"v BA elektricky ako nosny system definovany nebol" to neznamená že ním byť nemôže a Petržalska "radiala" má byť prvá plne oddelená konštruovaná na vyššiu rýchlosť a ak sa takto upravia aj ostane a v meste pojdu pod zem tak máš plnohodnotný nosny system aj ked to nemáš na papiery
"Zato u tramvaje jde v podstatě pouze o náklady na novou trať, vozidla jsou pro začátek použitelná stávající a vozovnu taky nemusíte urgentně stavět, o možnosti rozvést cestující z Petržalky nejen do centra, ale i po ostatních větvích stávajícící tramvajové sítě."
Bojím sa, že v BA by sa toto prechodné riešenie zvrhlo na trvalé, u nás je to totiž pravidlo. ?
prispevok od yale odporucam precitat tebe a ako z neho vyplyva BA nosny system nema a ani po dobudovani petrzalskej radialy mat nebude.
hm inak pozorujem, ze ste tu nejaki agresivny ak tu ma niekto iny nazor ako elektrickova lobby
ked ti na tu medzikontinetalnu raketu priplati stat tak je efektivnejsie a konecne riesenie ta raketa, kedze s brokovnicou by si sa s zrejme v tom amoku netrafil
ano v kazdom meste je to inak definovane, ale v BA elektricky ako nosny system definovany nebol co je spominane aj na tejto stranke a pridanim dalsej radialy sa elektricka nosnym systemom logicky ani nestane
a co je podla teba nosny system ? (dobre si precitaj #55691 - tam je vcelku rozumne napisane co si mozes predstavovat pod nosnym systemom) a skus mi napisat (rozumne) co principialne tej elektricke bude z tej definicie chybat (a neuvazuj apriori nad tym ze niekto ten projekt zhovadi, to sa rovnako da a moze stat aj s tym tvojim metrom)
" jedna sa o to ze mesto moze usetrit cca 20% nakladov (mozno aj viac) na tunelovej variante ak bude stavat zaroven so ZSR."
takze pokial budu mat v akcii medzikontinentalnu raketu so zlavou 20%, tak si ju urcite kupim aj ked na to aby som ta mohol odbachnut brokovnicou ktora by aj bez tej akcie bola radove lacnejsia ? len preto lebo raketa bola v akcii ? (a brokovnica tu ulohu splni pri vyrazne nizsich nakladoch ?)
ach jaj, to je tak ked detom dojdu argumenty inak pekny vecer ti prajem
Re #55739 Ámos: ano, lebo to bola stavba vo verejno zaujme, nieco coho sa mesto v pripade petrzalskej radialy vzdalo (kedze to nie je nosny system ) inak stat doplacal ak si pamatam nieco cez 1,5 miliardy a este asi 200-300 milionov za DPH a gro sa financovalo z uveru EIB na ktoru stat poskytol zaruku.
a tak isto sa bude stavat severna tangenta, lebo su to verejne prace a este raz opakujem petrzalska radiala nou nie je ...
Re #55747 Martin Fundárek: jedna sa o to ze mesto moze usetrit cca 20% nakladov (mozno aj viac) na tunelovej variante ak bude stavat zaroven so ZSR. nehovorim, ze na to dostane peniaze z EU. na zeleznicu da EU cca 85-90%. cize pri vhodnom vyjednavani s mestom sa na tomto projekte moze mesto zviezt, nic viac, nic menej.
tunely sa nemusia prekrizit, je to vec navrhu
ohladne faktu ze firma metro je tunel vacsi ako ten co by siel pod dunajom je znamy fakt preco inak by dalo mesto uz 1,5 miliardy na rozne projekty ?
Re #55750 AAA: to ze sa postavi nejaka radiala do petrzalky s napojenim na safku z toho nerobi nosny system, ale stale len petrzalsku radialu na urovni ktorejkolvek inej radialy
Nechápem, čo majú s vymieraním mesta minibusy a 15 m NP busy. Predsa tieto dve veci s NDS nesúvisia.
Re #55684 aquila: Trať do Petržalky je nosná v tom, že zo stavebného hľadiska sa stáva 1. etapou NDS a preto by ju mal podporiť štát.
Čo sa týka prudkých klesaní električiek do podjazdov, choď sa pozrieť do Budapešti a uvidíš na akých krátkych úsekoch sa to dá.
Re #55688 SKODA-Sanos: Podľa mňa by bolo najlešpie trať spojiť so súčasnou sieťou.
Re #55708 petert: Jednotný 12 min. interval bol zavední v E doprave začiatkom 90. rokov.
