Reply on: Spectre #50932:
Vo Viedni mi tá preferencia až tak nechýbala, pretože síce električky stoja na semafóroch, ale potom keď sa rozbehnú, tak nehrkocú rýchlosťou 20 km/h ako u nás a nemajú tam tie naše úsekové deliče, na ktorých treba pustiť jazdu...
Spectre
1) So šrotmi je tam podobný problém ako u nás s T3 - jednoducho je to koncepcia zo stredoveku, ale tie vozy sú príliš nové. Ja osobne by som uvítal na väčšine liniek nízkopodlažné odchody, pretože to je plus pre menej pohyblivé vlčáky.
2) Suedtiroler platz nie je ďaleko z vlaku! Z peronu 11-19 je tam priamy prístup. Ak myslíš peróny 01-10, tak tam sa vozí prevažne doprava charakteru horná-dolná, čiže do Bratislavy, Gyoru, Břeclavi a pod. Primárny ťah je 11-19, resp. podzemné 21-22
Okrem toho, z S-Bahnu máš taktiež prestup na metro, irelevantne k tomu, že nejazdí niekam do centra, je to vysokokapacitný doplnkový nosný systém a hotovo.
3) Nemyslím paralelne s IGK, ale tak, že ide tramvaj po jeden ceste v jednom pruhu a v tom istom pruhu ide aj IGK. Tam to nesegreguješ, nespravíš priečne pruhy ani nič podobné. Jednoducho je to dané architektúrou centra a jediné ideálne riešenie by bolo väčšinu tramvají v centre zakopať pod zem.
Iná situácia je na radiálach. Vo Viedni funguje istý druh pasívnej preferencie (jazdenie bez spätných zrkadiel a pod.), avšak svetlá sú svetlá. Aj keď som bol vo Viedni niekoľkokrát, problematiku som podrobne neštudoval...