Reply on: Papyr #53546:
jo, automobilky su zaciatkom tychto procesov. Investuju do vzdelavania, startuju ekonomiku. Je myslim kazdemu jasne, ze sa o par rokov zbalia a pojdu dalej. Do tej doby by sme mali byt pripraveni na ine, casom najma nevyrobne odvetvia, pretoze so vzrastajucim podielom sluzieb a nevyrobnej sfery, vyrobna sila bude u nas velmi draha.
Sommelier
Mas pravdu, ide to aj dole aj hore. Synergicky retazovy efekt spajany do sieti... Nechajme ho tak ako je.
Poznam len jeden dopravny priklad, ale urcite sa ich najde viac.
Z Prahy do Kladna vedie zeleznica. Je vedena tak zvlastne, kladenska stanica je od ruky a az po nej vlak zachadz do stanice Kladno-mesto. Skratka trva to dlhsie ako busom. Napriek tomu je ale mnohymi vyuzivana.
Na druhu stranu jazdi vysoky pocet autobusov na linkach Dejvicka (Zlicin, Letisko) - Kladno a spat s variaciami zachadzania do inych dedin.
Linky prevadzkuju 4 spolocnosti: CSAD Kladno, Expressbus, Pohl Kladno s.r.o. a Zdenek Lamer. Vsetci uz vacsinou novymi busmi. Cenova vojna v plnom prude, akcie za 15,- vacsinou je cestovne 20, 22 alebo 25,- Kc.
Rano plne do Prahy a poloprazdne naspat, vecer plne do Kladna, poloprazdne naspat.
Vzhladom na monopolne postavenie DPB, je to tak ako to je.