d3k0: Dobre,a le ja som ti pisal o metre a Ty pises o eline. Elina pod zemou beha aj vo Viedni a aj v Strasburgu myslim... (v Geneve tiez ak sa este dobre pamatam).
Ja ti spomeniem len Philadelphiu, kde som v reale videl ako elektricka funguje pod zemou - v centre je pod zemou, mimo centra je vonku. A funguje - videl som to na vlastne oci...
d3k0: Nemas pravdu. Vieden, Haag, Rotterdam, Pariz... staci zatial ? Tam vsade to beha aj na povrchu (dokonca nie POD riekou, ale NA MOSTE) a aj pod zemou a je to RIADNE metro.
KLF: Ibaze s metrom nemozes hocikedy vyjst na ulici, tvarit sa, ze je to elektricka, a potom opat zaliezt pod zem... A tych usekov, kde by mohlo ist po povrchu je vela a tam je to pre elektricku lacne
west: hehe.. (to k tym testom kolmeho tlaku.. ty vies preco a nabuduce nas tu nebalamut. Ak si stavbar, tak vies o com vravim. )
Si: elektricky pod zem ??? Tak a potom preco uz nie metro ? Tam uz zas AZ TAKY velky rozdiel vo financiach nie je. Ono nie nakup vlakov je na metre drahy, ale PRAVE ten tunel...
Hehe, keby som chcel byt hyperexkluzivny, tak rychlo vyfotim film kadejakymi somarinami a tie fotky by sme mali aj my Kto je nedockavy, nech sa ide pozriet na Pristavnu, cez plot to uvidi urcite lepsie ako cez nejaky web
Nove "bratislavske centrum" - no, zatial to vyzera ako fajn projekt a miesto je tiez dobre, cim myslim, ze je tam vybudovana paradne cestna siet (Kosicka + Landnerova - oboje dvojprudovky) a tiez sa chysta most Kosicka. Teda, z hladiska BUSovej dopravy neni problem, ved aj v sucasnosti tadial BUSy chodia. Co je ale podstatnejsie, ce podmienky by bez problemov umoznili vystavbu el. trate. Ja som to tu myslim uz niekedy pisal, ze by bolo fajn obnovit trat od UK a urobit obratlisko niekde pred Novym SND...ale neni problem to potiahnut az k novemu centru...
drink: prepojenie na primestska zeleznicne trate som nechcel nateraz v mojom projekte rozoberat, pretoze do toho vstupuje tema zmeny rozchodu a v tom je tu dost velky rozkol.. ja osobne som za zmenu rozchodu, ale teraz treba prednostne sa snazit o to, aby sa spravila cesta pre elektricku a nie metro a az potom sa mozme mlatit o to, ci to bude elektricka na rozchode 1000 mm alebo elektricka kombinovana so zeleznicou na rozchode 1435 mm.
Centrum na Pribinovej.. to by nesmeli architekti akosik zabudat, ze ked tam chcu dostat ludi, trewba zabezpecit dopravu.. a ten architekt co spiskal tamten projekt tak ten tusim predpoklada ze ludia tam asi dolevituju :-)))
Elektricka v podzemi je pekna vec, a urcite lepsie ako metro, ale pre zatial by som to nechal tak z dovodu nedostatku financnych prostriedkov...
Posledny projekt (elektricka v podzemi) sa mi zda zatial najlepsi. Len dva namety: 1. je pravdepodobne, ze na Pribinovej (nove SND) vznikne v buducnosti zaujimave centrum - malokto sa zamysla nad jeho zapojenim na MHD. 2. V kazdom projekte nosneho systemu by sa malo uvazovat aj s pripojenim na predmestske zeleznicne trate.
Stary most bol provizorium Červenej armady a jazdili ponom aj tanky.Nedavno bola robená skuška kolmým tlakom(nákladná tatra nabehla na dosku v 80 km rýchlosti čo vyvinie peknú silu) a NESPADOL.Jednu elinu by vydrzal a po rekonštrukcii aj viac.
ufo: tak to som rad, ze niekto konecne pochvalil MHD v Banskej Bystrici, lebo si to zasluzi. Aspon stav vozidiel je jeden z najlepsich na Slovensku. Samozrejme, je tam viac veci, co im mozno vycitat, ale cisla hovoria jasne: BBDS OZ MHD nedostava ani 1 Sk prevadzkove dotacie, len investicne na nakup novych vozidiel. To znamena ze je to jeden z mala sebestacnych dopravnych podnikov v SR.
Ikarusy 435: Ja som pocul, ze Ikarus ako vyrobca autobusov uz definitvne skoncil a nevyrobi uz ani jeden autobus. Jedine, co zatial udajne bezi, je dajaka docasna vyroba IKARUSOV 280 v Szekesfehervari. Tiez by som tu najradsej videl nove Ikarusy, ale asi nam ich uz nikdo nevyrobi...
Kazdopadne, nejako sa ta situacia bude musiet vyriesit, lebo v Madarsku beha pok*k*t Ikarusov a nejako ten vozovy park musia obnovovat (pochybujem, ze zacnu kupovat Karosy).
Len tak mimochodom - do roku 1961 po Starom moste mohol jazdit aj vlak, aj obojsmerne elektricky a aj cestna doprava. Nepochybujem o tom, ze keby sa chcelo, tak by sa ten most dal zrekontruovat do takeho stavu, aby tam chodili eliny. Vzdy lepsie ako z neho spravit nakupnu galeriu, co bolo kedysi prezentovane...
KLF:
plne suhlasim s tym, ze ziaden sucasny most by neudrzal eliny (okrem pristavneho, ale na nom viest elinu je blbost). Ale rekonstrukcia Stareho mosta je urcite lacnejsia ako stavat novy most, nebodaj razit tunel - to mi da kazdy za pravdu. Aj ked som to v tom projekte naspomenul, okrem vylucenia cestnej dopravy na Starom moste by ho trebalo aj patricne rekonstruovat, mozno aj zburat po piliere a postavit most novy, s povodnym tvarom (oblucik v strede). Pri tom peojekte som sa snazil minimalizovat vydavky ako sa len dalo. Este ze som tam nenapisal, ze mozeme kupit ojazdene eliny z, napr. z byvalej NDR (KT4, etc..). Jo, tot zatim secko........
KLF: stary most je v zlom stave, s tym suhlasim, ale iste vies aj to, ze jeho zeleznicna cast je na tom vyrazne lepsie ako cestna a ze sa chcu pokusit napriklad spevnit cestnu cast o tu zeleznicnu... S mostom bude urcite treba nieco spravit, ale bolo by dobre aby s tym mala nieco spolocne aj elektricka...
Bez ohladu na to ci sa budu neake panelaky burat alebo nie, ocakavat pokles dopravnych narokov je dost nerealne... Preto myslim ze ma vyznam budovat elektricku aj do tychto koncin, a vzhladom na dopravne naroky myslim ze prave sem je to prioritne !
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Bon-Cu