Reply on: marko #51083:
Odľahčime to trochu. Pokúsim sa Ti zhrnúť moje súčasné názory a názory kedysi:Po videní návrhu linkového vedenia som spoluautorovi posielal veľa mailov, v ktorých sme diskutovali o jednotlivých detailoch. Vždy som tvrdil, že návrh je dobrý a potrebuje doladiť v detailoch. Detaily na CP budú doladené od pondelka, čo som veľmi rád a DPB ma tým príjemne potešil.
Kedysi som tiež argumentoval na základe určitých informácií, avšak postupom času (nebudem opisovať ako presne k tomu došlo, to by bolo na dlho) som si uvedomil, že S NEKOMPLEXNOU MNOŽINOU INFORMÁCIÍ NIE JE MOŽNÉ VYTVORIŤ KOMPLEXNÝ LINKOVÝ SYSTÉM.
Počas auditu sa robili prieskumy. Osobne som sa mal možnosť zúčastniť sa prezentácie metód, ktoré boli použité. Od vtedy mi sa na problematiku dívam trochu širšie. Z pohľadu bežného cestujúceho má každý klapky na očiach a vidí len to svoje, neuvedomuje si, že prilepšením sebe by pohoršil iným. V súčasnosti Ťa môžem ubezpečiť o jednom: Pokiaľ je doprava na prd, tak sa ten prd rozlieza homogénne.
Nehovorím o konkrétnych veciach, avšak pri stavaní linkového vedenia sú smerodajné určité racionálne priority, popri ktorých sú argumenty typu "Nemocnica Antolská musí mať spojenie so všetkými stanicami v Bratislave, lebo..." iba výplodom bujnej fantázie a určitou zvrátenou ideou nadobudnutou v praxi z dôvodu zvráteného ex-linkového vedenia, na ktoré boli Bratislavčania (a Petržalčania najmä) zvyknutí.
Mike
- 93 predĺžiť , alebo presmerovať cez Lúčanku, nebodaj ešte na Antolskú: Marko, si myslíš, že tam každé 4 minúty bude chodiť efektívne vyťažený spoj? ?, nechodil by tam náhodou vzduch? A navyše, ako už 1000krát písal galiyosha: to predĺženie by bolo kapánek viac vozokm., ako si predstavuješ + bolo by treba pridať viac vozov, lebo to je nárast trasy asi o 4 - 8 min. obojsmerne, ale nezabúdaj, že nárastom trasy sa musí zväčšiť aj tzv. "vyrovnávací čas" na konečných, takže spolu by bolo treba pridať možno aj 3 vozy
- 98 plná: Si môžete byť istí, že keby sa v nej v rannej špičke z Petržalky cestovalo v Európskom štandarde (prijateľná naplnenosť), tak sa od pondelka zahusťovať určite nebude. Autori nového linkového vedenia možno nebývajú v Petržlake, ale sa po Petržalke denne vozia, a to podľa možností reprezentatívne po všetkých trasách a nie len špecificky, ako jeden vlčák každé ráno do práce, ale pokiaľ je kritický úsek, tak tým sa prevezú aj viackrát, práve v najkritickejších časoch špičiek. A možno spomínajú viacerí Petržalčania úsek Jasovská - Smolenická, ale zaručene preplnená prichádza ráno linka 98 aj napr. na zastávku Mliekarenská.
- ešte 98:ináč to prehodenie konečných Antolská/Jasovská s linkou 99 (pôv. mala chodiť 99 na Jasovskú, práve ako napájačová linka), tak toto (aby som si rýpol ? ), bol taký účelový, čiastočne antisystémový ťah. Ale teraz môžu machrovať, že odvšadiaľ z Petržky sa dá dostať priamo na nemocnicu Antolská bez prestupu (škoda že to dôchodcovia akosi nevedia pochopiť ? )
- rýchly spoj z Lúk: linka 193, (a pod. 181) boli zrušené práve z dôvodu svojej expresnosti - áno, po ceste predbiehali spoje liniek 93 a 94, ale prečo mali byť niektorí cestujúci vo svojej práci pomerne rýchlo, a iní pomerne pomaly? (U železníc to máte ošetrené rýchlikovým príplatkom) Ale v DPB nebol žiaden rýchlikový príplatok, práve naopak, na 10 (30, či 60) min. lístok ste sa dostali ešte výhodnejšie a ďalej, ako z "bežnými" linkami - DPB na vás prerábal.
- L59: do tohto som ja už viackrát rýpal, údajne som spravil z autorov nového linkovania "debilov, ktorí anie nevedia, kedy začína škola" .. V tomto je ale môj názor skutočne podobný, ako spectreho. Je to antisystémový expres, ktorý má rozsah premávky oveľa širší, než len školský spoj (ale ja sy myslím, že by to mal byť VÝHRADNE iba škoslký spoj - z Petržalky ráno sú potrebné spoje na nultú, prvú (tam môžu ísť aj 4spoje - ako dnes, možno s menším rozostupom), polemický by bol spoj na 2. hodinu, ale budiž. Dosť sporné sú aj spoje po skončení vyučovania, ale povedzme, že nech sa zachovajú spoje po 5. , 6. ,7. a možno 8. hodine, chcelo by to vyskúmať, že či všade je treba 3 spoje. ) No v skutočnosti L59 robí dnes aj skoré ranné a neskoré poobedné spoje na /zo smien do BEZ - ky, Mäsokombinátu, a ktovie koho ešte. Ale to už nie je široká verejnosť - to už sú veľmi špecificky vymedzení zamestnanci firiem, ktoré by si v pohode mohli za túto dopravu PLATIŤ. (Tak ako majú súkromný spoj 22:20 z Mäsokombinátu na Hl. STanicu) ?