Môžem ťa usitiť, že napojenie na Šafko by malo byť podľa mojej predstavy mimoúrovňové - a myslím že sa to dá (čiastočné zapustený cestný podjazd a električkový "nadjazd". Otázka znie ako by to vyzeralo - asi nie moc pekne).
Ručím ti, že toto čo mesto chce spraviť je iba prvý článok systému a budem veľmi silno kričať a dožadovať sa ďalších prác. Petržalskou radiálou to pre mňa zďaleka nekončí!
jo s tymto suhlasim. U2 mali nechat elektrickovym tunelom, a normalne ho napojit na stary elektrickovy tunel. aj predlzenie U2 nepomoze tejto trati. lebo to predlzenie je asi zhruba ako keby sa staval u nas elektricka z janikovho dvoru po rusovce ... v centre je to kvoli prestavbe pre metro nevhodne, pomale o nicom.
to bol zrejme najvacsi preslap viedne v planovani metra
"Mna uz nebavi sa zapajat do sporu elektrickarov a metrofilov, chvalabohu mesto zavrhlo metro a tak akakolvek debata snimi je uplnym stracanim casu." No neviem neviem. Cochvila su komunalne aj parlamentne volby tak uvidime, navyse vedenie mesta zacalo s uverom docela safarit, takze aj terminy na elektricku sa dako zacali posuvat, do popredia sa vynara riesenie zeleznicne a silneju aj hlasy, ze elektricka je iba odsuvanim skutocneho riesenia, takze metro by som az tak neodpisoval... ?
re #55808 m@rtin: Ja len tolko, ze presne ako pri vizualizacii, cim viac sa na nu pozeram tym sa zda byt krajsia. Hlavne to celicko je slusive. Ale dvojminutovy mrtvy muz. Co ja viem, nie je to nejako vela? Za dve minuty prejde pri 60tke 2 kilometre. To je strasne vela a kopec mrtvych detí...
A chodte sa hadat inam. Nikoho tie vase zvasty o Prahe nezaujimaju. Ani jeden nemate pravdu, lebo ta je vzdy niekde v strede. (teraz uz len cakam tu reakciu)
Mna uz nebavi sa zapajat do sporu elektrickarov a metrofilov, chvalabohu mesto zavrhlo metro a tak akakolvek debata snimi je uplnym stracanim casu. Hlavne ak maju zatemnene mozgy a pouizivaju znovu a znovu argumenty, ktore sme/ste im mnohokrat vyvratili.
Ale prihoda z praxe na Karloveskej radiale. Nedavno som isiel v poobednej spicke linkou číslo 12 na trase Novy most . Borska. Podla cestaku to mal zvladnut za 14 minut. Elektricka stala dvakrat na cervenu a dvakrat musela zastavit na prejazdoch cez trat, kedze vodici stale nepoznaju dopravne predpisy. Vodic vsak zvolil velmi rychlu jazdu, ktora spocivala hlavne na rychlych rozjazdoch a drzani jazdy. Vysledok.? Cesta trvala o plne dve minuty menej ako mala. Takze len rychlejsou jazdou sa usetrilo viac ako 14% času. Ak priratam, ze by plne fungovala preferencia (tie krizovatky a prejazdy) cas by sa skratil o dalsie, podla mna, tri minuty. Celkovo teda 5 minut a teda 36%. Ak by sa priratala plna segregacia trate a teda moznost zvysenia maximalnej rychlosti na 80km/hod (samozrejme len pri novych vozoch) cesta by sa este skratila, nedovolim si vsak tvrdit kolko, mozno celkovo by to bolo 6-7minut dole. Samozrejme, cim rychlejsie by elektricky mohli jazdit tym menej vozov by bolo treba.
Cele to pisem len pre dve veci. Nie len metro je rychle a prinutenim vodicov jazdit rychlejsie (to neznamena presahovat maximalku) sa da usetrit cestujucemu 15% času.
vo viedni ti mozem povedat, ze intervaly pod 2 minuty neklesaju. standardne je to 3 minuty
a na 2-3 minutove _pravidelne_ intervaly sa nedostanes v bratislave centre, bez vlacikovho efektu, preto hovorim, ze je efektnejsie urobit kusok vacsie
ohladne ULF, dlha ma kapacitu 220 ludi a 4ludi/m2. kratka 24 metrov, dlha 35 metrov.
