Reply on: KLF #54982:
To by IMHO nebol dobry napad. Ako by si doriesil mailovu notifikaciu? Kazdy by dostaval do mailboxu 20 verzii toho isteho prispevku, ked si autor 20x zmysli ho upravit? Navyse, aj z logickeho hladiska - ked su reakcie na prispevok, tak reaguju na povodny prispevok, a ked ja ho dodatocne zmenim, reakcie sa mozu stat irelevantnymi alebo uplne odveci, a cela diskusia nepochopitelnou Presne ako uz povedal d3k0, plne s nim suhlasim
F.M.
Re #54985 S499.1023: Na tom tvrdení, že vinu prisúdia vodičovi, trvať budem, a to z toho dôvodu, že hoci sa nájdu policajti, ktorým robí problémy znalosť Zákona 315/1996...., niektoré povinnosti vodičov MHD z prev. predpisov D1/1, 2 a 3 poznajú až príliš dobre. Predstav si, že električka by takto niekoho potiahla a usmrtila. Vinník by mal byť potrestaný, no najprv ho samozrejme treba určiť:
1. Cestujúci? Samozrejme, že sú takí, ktorí nastupujú a vystupujú aj vtedy, keď už sa dvere zatvárajú (no keďže si jazdil aj na električkách, určite poznáš situáciu, keď vodič os. auta odparkuje pri koľajovom zvršku a električka ho zachytí; hoci vodič auta porušil nejaký ten paragraf, vieš dobre komu dajú vinu). Ale tak, ako je rozdiel medzi „zastavením“ a „zastavením vozidla“, aj cestujúci sa v tých dverách môže ocitnúť z dôvodu nezávislého od jeho vôle, napr. si pri vystupovaní vyvrtne členok a pod.
2. Technická závada? V tomto prípade absolútne neprichádza do úvahy.
3. Konštrukčná chyba? No o tomto by sa dalo diskutovať, ale je Ti jasné, že to by potom museli odsúdiť či už konštruktéra, príp. niekoho z orgánu, ktorý schvaľoval spôsobilosť vozidla. Podľa mňa nereálne.
4. Vodič. Dôvod? Porušenie D1/1. Pre policajta nie je nič jednoduchšie.
5. Ak som niečo zabudol, rád si nechám poradiť.