Re #55730 S499.1023: Plný súhlas s tvojimi nazormi na Presbourga, aquilu, and comp.
suhlasim s tebou a čo sa týka tej architektury tak:
medzi Pajštunskou - Šintavskou je jama ktorá by mohla byť ako podzemna stanica a nad ňou vybudovane 5-8 možno viac poschodove budovy s tým že investor by mal v zmluve stanovený určitý bod v ktorom by musel finančne či inak podporiť výstavbu dráhy v tomto useku
Nemienim sa hádať o názore, že tunel je okrem ceny vo všetkom lepší ako most. Len prirovnanie: Okrem ceny je po všetkých stránkach lepšie kúpiť si nového méďu ako opravovať starý favorit. Ale keď na toho méďu nemám, musím opravovať favorit.
Dva dvojkoľajné tunely sú určite lacnejšie než štyri jednokoľajné. Ale zasa dva dvojkoľajné tunely sú drahšie ako dva jednokoľajné, prípadne jeden dvojkoľajný so záchrannou štolou. Európske peniaze sa asi dajú získať na železničný tunel popod Dunaj, ale na ten druhý (resp. na rozdiel ceny štoly a dvojkoľajného tunela) asi ťažko. A pokiaľ viem, EÚ nezaplatí všetko - niečo musia priložiť aj domajší. A keďže mesto MUSÍ opraviť most (alebo ho zlikvidovať), výdavky na tunel nie sú alternatívou, ale peniazmi navyše.
Téza o tom, že by si tunely navzájom robili funkciu záchranného, je pekná, ale v praxi nie tak celkom realizovateľná. Trasy železnice a NDS sa totiž musia prekrížiť, čiže tunely budú niekde musieť viesť nad sebou. To by asi ako "záchranný" tunel neobstálo.
Treba striktne oddeliť debatu o prechode Dunaja od toho, ako bude NDS pokračovať v centre. Asi nikto nespochybňuje, že v centre bude musieť ísť pod zemou. To sa však dá dosiahnuť pri oboch variantoch prekonania rieky. A ako tu už ktosi správne podotkol, šanca, že sa "Pepka" napojí na existujúcu sieť na Šafku a tým to zhasne, je asi rovnaká, ako tá, že sa postaví tunel popod Dunaj po Kamenné a tým to zhasne.
Prosím, aby ste sa zobudili zo sna, že by štát niečo mestu na NDS poskytol, aj keby sa stavalo metro. Politici si urobili trhací kalendár zo všetkého, ústavou počnúc a volebným programom končiac, a sľuby, že štát mestu dá x miliárd, nemajú cenu ani toho papiera, na ktorom sú napísané.
Ešte otázka: Je tu pár ľudí, ktorí sa tvária, že rozumejú biznisu. Ak ma pamäť neklame, mesto pred časom vložilo pozemky v trase metra do spoločnosti Metro. Teraz sa má časť zo 120 miliónov, určených na výstavbu električky v Petržalke, použiť na výkup pozemkov, ktoré patria spoločnosti Metro. Viete mi to niekto vysvetliť inak, než že je to nehorázny tunel na mestské peniaze?
Ešte som zabudol dodať že stých 44 sólo vozov by vzniklo 22 súprav čo treba pre petržálku v hodnote cca 400miliónov T3 forever čo mi z toho tak vychádza,nechajme sa prekvapiť.
Re #55730 S499.1023: tento rok žiadne T3LF karosérie nebudú príde len ďalšia VarCB3 namiesto 7706 ale bol by to dobrý nápad dať ako predný vagón do súpravy T3LF ako majú v Liberci.A ohladom tých nových vozov v počte 44 kusov čo sa tu spomínalo mám také tušenie že to budú T3LF alebo VarCB3 lebo nie nadarmo sa 7704 schvalovala ako nové vozidlo a všetky skúšky prebiehali odznova a preto si počka na 7703.
Aj ja som za úrovňový variant v Petržalke, ale s mimoúrovňovým križovaním - to znamená AUTÁ nad zem, alebo pod zem. Aj keď pri vyústení z mosta sa priam žiada, aby električka išla nejakých pár 100 m ešte nadúrovňovo.
Ešte taká poznámka: Bol by som rád, keby stanice (zastávky) mali nejakú architektonickú hodnotu aj za cenu, že sa to "prvej generáci domácich" nemusí páčiť.
Si z BA? Ak ano, odporucam navstivit tomograf popr. doporucim primara psychiatrickeho oddelenia Ruzinovskej nemoznice. Lebo tvoje prispevky sa nedaju citat.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Mego
Banská Bystrica