inak boli zavadzane od roku 1997, teda za 8 rokov ich ma vieden "len" 150 cena za kus asi 2,5 miliona euro, to len na upresnenie faktov
co sa tyka intervalov vo viedni som ich znaly si dovolim tvrdit ako ktokolvek na tomto fore
U2 je dost divne robena, v centre aj vsak zrusili zastavku a beha extremne pomaly navyse nad zemou behaju linky 1 & 2 elektriciek
Je ratam s celym systemom, aj v Prahe sa stavali tunely pre 3-vozove supravy? Nie! Rataj s celym systemom, a este raz opakujem, ak by mali podobny nazor aj iní, možno by ani metro v Prahe dnes nestalo, tiez sa zacinalo iba s kratkym usekom. A to uz neviem co by si napisal v pripade vystavby druhej trasy, ze naco zase taky kratky usek? Metro sa vzdy stavalo po kuskoch. Kukni si, ako sa stavalo pražske metro, doslova po kuskoch! V momente otvarania danych usekov mozno nemalo podaktore etapy zmysel, ale zmysel dostali po dokonceni alebo aspon po ciastocnom dobudovani systemu. Ale toto asi podaktori nechapu. ? V Prahe sa podaktore useky stavali vyslovene po pra staniciach, takze asi tak.
jo na tom sa mozeme zhruba dohodnut. ja som tu od zaciatku hovoril, ze stavat tazke metro v petrzalke je aboslutny nezmysel, ale zaroven je nezmysel to napojit na safko tak ako sa to planuje.
ale ked uz mame byt realiti, tak vieme ze absolutna preferencia kvoli IAD nie je mozna. a preto aspon v centre je nutne zacat, kde je to najkritickejsie, preto povazujem tento projekt nedostatocny a je to moc velky skok z metra na obycajnu elektricku. mesto malo aspon ked nic ine pozadovat ist sice po moste ale poriesti aspon uplny zaciatok mesta ako je napriklad vo viedni myslim linky 18, wiener lokalbahnen, kde je to pod zemou.
ohladne elektriciek suhlasim, mesto nema na to kupit 44 vozov typu ULF aj vo viedni ich doteraz kupili len 150 od tusim 1999/2000 ? (uz neviem presne datumy) a to pritom vieden je na tom kusok inak financne ked si moze dovolit presadit projekt tunelu pod dunaj a lobau narodny projket za 600 milionov euro, teda 10% statneho rozpoctu SR
Re #55937 galiyosha: ohladne fedarlneho zhromazdenia by si clovek musel tie podklady bohuzial uz nechat
ohladne projektu filialka, ked si tak mimo a nemas prehlad je tvoj problem. tunak mas nieco z europskej komisie, je to projekt cislo 10. financovanie z EU je 85-90% projektu. cena projektu je zatial uvazovana na 14 miliard. EU doda zrejme 12 miliard vratane DPH. predpoklada sa zaradenie do obdobia 2007-2015, dokoncenie do roku 2015, mozno 2017 (zavisi od mesta ZSR projekty maju). jedna sa VRT trat az do 300 kmh a dobehanie vlakov typu ICE, TGV do bratislavy petrzalky.
Lenže Petržalka je MČ s najvyšším počtom obyvateľov a tým pádom s najvyššími prepravnými nárokmi. A úsek Sokolovská - Kačerov vzhľadom na miestne reálie nemôžeš s úsekom, ktorý obslúži Petržalku porovnávať.
Mesto so 450 000 obyvateľmi s trv. pobytom metro nepotrebuje.
Električka tiež môže byť plne segregovaná.
IMO, politická vôľa nie je momentálne na nijakú štátnu dotáciu, je to zaseknuté medzi jednou koaličnou stranou (MF, MDPaT, železnice) a druhou (mesto), do volieb sa to už asi nezmení, a čo za hrôzu bude po voľbách, to si ani nechcem predstavovať. Nosný systém - akýkoľvek - sa dá budovať len v prípade, ak štát, mesto (prípadne región) pôjdu spolu. Buď sa dohodnú, alebo sa budú robiť jednostranné trvalé provizóriá a trucpodniky.
A k tej časti - "ja, ako obyvateľ Petržalky...": nemusíš tu robiť vyhlásenia ako "robotníci z Kablovky proti podvratným silám" - toto je diskusné fórum, tu sa o ničom nerozhoduje, a či sem niekto napíše taký alebo onaký názor, na konečný výsledok, čo sa udeje to nemá nijaký vplyv. Budeš mať šancu ovplyvniť vývoj - napríklad vo voľbách.
