Vysvetlim ti to na zaklade prirovnania. Niekde sa topi clovek, uz chudak nevladze a je dva metre pod hladinou, uz straca vedomie. V tom ho zachranca ide akoze vytiahnut a do vody mu strka palicu dlhu jeden meter. Pre ludi ktory nevedia ako hlboko dany je vyztera ako hrdina. Pre par ludi ktori vedia ze obet to vobec nezachrani vyzera ako debilo. Asi tak. Co by bolo koncepcne? Spravit nejaku dlhodobu zmluvu (povedzme 10 rokov) s nejakym dodavatelom, v ktorej by bolo jasne stanovene ze rocna sa kupi tolko a tolko vozidiel daneho typu. V pripade spokojnosti je mozne zmluvu predlzit. Dopredu by sa aj urcili ceny, zaratala by sa inflacia a podobne. Takto si ja predstavujem systemove riesenie.
To tlacitko pre chodcov krizom cez elektrickovu trat je samozrejme zvrhlost, aka sa da zazit fakt asi len v BA. ?
Ale napr. na prechodoch pre chodcov v centre davam obcas chodcom prednost aj ja, ale LEN v pripade, ked vidim, ze najblizsi semafor mi prave usiel, alebo mam este dost casu, nez tam padne volno pre mna, a ZAROVEN za mnou nie je voz, ktory by som tym zdrzal Ak ktorakolvek z tych podmienok neplati, tak sa samozrejme spravam podla vyhlasky - ze nie som povinny tam zastat, a ani nezastanem (pokial sa mi zrovna nesnazia vbehnut do drahy). Takze prednost sice dam, ale len ked to mna (a mojich cestujucich), a pripadne voz za mnou, nic nestoji (cize ziadne casove zdrzanie).
Pozeral dakto spravy na Markize? Davali tam ze dakto sa stazoval na DPB, kvoli ohrozeniu bezpecnosti cestujucich. Stazoval sa na nebezpecnost dveri ktore sa velarazy len privru a za jazdy sa otvoria. Weigl nevedel napadnut rad Karos, kt. ma s tymto problem. Bolo to 700. Ja som siel s tymto busom na L 80 a stredne dvere som musel drzat aby sa neotvorili. Vodic povedal, ze si to nemame vsimat a ze ci dakto nepodrzi tie dvere
Kamarat prechadzal cez cestu na Karadzicovej mimo prechodu v rannej spicke a na druhej strane ho uz cakali chlpati a dostal blocik na uhradu 200Sk. Ked mi to v skole ukazoval skoro som sa zadusil od smiechu.
Co to kecam. Malo by to byt naviac o 21 - 60 mil. za september az december.
Este by mohli posilnit pocty revizorov a pribudli by dalsie peniaze alebo by sa doslo na to, ze L96 sa nejako vyprazdnila a ze ju netreba posilnovat.
Andy: no to urcite ? to radsejv tych Presovskych Ikarusoch. tie by boli aspon zdarma.
Inak v clanku sa este pise, ze sa zvysil predaj CL.
V jednom sa uvadza o 7% (HN) a v druhom pätina, ciže 20%. Celkovo by to malo byt viac o 63 až 180 mil. To staci akurat na stratu, ktoru DPB rocne vyprodukuje. Ta byva od 80 - 200 mil. tento rok im stupla cena nafty, za to od jesene klesla cena elektriny o 5%.
Inak dufam, ked uz nasli 200 mil. na nove busy( je to kvoli volbam, co si budeme nahovarat) ze tam niekoho napadne. Ak ich kupime 50 bude kus stat menej. Dufam, ze to nebude Citelis - to je vsak cisto subjektivny nazor
Spravim mensiu analyzu clanku, lebo si ho nepochopil.
Poslanci z SDKU ziadaju vyclenit 200 mil. na cca 20 novych CNG busov a to na linku L96 a pre DNV. Potom sa v clanku pise za naposledy sa o peniazoch na nové busy rokovalo v maji, kvoli zarukam na 32 mil uver. Vtedy Zachar povedal, ze peniaze budu sluzit na sedem SOR.ov a dva Mercedesy - Minibusy, ktore by mali dojst v novembri.
Okrem ineho poslanci sa vyjadrili, ze financovanie je nesystemove a je ho treba prehodnotit.
Re #52101 fobust: Mam vyhladat nejaky tvoj prispevok, kde si nadaval, ze nevedia kupit ani jeden poriadny BUS. Akoze teraz chces pisat ake je nesystemove kupovat busy a treba trolejove trate stavat a dockame s ich o 15 rokov? Budme radi aj za to malo, a ze tam niekto pochopil, ze DP potrebuje nove vozy.
Re #52105 Jezo: A ak aj nejaka elektricka bude, tak len tento rok by mesto malo mat lepsi vyber dani o 280 mil, buduci rok by to malo byt lepsie o dalsich 250 - 350 mil. Skor si myslim, ze niekto nasiel sposob ako zobrat uradnikom z ust argument, nie su peniaze. Povedali: "su v rezerve" a potom si to uradnici doplnia z rozpoctu.
Re #52124 Red-Hawko: Ale budu. Kazdy rok by ich malo dojst 7 az kym ich spolu (aj s tymto rokom) nedojde 30.
Re #52133 TeBeCe: Ak bude nejaka peticia, demonstracia,... daj vediet.
Re #52144 Tomi: Hehe, 100 náprav pre Ikarusy na GO. Pani ide sa plynofikovat!!!
A este z clanku z BA-novin. Hl. mesto ziskalo prostriedky z europskych fondov na realizaciu troch spolocnych projektov za 6,3 mil. Sk. ... Posledny z projektov rat s tym, ze vybrane linky MHD s vysokym pohybom turistov budu vybavene zasobnikmi na informacne a propagacne materilay s celkovou turistickou ponukou mesta a hlasicom zastavok aj v anglickom jazyku.
Iank co sa elektricky tyka. Od roku 2007 je mozne aby Bratislava cerpala prostriedky z fondov a tak je mozno dobre rok s vystavbou pokcat. (neviem vsak ci na vsetky programy moze cerpat, ale napriklad take Ateny dostali tusim az 75% na metro. mozno by sa u nas naslo na nejake tie trolejbusy,...)
Tak jasne ale v principe ide o to ze ak neprechadzas ces cestu cez prechod moze sa ti ujs pokuta 5kila, ja ti uz neviem ci tu pokutu aj davaju... sak ked tam neni prechod ziaden tak ti nemozu dat pokutu...
Možno to je tak, že som povinný zebru použiť, ak sa tá nachádza v určitej vzdialenosti odo mňa. Ale veď rozmýšľaj logicky, kam by si sa z domu dostal, keby si musel prechádzať cez cestu len na prechode?
fobust
Vysvetlim ti to na zaklade prirovnania. Niekde sa topi clovek, uz chudak nevladze a je dva metre pod hladinou, uz straca vedomie. V tom ho zachranca ide akoze vytiahnut a do vody mu strka palicu dlhu jeden meter. Pre ludi ktory nevedia ako hlboko dany je vyztera ako hrdina. Pre par ludi ktori vedia ze obet to vobec nezachrani vyzera ako debilo. Asi tak. Co by bolo koncepcne? Spravit nejaku dlhodobu zmluvu (povedzme 10 rokov) s nejakym dodavatelom, v ktorej by bolo jasne stanovene ze rocna sa kupi tolko a tolko vozidiel daneho typu. V pripade spokojnosti je mozne zmluvu predlzit. Dopredu by sa aj urcili ceny, zaratala by sa inflacia a podobne. Takto si ja predstavujem systemove riesenie.