Chalan, zabudol si dodať, aby úplne zrušili zastávku Kolmá - podľa tvojich návrhov...tá sa tam totiž nikde nenachádzala...Smolenícka a zrazu ŽST - či už pri 94, ktorú by si nahradil 54 alebo pri 93...tak dík...
Samozrejme že sa to nedá. Ešte že máš tú drzosť sa takto pýtať a dehonestovať dokonalý, ničím neprekonaný systém na hranici absolútnej geniality: tzv. "traťové pexeso" Ing. Trabustíka. ?
Pre drzúchov a opovážlivcov, ktorí vo svojej obmedzenosti nespoznali tento revolučný systém, používaný a patentovaný výhradne v Bratislave, stručne približujem:
Základná traťová jednotka je jeden dielik, ktorý môže obsahovať kúsok oblúčika predpísaného polomeru, výhybku, prípadne kríženie (zo zásady sa krížia vždy rovné koľajnice, srdcovka v oblúku je neprípustné kacírstvo). Konštruktérske prostredie, v ktorom sa trať navrhuje predstavuje takzvaná normoplocha (t.j. doska stola), na ktorú sa ukladajú jednotlivé normodieliky až dovtedy, kým vznikne zamýšľaný úsek trate. Tento systém je natoľko dokonalý, že dopredu vylučuje vznik prípadných neznabohých a podradných koľajových konštrukcií, ako sú napr. výhybky s jemným uhlom odbočenia, plynulé napojenie výhybky na oblúk, srdcovka v oblúku a podobné konštrukčné zvrátenosti.
Práve vďaka tomuto revolučnému systému sa môže Bratislava pýšiť najdokonalejšie navrhnutými traťami v Strednej Európe, ak nie aj na celom svete ?
Genialitu bratislavských tratí okrem iného elegantne podčiarkujú aj inovatívne technológie používané pri stavbe tratí. V prehnitom kapitalistickom západe nám už dlhú dobu závidia patent na vŕtanie dier na rozchodnice autogénom. Nejeden zahraničný dopravný podnik zbledne od zlosti pri pohľade na sofistikovaný systém ohýbania koľajníc a zvárania trate v oblúku.
Len neznabohovia a previnilci, ako fobust, svojimi kváziodbornými príspevkami dehonestujú výsledky práce našich trabustov, pýchy Dopravného podniku. ?
čítal som si pôvodný plán presmerovania spojov v Petržalke a 99 mala mať konečnú na Jasovskej a 98 na Antolskej, tak ako sme to tu niektorí tiež spomínali...
92 mala byť zmenená na 82 a premávať od Dostihovej dráhy...
Hlboka srdcovka bola este donedavna na Obchodnej, pri odbocke na Nam. SNP, ako je ta rozradovacia vyhybka. Pamatam si ako tam vzdy vozy duneli az sa otriasala zem. Potom dno tej srdcovky vyvarili (alebo co?) a uz tade prejdu tramvaje tihco, minimalne v priamom kolajovom smere - sam som sa cudoval. Neodvazil som si merat tam uhol krizenia, myslim vsak ze v Bratislave nemame tolko roznych uhlov, zaiste rozdiely budu, ale zeby az take? Samozrejme vitam jemne odbocenia s krizenim do 10 stupnov, ale nie vsade mas na to miesto alebo "sa to jednoducho neda". ?
V Budapešti sa používajú široké obruče, takže môžu byť hlboké srdcovky (Lebo taká nežliabková výhybka logicky má aj hlbokú srdcovku. Aj v BA by sa mi páčili ale na tých táckach, na ktorých sa jazdí dnes, môže byť hlboká srdcovka len pri uhle odbočenia tuším do 18°. V Brne neviem aké obruče používajú, že to ide. Možno PvvS bude vedieť.
Paranoidné predstavy. Kto s tým nesúhlasí, tak si nemusí kupovať čipovku a môže cestovať na klasické lístky. Aj v Žiline musíš vraziť kartu do označovača keď nastúpiš a nikto sa nesťažuje
Keby si vedel, koľkokrát nezaparkujem 5 minút od baraku ale 10 minút:-)... A Ty by si aj tak mal chodiť do roboty vlakom, z Filiálky to máš na skok:-P.
Napríklad tak, ako je to v Linzi. Električka si už z diaľky zopne senzor, takže nemusí ani spomaľovať. Pokiaľ nie sú križovatky, ale iba priecestia, je tam vkusné železničné značenie. Reálne sa tam tramvaj zastaví možno na dvoch-troch väčších križovatkách v centre, avšak na radiále má preferenciu na 100%. Preto mi pripadá náhodné rozmiestňovanie preferencií na bratislavský spôsob, navyše pokiaľ tie "preferencie" ani nefungujú tak ako by mali, nanajvýš smiešne. Celkovo sa tým ale potvrdzuje syndróm tzv. V"r"p, čiže Verbálneho "riešenia" problému, ktorý v tomto meste prevláda. Namiesto toho, aby sa veci operatívne riešili, tak sa o nich ešte operatívnejšie kecá a najoperatívnejšie sa nakoniec príde na úplne iný problém popri ktorom ten pôvodný, kľúčový, akosi pozvoľna zaniká do stratena...