A nebuď paranoidný - problém Petržalky nezapríčinili nejakí "metrofili", ale konkrétne rozhodnutia konkrétnych ľudí, najmä politikov (ktorí nemali nijaký vzťah nielen k metru, ale ani k doprave ako takej) a mlelo sa to raz tak, raz inak.
1.Prepocet je sice pekny, ale vidim, aky problem je zabezpecit prepravu ludi z Dubravky, KV a DD do mesta elektrickami.
2.A to si ako dosiel iba na pocet obyvatelov Petrazlky?Metro ako NDS pre Bratislavu by na rozdiel od elektricky kvalitne obsluhovalo omnoho viac ludi. V Bratislave sa cez den nachadza cca 700 tisic ludi /obyvatelia+prichadzajuci za pracou, prichadzajuci studenti, turisti atd./. Uz som to raz pisal, ale napisem to este raz, nevychadzaj iba z prepoctov I. etapy vystavby! V Prahe sa tiez neotvoril naraz cely system. Na zaciatku sa v Prahe otvoril tiez smiesne kratky usek trasy C, no keby sa vsetci k tomu takto stavali ako ty s tvojimi cislami, tak na tom otvaracom useku pražskeho C-èka by defakto tiež nemali koho vozit a v podstate by tiez nikdy nepostavili metro v Prahe. Este raz kukaj sa na to, ako na cely system a nie iba naI. etapu. A nerataj v tvojich vypoctoch 5-vozovej M1-ky. V Prahe na tom kratuckom useku na trase C na pociatku tiez nejazdili 5-vozove supravy ale 3-vozove supravy Eès. A to s tou radialou a napojenim snad nechces brat ako NDS...ja sa staviam k elektricke aj k metru ako NDS ako k systemom a nie ako k jednej radiale v pripade elektricky alebo len ku kratkemu useku z Petrzalky v pripade metra ale sa k tomu staviam ako k systemom, ktore by sa v buducnosti poriesili a fungovali by ako celok. V I. etape je to dost jedno, ani jeden alternativa podla mna nema uplne navrch co sa tyka riesenia prepravy obyvatelov centrum-5. bratislavsky obvod. No ak sa pozeram na system ako celok, co ponuka po dokoceni, jednoznacne + ma metro. Vacsia prepravna hodinova kapacita, rychlejsia preprava, nizsia koliznost/co je sposobene vyssim stupnom segregacie oproti elektricke/vacsia miera mestotvornosti, vacsi potencial co sa rozvoja mesta tyka co suvisi aj s tym, ze ma lepsiu prepravnu kapacitu, atraktivnejsi sposob cestovania /tiez sa dajme tomu v Prahe nevyberiem krizom mestom pomalou elektrickou ale rychlim metrom/ a uz vobec nehovorim o tom, ake atraktivne sa stavaju pozemky pri trasach metra /ceny mnohonasobne vyssie ako inde v centrach/ vsetky vyznamne firmy sa snazia mat co najblizsie svoje centraly, velke obchodne retazce atd. A co sa tyka dogmy, ze naco stavat metro do pola, je to len dogma u ktorej je pekne vidiet prospech metra. Poznam vela prikladov aj napriklad z Prahy, kedy sa metro potiahlo do miest, kde pocet obyvatelov ani nevyzadoval takyto kapacitny system a uzemie sa o par rokov rozvinulo na nepoznanie. Proste, podla mna, elektricka nema taky potencial ako metro. A financie? no ano, samozrejme ze elektricka je lacnejsia, ale je za to aj menej muziky. Musime sa rozhodnut sami, ci chceme mat kapacitny system pre moderne mesto 21. storocia zodpovedajuci mestu, ktore ma taky potencial ako Bratislava, ktora lezi priamo na krizeni dopravnych koridorov a cela tato aglomeracia alebo system elektrickovy vhodny pre mesto, ktoreho rozvoj a vyznam nieje az tak perespektivny ako napriklad Brno, ktore je navyse mensie asi o 60-70 000 obyvatelov a denne sa v nom nachadza o cca 220 000 menej ludi ako v BA vdaka inym pomerom nezamestnanosti, pretoze tolko ludi nedochadza do Brna za pracou a niesu Hl. mestom štátu! Pre Brno je elina ako stvorena ale nie pre vacsie a hl. mesto, pre Bratislavu!
