Reply on: matej #52914:
Ano, tie schody su ine - dolna polovica je otocena naopak. Moj predpoklad je, ze povodne ich postavili takto, potom zistili, ze je to vymyslene blbo, kedze ludia chodia na elektricku opacnym smerom, tak ich pri rekonstrukcii prebudovali tak, ze ustia smerom ku oznacniku.K spoznaniu zastavky - myslim si, ze aj ty by si mohol mat problemy spoznat svoju zastavku, pri ktorej byvas, na fotke spred niekolkych desatroci.
Pozor, nemyl si pojmy - gumokol je vozidlo s gumenymi kolesami, cize AJ trolejbus, pripadne duozvrhlost. Ale tak ako si to myslel mas pravdu - trolejbus je tam vhodnejsi nez autobus, len aj ten by mal mat vhodne zvolene parametre, aby bol skutocnym benefitom. Napr. kratky trolejbus by nepriniesol pre cestujuceho hole nic, ba prave naopak - NP trolejbus ma oproti VP autobusu rovnakej dlzky (a trolejbusu duplom) nizsiu realnu obsaditelnost.
K tej obsaditelnosti som sa v jednom clanku o SM11-kach docital jednu nadhernu a 100% vystihujucu vetu: "Lezaty podpodlahovy motor poskytoval priestor pre maximalne a neprekonatelne vyuzitie podlahovej plochy vozidla, o akom mozu konstrukteri nizkopodlaznych autobusov len snivat."
![😉](/data/img/emoji/1f609.png)
Beus
matej: Vysvetlis mi zmysel tych 8-mich prispevkov za tou otazkou od 5510? Z toho 5 tvojich? Aky zmysel mala tvoja otazka "preco sa pytas?" ? Pyta sa, pretoze ho to zaujima. Nestaci? Preco tu, ludia, flodujete forum sprostostami s informacnou hodnotou nula cela nula nic?
Re #52888 tomas1: Dost dobre tusim, co by sa u nas robilo. Dali by vinu vodicovi (ktory za nic nemohol), ten by siel sediet, a fungovalo by sa dalej po starom. A polovica vodicov by pod tlakom okolnosti (ved kto bude jazdit s tymi serblami v pokrocilom stadiu rozkladu, a riskovat tym basu?) dala nasledne vypoved.
Re #52896 5510: Hovori ti nieco pojem tocivy moment? Ak nie, odporucam nastudovat. Parameter vykonu je podstatny, ked chces udrziavat konstantnu rychlost, a urcit max. rychlost vozidla. Pri urceni zrychlenia (alebo, ak chces, "tahu") je ovela podstatnejsi prave tocivy moment. A skus si porovnat ten. Navyse, realne vyuzitelny tocivy moment dieseloveho motora je obmedzeny tym, kolko z neho je schopna skutocne preniest prevodovka, ktora je zaradena medzi nim a napravou, a ktora tam u trolejbusu akosi nie je, lebo tam nema dovod byt.
Re #52902 Mike: Plny suhlas. Smutny je na tom dalsi fakt - vitaz tendra - Skoda-Irisbus Citelis 25Tr ma, na rozdiel od napr. 15Tr, pohananu az 1 (slovom jednu!) napravu, takze na lade do toho kopca to bude robit fakt uzasne divotvorne kusky. Uz sa tesim, ked napadne sneh, ako tam budu miesto nich chodit smradobusne zalozaky, lebo 25Tr to nevylezu kvoli prilis malej adhezii...