Podľa akých pravidiel sa robili? Len máloktoré sú hneď po 17:00 h, väčšina je až okolo 18:00 h. Je to preto, aby ľudia cestujúci po 18:00 h z jednej časti mesta do druhej mohli v centre prestúpiť na nočáky?
1; NELOGICKÉ ALEBO NORMÁLNE?
Zaujalo ma napríklad, že posledná 83-ka z Dúbravky prichádza na SAV až PO ODCHODE NOČÁKOV (19:01 h), ANI NA DENNÉ LINKY (okrem 80-ky) SA Z NEJ UŽ NEDÁ PRESTÚPIŤ, tak podľa mňa je takmer zbytočná...
Podobne je to aj s 53-kou (z Čiernej vody ide 18:52 h), na Trnavské mýto prichádza až 19:16 h. Ktožvie či ňou aj niekto pocestuje (samozrejme okrem vodiča)... Všimol som si to aj pri linkách č. 29, 30, 61, 63 a 67. Snáď by sa hlavne pri 63 a 67 dalo argumentovať len tým, že idú smerom k vozovni a nepôjdu naprázdno, keď nemusia... Vymenovať by som ešte mohol L50 a 66...
A na čo aj tak slabo využitý minibus na 44-ke ide posledný z Jaskovho radu až 18:42 h (je to spoj po povinnej prestávke vodiča). Kto bude vtedy cestovať k NOU? Aspoň, že pri Siemense sa dá prestúpiť na 518-ku v smere k Amfiteátru, ale je málo pravdepodobné, že to nekto využije...
Kuriózne mi tiež pripadajú značne posunuté posledné odchody(ak to nie je preklep) liniek č. 79 a 80 (oproti iným linkám) v oboch smeroch. Konkrétne 79-ka z Lieskovca až 20:50 h a 80-ka z Kollárovho nám. do Petržalky až 20:54 h. Neviete náhodou, PREČO JE TO TAK? Aj minulý rok boli tieto 2 výnimky
PRVÉ ODCHODY NA PRVÝ SVIATOK VIANOČNÝ
Tam sa z bežného priemeru vymykajú linky č. 70 a 74 (tá z Hlavnej stanice ide už 05:30 h, zatiaľ čo posledná 509-ka 05:50 h). Určite je to kvôli Slovnaftu. Linka č. 77 ide k Spalovni zo Slovnaftu už 05:50 h (nadväzuje na ňu IBA tá spomínaná prvá 74-ka, na ňu však na Hlavnej stanici nič nenadväzuje).
Ešte som si všimol neskoré prvé odchody denných liniek z DNV oproti iným mestským častiam...
-----------------------------------------------------------
Poteším sa, keď sa k tejto podľa mňa veľmi zaujímavej téme vyjadríte aj vy. ?
PS: Na ktorých nočákoch sú vypravované krátke vozy a na ktorých dlhé?
Btw;Este vcera davali v novinach tv joj reportaz,ze v Presove vyradili posledne Ikarusy 280. Ze vraj ich ponukli na predaj a nikto neprejavil zaujem Pre viacej info pozrite archiv na www.joj.sk A z dneska zase ze cestujuci na Hl.stanici sa nezmestili do nocneho vlaku a museli pridat vozen.
Dĺžka je 30250 mm (31060 s vytiahnutými spriahadlami)
pre porovnanie: K2: 21346 mm, T3: 15104 mm, T6A5: 15542 mm
Navyše, Porschetra má nad podvozkami úplne idiotsky vyriešený interiér, sadne si tam 6+6 ľudí a v tej uzučkej chodbičke môže stáť ďalších 6, viacej už nie. Vodič má predimenzovanú búdu, čo zasa uberá platz. OK, Porschetra je čiastočne NP, súhlasím.
V žiadnom prípade však nemá väčšiu obsaditeľnosť ako 2xT3! Neverím tomu, dokiaľ to niekto experimentom so skutočným substrátom nedokáže. ?
1) Nevyzerá to krajšie ako Poršetra. Tá sa mi síce zdala byť zo začiatku hnusná, ale postupnje osm si na ňu zvykol a naživo vyzerá podstatne lepšie ako na fotkách.
2) Poršetra kapacitne SAMOZREJME nahradí 2*T3. 2*T3 je 15 m, šírka 2,5 m, 4 skosené čumáky. Poršetra je 33 m, šírka 2,4 m, 2 skosené čumáky. A je viac NP, takže nemusíš odpočítavať toľko schodov.
Cenu Wane tu kdesi spomínal PvvS, ja si to už nepamätám, tak si nechcem vymýšľať.
V otáčaní kĺbákov nie je žiadny problém. Stačí sa pozrieť na Trenčiansku. Dosť často som tam mal problém otičiť sa s krátkym vozom (hlavne staršie kusy s riadením ZF-Csepel mali akýsi malý rejd) ale nikdy som tam nemal problém otočiť sa s kĺbákom, ani so Samsonom, ani s 15Tr.
Problém je len v tom, že je tam príliš veľká premávka na otáčanie autobusov. Aj krátkych. Vozy by sa mali otáčať na obratisku, nie na štvropruhovej komunikácii. Trenčianska má tú výhodu, že nie je príliš frekventovaná.
Je to síce škaredé ale ten vzhľad kazia hlavne tie príšerné okná v NP časti. Keby sa s tým pohral nejaký designér, mohlo by to byť celkom k svetu. A myslím si, že by sa malo rekonštruovať tak 50 súprav, vždy waňa na papieroch zo starého voza + progres z novších sérií "esúčiek". A súčasne dopĺňať novými vozmi.
TeBeCe