Mas pravdu len z casti asi tak na 45%. Linky na seba nadväzuju, ale asi len v urcitom case a to si myslim, ze sa DP podnik pomylil v tomto. Ved on robi pre seba a nie pre ludi! ?
Pises prichod z hlavnej stanice L210 na ASMN 7:34 a nadväznost na L88 je 7:33. Toto je nadväznost?! Cize 7:34 cakam na L88
7:47 smer Apollo pod most SNP. To je 12min cakania!Cakat 5min je OK,ale to je len fikcia! ? Opacny smer L88 na L210 je taky isty v ranajssich hodinach od 4:50. Nenadväznost liniek na 99%. ? ? ?
Pochybujem, že všetkých spomínaných 7 riaditeľov má v náplni práce zháňať peniaze na prevádzku podniku, to je skôr vecou generálneho a ekonomického námestníka. Druhá vec, o ktorej pochybujem, je, že by cestujúcici súhlasili so systémom, ktorý by evidoval ich pohyb.
Mňe to štve tiež riadne.. ale ani by ma to tak neštvalo, keby tú preferenciu neplánovali na každej križovatke a priecestí na Karlovesko-Dúbravskej radiále, neskôr aj Račianskej, Vajnorskej a Ružinovej radiále. Ešte si pamätám ako písali v Bratislavských novinách, že preferencia je založená na to, že blížiaca sa električka k priestiu dostane automaticky voľno. Aby to bolo možné bude asi potrebné zredukovať počet električkových liniek, aby električky chodili pravidelne a nie tak že 3 naraz a potom dlhšie nič...
Mna to stve tiez a ani nevies ako. Jedina podla mna fungujuca preferencia bola donedavna na krizovatke v Dubravke. Saratovska x Drobneho x Peknikova. V praxi to bola fakt preferencia na 90% (stalo sa sem - tam, ze elektricka musela zastat na krizovatke, ale to bolo minimum pripadov). Lenze...
Na odboceni zo Saratovskej na Peknikovu sa vdaka(bez ironie vdaka) preferencii stavalo, ze auta stali aj 3-4 cervene. Volno mal vzdy rovny smer. No a niektori nevedeli vydrzat stat na tej cervenej, tak odbocovali na cervenu, castokrat aj pred prichadzajucou elektrickou. Takto vznikali kvoli blbcom kolizne situacie a tak to radsej vypli. ?
Nápad to bol vcelku dobrý, ibaže sa nedotiahli kôli chamtivosti vyšších kruhov niektoré principiálne veci. Mňa sere na tom to, že prečo musím platiť za čakanie na autobus. Keby tých 7 riaditeľov - darmožráčov aspoň zabezpečilo peniaze, myslím, že to nie je tak veľká položka, dali doprogramovať s vytvoriť on-line prepojenia, dať ku dverám malé čítačky bezdotykových kariet a vytvoriť systém, že pri nástupe sa zaregistrujem a pri vystúpení odregistrujem.c A pltím iba za čas, ktorý som prejazdil. Keby náhodou sa mi nepodarilo odregistrovať, počítal by sa čas najneskôr do konečnej zastávky. Alebo novou registráciou by sa zrušil pôvodný v ten čas, kedy som vystúpil z daného spoja. Všetko by sa vlastne sledovalo podľa CP. Ale načo by tých 7 drbov to robilo. Takto sa môžu zákonne obohacovať !
Ešte by ma zujímalo ako má vypadať preferencia električovej dopravy cez svetelne riadené križovatky?! Lebo to čo je v Dúbravke už dlho mi preferenciu vôbec nepripomína... ? Električka musela zastaviť na každej semaforovej križovatke v Dúbravke aj keď som šiel tam aj späť.. Nechápem dosť dobre tým semaforom pri električkových zastávkach. Mne to pripadá tak, že električka tam má stáť a čakať na signál voľno (čo však málokto dodržiava), a potom nemusí na križovatke zastaviť.. Vypadá to tak, že to má vytvoriť akúsi ilúziu, že električka má prednosť v jazde.
Ja som si preferenciu predstavoval na radiálach tak, že kaď sa električka bude blížiť k priecestiu, vyšle signál, pre autá nskočí červená a elina bude mosť bez zastavenia pokračovať v jazde, proste že na radiálach bude mať 100% prefernciu. Niečo podobné čo je v Dúbravke vyrastá aj pri PKO a pri tuneli, neviem či sa mám obávať alebo...
Neviem, ale vôbec sa mi to nepáči... ?
noo, ja moc železnicu a električku nerozlišujem... Kedysi sa aj bratislavská električka nazývala Bratislavská elektrická mestská železnica BMEŽ.. Inak také výhybky sú na brnenskej trati napr. na Líšeň, v Budapešti sú tiež na niektorých tratiach použité nežliabkové výhybky. Vysvetli mi rozdiel medzi električkovou traťou, železnicou a regulárnou železnicou.
Change view
You can search for more expressions divided by the space. Guidance for advanced search can be found here.
frenky
Na odboceni zo Saratovskej na Peknikovu sa vdaka(bez ironie vdaka) preferencii stavalo, ze auta stali aj 3-4 cervene. Volno mal vzdy rovny smer. No a niektori nevedeli vydrzat stat na tej cervenej, tak odbocovali na cervenu, castokrat aj pred prichadzajucou elektrickou. Takto vznikali kvoli blbcom kolizne situacie a tak to radsej vypli. ?