Viedeňská U2 je ešte väčší nezmysel ako Budapeštianska M1, tá ma aspoň privilégium prvého metra na Európskom kontinente. U2 vo Wien vznikla prestavbou, k tomu úplne zbytočnou, podzemnej električky. ?
ak úsekom nazývaš celý úsek na území Petržalky čo už.
2.odstavec: Lenže Kamenné nám. bude ďaľšia etapa? A vyžadovalo by to ďaľšie provizórne úpravy.
3. Čo sa týka Kamenného nám. Z Nám. SNP má byť pešia zóna. Takže jediný kolízny smer zostane: Špitálska - Štúrová.
Ale predsa, čo je U6? V podstate rýchlodrážna električka.
čo sa týka tých intervalov: v prvom rade tá kapacita 20000 osôb/hod. je dosť vysoko nadhodnotená.
Trasa C, v CSP uvedené v intervale 1-2 min. http://www.dpp.cz/idos/ZJRRes.aspx?ttInd=1&date=6.1.2006&line=47918|1&from=1914|1&to=818|1&mask=-1&tt=pid
A špičkový interval 4 min. je možno v najmenej vyťaženom úseku celej siete. Konkrétne v stanici Zličín.
Vo Viedni špičkový interval 3-4 min. Takže, čo sa týka kapacít a intervalov, si problematiky neznalý. ALebo si si bral príklad z intervalu viedenskej U2, ktorá, ale nie štandardná svojim trasovaním?
A dlhé ULF má kapacit 313, pri 7 osobách/meter štvorcový, takže vyššiu ako 2*T3.
A to čo tu hovoríš o výhodnosti dlhých súprav v dlhých intervaloch ? ? ? . Predsa moderný prístup je robiť linky s krátkymi intervalmi.
Stačí, keď začneme s dvomi vecami, ktoré podľa vlastných bohorovných slov nebudeš mať najmenší problém dokázať:
#55930: "p.s. a co sa mi na tomto projekte tiez nepaci, ze mesto ho prezentuje ako docasny, pricom kazdy vie ze sa jedna o konecny projekt, minimalne prechod cez dunaj a zbytocne blokuje ZSR a hlavne 12 miliard z EU ..."
Dolož tých 12 miliárd z EÚ!
#55809: "taktiez si zisti plan IX. petrocnice a rozpocet federalneho zhromazdenia na rok 1990. to len aby si si nasiel zopar tebe vecne chybajucich faktov."
Okrem toho, že "Rozpočet Federálneho zhromaždenia" je niečo ÚPLNE INÉ, než máš zjavne namysli, opäť: Dolož!
Pokiaľ ani len TOTO nedokážeš dôveryhodným externým zdrojov, pre mňa si a naďalej zostaneš obyčajným luhárom.
V tom prípade neviem kto rozšíril diskusiu na ťažké metro, ale vzhľadom na kvantá spamu na tomto fóre som nemal možnosť to odsledovať.
Zhodneme sa v tom, že si za rýchlodrážnu električku, ak bude splnené nasledovne?:
1. Na radiálach absolútna preferencia na meistach kde sa dá a na tých kde sa nedá mimoúrovňové križovanie.
2. Centrálna mestská oblasť pod povrchom so zapusetním niektorých súčasných a výstavbou nových podzemnách trás.
3. Súpravy by tvorili vozy nové aj staré, neskôr by sa K2S (ktoré tiež dožívajú) nahrádzali už plne NP vozmi, článovými, modernými.
Osobne by som bral najprv T3Waňe až kým budú aspoň všetky súpravy vlakov minimálne takto NP. Až potom nové, plne NP vozy. Vzhľadom na finančné možnsti mesta sa mi to zdá ako vhodný obchod,ktorý ponúkne možnosť ľahšie cestovať telesne postihnutým bez ohľadu na linku NDS. Aspoň 50 nových váň do súprav s T3P, pokiaľ tieto budú dostatočne dobré (toto treba ešte preskúmať). Súčasné súpravy rozpojiť, získame tým dosť B-vozov. Ako som spomenul, treba na to ešte odbornú analýzu, kontrolu rámov vybraných T3 ktoré by prichádzali do úvahy a širšiu diskusiu.
Ďakujem.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
81-71