Reply on: S499.1023 #55799:
skor take prizmne vyjadrenia od teba ako v V.tej cenovej (aj ked uz bola tusim zrusena ako predvadzas ty ukazuje vela stavalo sa kratko a protimetorva lobby odmietla na tu dobu 5 miliard kcs. nechcem ani hovorit, kolko to v dnesnych cenach ...
ohladne EU, vies co je na tebe najhorsie ? ani nie to prizemne vyjadrovanie (slusne vyjadrovanie by od teba clovek ani necakal ), ani nie to ze kecas blbosti, ale hlavne to ze nedokazes ani citat co ostatni pisu
ohladne dvojminutoveho taktu elektriciek v bratislave sa musim rehotat ze to az v japonsku otriasa este vacsi vtip je na tomto serveri prezentovana informacia, ze nebude problem skratit intervaly dokonca pod 90 sekund! to sme sa ale naaaramne pobavili
hej bude to 90 sekund, ked budu "vlaciky" ale potom zase pol hodiny nic
a uplne kliniec tvojho, s prepacenim, trapneho vystupu je snaha pisat v ceskom jazyku
SZKV: praha je fajn, ale ako dopravny raj sa javi maximalne tak pre elektrickovu lobby a ludi ako 499, ktory boli ozaj najdalej v tej rajke, popripade v hainburgu ...
ivanbuto
Je som netvrdil, že to bude alebo nebude financovať mesto - ja som sa na to pýtal.
Pre mňa skôr dôležitejšou otázkou je, či a prečo je naozaj treba diaľničné spojenie Stupava-tunel-Vajnory. Tu nestačia čísla o očakávanom náraste dopravy. Treba tu zvážiť viacero faktorov. Jednak by sa jednalo o nepriaznivý zásah do životného prostredia. Ďalej, v meste Bratislava aj v širšom regióne je dneska absolútne nevyhnutné zastaviť tzv. živelný spôsob rastu a rozrastania mesta, ktorý má za následok to, že sa podporuje závislosť na automobilizme pri súčasnej celkovej degradácii životného prostredia. Dopravné stavby treba vidieť v tomto kontexte. Okrem toho s rozširovaním ciest a budovaním nových ciest si treba dávať pozor - áno, niektoré stavby a obchvaty sú objektívne nevyhnutné, ale treba sa vyvarovať skúsenosti a modelu z USA (o tom by som mohol napísať aj viac, ale teraz nemám čas), ktorý spočíva v tom, že zvýšenie ponúkanej kapacity vedie následne nielen k uspokojeniu dopytu, ale aj k vytváraniu nového dopytu, a o pár rokov sa zápchy zase vrátia. Medzitým sa postaví viac hypermarketov, benzínových púmp, parkovísk, atď.
Ide o to, že okolie Malých Karpát, či už je to zo strany západnej alebo východnej, má istý charakter, a ten treba zachovať a ochrániť pred ďalším betónovaním, atď. Akékoľvek dopravné stavby v širšom regióne musia byť podmienené tým, že existuje tu nejaká koncepcia rozvoja, teda v poriadku, mesto aj región bude rásť a rozvíjať sa, ale KDE sa tento rast bude odohrávať a AKÝ bude mať charakter. Pri všetkom tomto sa dnes mesto aj vôbec politici sústredia oveľa menej na verejnú dopravu, ako by bolo potrebné, čo sa týka financií aj celkovej pozornosti, záujmu, a hlavne činov.
Vrátim sa k tomu obchvatu - tu sa teda treba pozerať nielen na samotný obchvat, ale aj čo sa následne bude stavať v jeho okolí. Doprava sa nedá oddeliť od využitia územia. Na toto dnes už prichádzajú aj v niektorých častiach USA, kde päťdesiat rokov dominoval (a ešte stále dominuje) rast závislý na automobilizme.
Preto predtým, ako sa bude diskutovať o tom, kto bude čo financovať, by bolo treba zvážiť niektoré tieto aspekty.