantným intervalom. Zvýšené nároky na prepravu v špičkách mohli napríklad vykrývať dodatkovými autobusovými spojmi. Inak rušenie trolejbusov a ich nahrádzanie autobusmi považujem za diletantské riešienie, vyplývajúce zrejme z toho, že nový prevádzkovateľ MHD nemá s nimi žiadne skúsenosti. Zrejme SAD Zvolen vôbec nevedela, do čoho ide. Vraj vodiči boli nútení v prvých dňoch ťahať až 18-hodinové šichty (čo na to bezpečnosť práce?), nový prevádzkovateľ nemal vôbec dostatok vozidiel (ani tých 35 ks čo zadržiava BBDS by nestačilo). Preto sľuby o extrémne nízkej cene, na čo naskočili poslanci sa môžu po čase ukázať planými. Mne len nie je jasné, prečo si poslanci BB nevyžiadali štúdiu napr. žilinskej Dopravnej univerzity. Snáď si títo poslanci myslia, že pojedli všetku múdrosť sveta, keď rozhodli, ako rozhodli?"

MOHLI BY STE MU NIEKTO ODPOVEDAŤ? JA TERAZ NESTÍHAM, viac než som mu napísal. ĎAKUJEM
Reply on: eripmav #56060:


Myslis.ze tie zavory by boli v Ba.uliciach mozne realizovat?Mam obavu,ze asi nie cez den su cesty prepchate takze si neviem predstavit co by tu bol za zmatok.Ale je to velmi dobre riesene to musim uznat.No 100krat lepsie ako metro v Prahe.Len som si vsimol,ze to maju na rozchode 1435mm (neviem aky je norma v USA) ale nas magistrat to chce naprf na 1000mm a potom to chcu az na 1435mm tak neviem ci to neni dobre stavat ihned na 1435mm.ako vsetko len docasne riesit. ?
Reply on: AAA #56055:

Jaaaj taaak.Tak potom na elektrickove tunely budu peniaze a na metrove nebudu peniaze.Precitaj si poriadne co si napisal ved aky je rozdial medzi vlakom a elektrickou v tunely asi ziasny je to metro.A je jedno co v nom bude premavat tunel nas bude stat rovnako na rozdiel ci bude premavat v nom ele.alebo vlak.Teraz si ukazal aj ked si to nechcete priznat,ze buducnost elektricky je jedine segregacia za pomoci tunela.

A to metro o styri roky to som napisal tak,ze za 4roky sa da postavit kus trate ja som to nemyslel tak,ze v Ba.ale vseobecne.Len uz sa preberte ked nebude na tunely take tak nebude ani na tunely onake.

A posledny krat to pisem mne je jedno co bude premavat v tuneloch ked aj viedienske koce a kone nas budu tahat ja trvam aby sa zacali stavat tunelove trasy resp.aby boli trasy segregovane.Nic viac. ?
Reply on: user #56047:
ja to sudim podla jeho vyjadrovania v style jemu vlastnej V. cenovej skupine 🙂 proste hulvat a primitiv 🙂

Re #56052 inTony: 2. dobre ked ma byt most definitivny, pre mesto blokuje zbytocne tunelovy koridor pre stanicu filialka ?

Re #56053 inTony: s takymto pristupom mesta hej 😉 ibaze s takymto pristupom mesta sa nebude ani zakopanie elektricky pod povrch nebude diat ..

ak mesto hned na zaciatku projektu sa nebude snazit mimourovnovo vyriesit safko, tak je to o nicom.

p.s. ako som tu spominal, najvacsi mytus co sa tu predklada je, ze ked sa bude stavat most, tak sa z usetrenych penazi bude stavat nieco ine.

ja len poviem, ze take nieco ako usetrene peniaze neexistuje. ked sa postavi petrzalska radiala, tak nebude nejaky dalsi zvysny balik penazi 😉 proste bude hruba ciara a ked mesto bude chciet nieco znovu budovat uz sa nikdo nebude ohliadat na to ze sa nieco usetrilo.
Medzi cp som tu našiel aj PDFka BID. ? Ale dobré by boli, keby boli spravené tak, ako sú spravené cp normálnych MHD liniek, napr. odchody len z DNV atď. ? ?
Cez prazdniny som bol v Los Angeles. Maju tam jednu linku metra alebo elektricky (?), oni to aj tak volaju ze metro rail (ale pre nich metro=metropolitan transportation authority), a hlavne vobec sa nehadaju ci to je metro alebo elektricka, ani nevedia aky je medzi tym rozdiel:), ved obe chodi po kolajach. Nieco ako modra linka v LA by bolo idealne pre Bratislavu, cast ide uplne podzemou (jedna stanica v centre), potom ide cast po ulici s beznou premavkou, musi stat na semaforoch, ktore su samozrejme s preferenciou, ale nie vzdy funguje, potom ide na oddelenu trat, kde krizenie s cestami je riesene ako krizenie zeleznice u nas - zavory a vlak nema ani ziadny semafor, potom opat prejde na ulicu a znova pokracuje ako elektricka na Long Beach, opat obcas zastane na cervenu. Mam aj zopar fotiek z toho na http://bendzi.host.sk/mla/fotomla.htm
Reply on: AAA #56056:
Teoreticky by sa dala jedna linka ušetriť, keby 505 išla zo Záhorskej Bystrice do Devínskej Novej Vsi, a odtiaľ by šla ako 501 hneď naspäť do mesta.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.