Reply on: Technopol #55577:
S tými rybkami nebuď smiešny!!! Je snáď jasné, že mal aquila na mysli hluk ktorý môže rušiť na oboch brehoch. Ale tiež ten mosť môžu opatriť protihlukovými stenami takže tento argument je mimo, len tie rybky su smiešne...Ja mám pocit, že nikto z diskutujúcich nie je dostatočne v obraze a pri zdroji (neurazte sa páni). Apelujem na Vás ako na schopných ľudí, aby ste pilne pichali nos do osieho hniezda v podobe Magistrátu oficiálnymi listami a výsledky Vašej práce prezentovali. Predsalen to inak vyzerá keď sú reči o odmietnutí podložené. A skutočne sa teším na tie voľby.
yale
"Bratislava vôbec nemá problematickú električkovú dopravu"
"centrom mesta prejde električka veľmi rýchlo"
"Bratislave metro netreba, stačí jej električka, ktorá bude patrične preferovaná"
Ja som naopak názoru, že električka v bratislavskom centre je pomalá (a nie je priestor na jej zlepšenie), nejde po mnohých trasách, kde je dopravná požiadavka (a dobudovať sa na povrchu už prakticky nedá) a časové úspory na radiálach po zavedení preferencie budú pohybovať do 5 minút (pri najdlhších radiálach) - viac nie.
Situácia v širšom centre sa bude iba zhoršovať a električkám bude prekážať nielen ostatná doprava a chodci, ale aj iné električky. Ani dnes sa o nejakom takte na radiálach nedá hovoriť, na Karloveskej je bežné vidieť ísť tri dvojičky za sebou - a potom dlho nič.
Ak sa dostavia petržalská radiála cez starý most, nič z toho sa nevyrieši, akurát sa "ušetria" autobusy - to je fajn, ale za akú cenu. Problémom je, že akýkoľvek ďalší rozvoj bude zastavený na desiatky rokov, pretože z električkovej varianty nie je nijaký projekt ďalšej etapy, iba tým, že sa naozaj začne stavať podzemná trasa. To sa však môže už teraz.
Môj názor je, že je potrebné hľadať také riešenie, ktoré umožní od začiatku výstavbu trasy z Petržalky vrátane podzemného úseku, minimálne po Hlavnú stanicu, najlepšie až po Trnavské Mýto. To by bol plnohodnotný a zmysluplný úsek, nie dlhodobé (trvalé) provizórium.