Ono to má byť tá "prefrencia", cieľom je ozdstrániť kolízne body na trati. Také niečo by malo byť na KAĎEOM električkovom priecestí na radiálach.. Len ja som si to predstavoval úplne inak... ?
"prejazdy cez trať so semaformi pre autá sú dobré, nie však na šetrenie času, ale odstraňujú kolízne body z trate... teda ak budú fungovať tak, že autá pustia v čase, keď neprichádza električka"
prejazdy cez trať so semaformi pre autá sú dobré, nie však na šetrenie času, ale odstraňujú kolízne body z trate... teda ak budú fungovať tak, že autá pustia v čase, keď neprichádza električka (dúfam, že nikto neplánuje zastavovať električku, aby sa otočili autá cez koľaje). Iná vec sú frekventované a komplikovanejšie križovatky, kde sa nedá očakávať, že sa každú chvíľu pustí električka naprieč hlavným dopravným prúdom... Takže efekt tých preferencií ktoré sa teraz idú robiť na jazdnú dobu bude podľa mňa minimálny, ale bude to mať pozitívny vplyv na pravidelnosť prevádzky.
Inak, zdá sa mi, že po rekonštrukcii Žilinskej ako keby boli električky preferované na priečnej osi... v tom zmysle, že prejdú naprieč Mýtnou a Žilinskou naraz (samozrejme len ak idú svetlá). Všimol si to niekto?
na Vinohradoch "P" nie je, takze to nie je predzvest... rozhodne to je vyladene skvele, to cakanie pripomina tatransku elektricku, ked caka v Hagoch na prichod supravy z protismeru... predpokladam ze to este nemaju cele ozivene, takto to predsa nemoze fungovat.
Parohaté Citelisy sa budú do BA dodávať (bohužiaľ) preto, lebo vyhrali súťaž. Keby DPO/Solaris ponúkli lepšiu cenu, mali by sme tu Solaris. Pokiaľ ale jediným kritériom bola cena...
A neviem, hoci sú mi 21/22 Tr mimoriadne sympatické, prestaňte už s adoráciou týchto vozidiel a choďte sa na názor na ne spýtať napríklad ľudí z Ostravy alebo z Brna. Tam sa dokonca povráva(lo), že ani veľké opravy sa na nich neoplatí robiť, lebo 21 Tr sú tak prehnité, že sa asi budú vyradovať ešte skôr než 14 TrM.
? pekne si to zhrnul... veľmi dobrý príspevok (aj keď drobná oprava: napríklad v Amsterdame je tiež metro s viacerými číslovanými linkami). Samozrejme, stále si myslím že je priveľký luxus čakať na dopravnú krízu atď...
p.s. včera SOR 3521 na L80...Konečne som sa cítil ako cestujúci ? .....Vážne škoda že sa nekupujú nové busy lebo s tými CNG-vrakosami sa nový autobus nedá porovnať!
Aj cesta trvala oveľa kratšie ako Vrakosou, a riadne hlásil zastávky....To sa už dá nazvať MHD ?
"Približne o desať minút by sa malo skrátiť cestovanie električkou do Karlovej Vsi po vybudovaní semaforov na troch križovatkách." Toto by normálne uvažujúci človek nemohol povedať.
"Plynulosť jazdy električiek dosiahneme prepojením s terajšou svetelne riadenou križovatkou pri Novom moste do zelenej vlny," dodáva Beladič.
Som zvedavý, jak im bude vyc hádzať zelená vlna, keď elina musí medzi týmito križovatkami ešte zastaviť na zastávke.
Nečakal som hneď inkvizíciu zhora. Z manažerského hľadiska máš pravdu, ale to čo škodovke chýbalo bol hlavne marketing a dravosť na trhu. Ako dopadli podobné unifikácie v minulosti všetci vieme a zdá sa mi prinajmenšom podozrivé, že inde sa nový typ vozidla testuje dlhé roky a Slinťáky s brkami vypustili prakticky na počkanie. Vieme aj aké kvality prejavujú slinťáky v bežnej premávke a logicky vzaté, VŽDY existuje nejaké lepšie riešenie. Nehovorím, že to musí byť 21/22Tr.
Každopádne NIE JE dôvod kupovať do BA práve slinťáky. U nás nejazdí ani štvrť citybusu, takže najaká unifikácia je prázdny pojem. Na základe mojich malých skúseností s CityBusom nie som presvedčený o tom, že sa jedná o ideálny autobus pre takú zvrhlú prevádzku, akou DPB nepochybne je.
...nechcem aby to vyznelo tak, že nemám rád slinťáky. Je to autobus ako každý iný. Je niečo iné napr. Praha, kde je toho plno a logicky sa nebudú nakupovať iné nové vozy. V Bratislave je ale prd a ja neverím tomu, že by sa nedali vybrať vozy, ktoré sú prevádzkovo vhodnejšie a trvanlivejšie. O technické detaily poprosím Igorka.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
Spectre
Každopádne NIE JE dôvod kupovať do BA práve slinťáky. U nás nejazdí ani štvrť citybusu, takže najaká unifikácia je prázdny pojem. Na základe mojich malých skúseností s CityBusom nie som presvedčený o tom, že sa jedná o ideálny autobus pre takú zvrhlú prevádzku, akou DPB nepochybne je.
...nechcem aby to vyznelo tak, že nemám rád slinťáky. Je to autobus ako každý iný. Je niečo iné napr. Praha, kde je toho plno a logicky sa nebudú nakupovať iné nové vozy. V Bratislave je ale prd a ja neverím tomu, že by sa nedali vybrať vozy, ktoré sú prevádzkovo vhodnejšie a trvanlivejšie. O technické detaily poprosím Igorka.