Reply on: galiyosha #55894:
IMO, politická vôľa nie je momentálne na nijakú štátnu dotáciu, je to zaseknuté medzi jednou koaličnou stranou (MF, MDPaT, železnice) a druhou (mesto), do volieb sa to už asi nezmení, a čo za hrôzu bude po voľbách, to si ani nechcem predstavovať. Nosný systém - akýkoľvek - sa dá budovať len v prípade, ak štát, mesto (prípadne región) pôjdu spolu. Buď sa dohodnú, alebo sa budú robiť jednostranné trvalé provizóriá a trucpodniky.A k tej časti - "ja, ako obyvateľ Petržalky...": nemusíš tu robiť vyhlásenia ako "robotníci z Kablovky proti podvratným silám" - toto je diskusné fórum, tu sa o ničom nerozhoduje, a či sem niekto napíše taký alebo onaký názor, na konečný výsledok, čo sa udeje to nemá nijaký vplyv. Budeš mať šancu ovplyvniť vývoj - napríklad vo voľbách.
A nebuď paranoidný - problém Petržalky nezapríčinili nejakí "metrofili", ale konkrétne rozhodnutia konkrétnych ľudí, najmä politikov (ktorí nemali nijaký vzťah nielen k metru, ale ani k doprave ako takej) a mlelo sa to raz tak, raz inak.
81-71
1.Prepocet je sice pekny, ale vidim, aky problem je zabezpecit prepravu ludi z Dubravky, KV a DD do mesta elektrickami.
2.A to si ako dosiel iba na pocet obyvatelov Petrazlky?Metro ako NDS pre Bratislavu by na rozdiel od elektricky kvalitne obsluhovalo omnoho viac ludi. V Bratislave sa cez den nachadza cca 700 tisic ludi /obyvatelia+prichadzajuci za pracou, prichadzajuci studenti, turisti atd./. Uz som to raz pisal, ale napisem to este raz, nevychadzaj iba z prepoctov I. etapy vystavby! V Prahe sa tiez neotvoril naraz cely system. Na zaciatku sa v Prahe otvoril tiez smiesne kratky usek trasy C, no keby sa vsetci k tomu takto stavali ako ty s tvojimi cislami, tak na tom otvaracom useku pražskeho C-èka by defakto tiež nemali koho vozit a v podstate by tiez nikdy nepostavili metro v Prahe. Este raz kukaj sa na to, ako na cely system a nie iba naI. etapu. A nerataj v tvojich vypoctoch 5-vozovej M1-ky. V Prahe na tom kratuckom useku na trase C na pociatku tiez nejazdili 5-vozove supravy ale 3-vozove supravy Eès. A to s tou radialou a napojenim snad nechces brat ako NDS...ja sa staviam k elektricke aj k metru ako NDS ako k systemom a nie ako k jednej radiale v pripade elektricky alebo len ku kratkemu useku z Petrzalky v pripade metra ale sa k tomu staviam ako k systemom, ktore by sa v buducnosti poriesili a fungovali by ako celok. V I. etape je to dost jedno, ani jeden alternativa podla mna nema uplne navrch co sa tyka riesenia prepravy obyvatelov centrum-5. bratislavsky obvod. No ak sa pozeram na system ako celok, co ponuka po dokoceni, jednoznacne + ma metro. Vacsia prepravna hodinova kapacita, rychlejsia preprava, nizsia koliznost/co je sposobene vyssim stupnom segregacie oproti elektricke/vacsia miera mestotvornosti, vacsi potencial co sa rozvoja mesta tyka co suvisi aj s tym, ze ma lepsiu prepravnu kapacitu, atraktivnejsi sposob cestovania /tiez sa dajme tomu v Prahe nevyberiem krizom mestom pomalou elektrickou ale rychlim metrom/ a uz vobec nehovorim o tom, ake atraktivne sa stavaju pozemky pri trasach metra /ceny mnohonasobne vyssie ako inde v centrach/ vsetky vyznamne firmy sa snazia mat co najblizsie svoje centraly, velke obchodne retazce atd. A co sa tyka dogmy, ze naco stavat metro do pola, je to len dogma u ktorej je pekne vidiet prospech metra. Poznam vela prikladov aj napriklad z Prahy, kedy sa metro potiahlo do miest, kde pocet obyvatelov ani nevyzadoval takyto kapacitny system a uzemie sa o par rokov rozvinulo na nepoznanie. Proste, podla mna, elektricka nema taky potencial ako metro. A financie? no ano, samozrejme ze elektricka je lacnejsia, ale je za to aj menej muziky. Musime sa rozhodnut sami, ci chceme mat kapacitny system pre moderne mesto 21. storocia zodpovedajuci mestu, ktore ma taky potencial ako Bratislava, ktora lezi priamo na krizeni dopravnych koridorov a cela tato aglomeracia alebo system elektrickovy vhodny pre mesto, ktoreho rozvoj a vyznam nieje az tak perespektivny ako napriklad Brno, ktore je navyse mensie asi o 60-70 000 obyvatelov a denne sa v nom nachadza o cca 220 000 menej ludi ako v BA vdaka inym pomerom nezamestnanosti, pretoze tolko ludi nedochadza do Brna za pracou a niesu Hl. mestom štátu! Pre Brno je elina ako stvorena ale nie pre vacsie a hl. mesto, pre Bratislavu!