Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: qwix #49052:
nic sa neotocilo prosim ta, asi cestujes naozaj inou MHD, 83 je prepchata rovnako ako doteraz a 84 v ktorej sa dalo normalne cestovat je prepchata rovnako ako 83, fakt zlepsenie... si nevidite do huby prosim vas obhajovat predo mnou nieco co poznam kazdodenne ze doteraz som pohodlne cestoval do prace 84kou a po novom zlepseni mam na vyber medzi prepchatou linkou a prepchatou linkou a ide to tu niekto predo mnou obhajovat ze sa mi zlepsilo cestovanie, prd sa mi zlepsil, zhorsilo sa mi...
Reply on: El Sergio #49063:
Skúsil si niekedy ráno ísť 98 smerom z Pertžalky? Ak je toto nevyťažená linka, ako vyzerá vyťažená?
Reply on: galiyosha #49051:
V súčastnosti má 94:jedným smerom 15min späť 16min. 93:jedným smerom 20min a späť 23min. To nie je o polovicu viac spojov ?. Bral by som tvrdenie o 25%.
Tiež ak sa pozrieš na časy 59 tak 6 busov by to podľa môjho názoru nestihlo.
S tým intervalov 93 na tri minúty máš pravdu - aj keď ozaj v špičke na krátky čas sa dá dosiahnuť aj dve minúty. A pre 59 bol čas 10 min.to maximum pri takom počte busov (reálne v špičke sa dá dosiahnuť do 8 min).
S obratiskami v Petržalke by podľa mňa problém nebol: Antolská je veľmi veľké obratisko a na Vyšehradskej by sa tiež dve linky zmestili (59, 95) - predsa by tam bolo menej busov ako teraz (95, 93). Jediný problém vidím na Hlavnej stanici.
Myslím si, že by to zlepšenie bolo.
A aký by si mal ty návrh pre zadnú časť Petržalky, ktorá musí na niektoré smery dva krát prestupovať? (Bus 59 je takmer nepoužiteľný v súčasnej podobe a aj tak, pokiaľ máš prestupnú zast.na Zochovej, tak dva krát prestupuješ).
Reply on: 81-71 #49067:
Ked si hovoril o tej 5rzalskej elektricke, vie mi niekto odpovedat na zásadnú ot. ktorá ma trápi od začiatku, že ked nemá mesto $ ani na jeden bus ani na jednu električku, že kde chcelo zobrať 3mld. na ten projekt. Vyžobrať zo štát. rozpočtu, alebo nejaký zázračný schusterovský megaúver? ?
Reply on: d3k0 #49061:
Veru, nové autobusy by som privítal. Akurát škoda, že ak aj nové vozy dojdú, tak iba ako náhrada za medzičasom rozpadnuté a vyradené Ik280.

Snáď pesimisticky, ale je reálna šanca, že sa do príchodu nových vozov začnú na prvočinitele rozpadať aj krátke plyňáky.
Reply on: Beus #49060:
Tam už nie je čo pokaziť, pretože L59 je z princípu nekoncepčná 🙂
A chválim tie spojenia na stanicu a ASMN, snáď to už konečne tým batožinovým krikľúňom zavrie ústa! ?
Ešte by to chcelo aj iné ciele...aby už aj ostatní krikľúni boli ticho. Ja som dnes v diskusii na SME presviedčal slečnu z Ovsišťa o výhodách spojenia 88 + 206 na Hodžovo nám./SAV oproti jej vysnenému a nenahraditeľnému bezprestupovému spoju 84. Snáď to pomohlo... ?
Reply on: d3k0 #49066:
V takej oblasti by mohla. Jedná sa prakticky o tri a pol zastávky Jasovská (vlastne tu sú aj 91 a 191), Žehrianska, Dolnozemská a Bzovícka (tu je aj 92, ale ten shit nepočítam). Ak to použijú ľudia z tejto oblasti ako prípoj na 95 a 93 (čo asi aj budú), tak si myslím, že to je reálne. Ak sú tam kapacitné nároky vyššie, tak trieskam nezmysly.
Re #49065 galiyosha: Z čisto môjho pohľadu mi to náramne vyhovuje! ? Ale zase je pravda, že väčšina pôjde na 59 radšej ako na 94, čo vlastne vyprázdni 94 a dosť naplní asi už aj tak plnú 59. Tam budú tlaky na zhustenie intervalov. Môžu to vyriešiť tak, že Račiždorfské mýto zase vynechajú, ale to by už asi ľudí fakt naštvali (keď už to raz dali). Tak teraz neviem...som rozpoltená osobnosť! ?
Starý most tak skoro opravovať nezačnú:

Starý most nebudú rekonštruovať v tomto ani v budúcom roku. Hovorca primátora Milan Vajda o tom informoval po tom, čo sa tým po otvorení Mosta Apollo začali znepokojovať mnohí Bratislavčania. "V júni na ňom úspešne prebehla dynamická skúška, ktorá potvrdila jeho prevádzkyschopnosť," vysvetlil. Zmeny sa na moste uskutočnia až pri plánovanej výstavbe koľajového systému MHD, zatiaľ sa však nevie, kedy ju spustia.

Autor: (TASR)

Takže električka v roku 2008 určite nebude. Som si mohol myslet, že aj táto kasta bude len kecat. No čo, Durkovskeho reči o začiatku výstavby koncom roku 2005 respektíve začiatkom roka 2006 a sprevadzkovani električky do Petržalky v roku 2008 boli opat take klamstvo ako kazde volby.
Dalšie komunalne volby klopu na dvere, tak prečo opat dakomu nenaletiet? Ktoze nam zasa bude klamat o nosnom systeme?Zeby Durkovsky? Jedno je iste, ten, kto by nepostavil svoju kampan na klamstve o nosnom systeme a jeho spustení, asi by nevyhral komunalky v BA...ale ktovie, mozno dakoho Durkovsky zblbol trolejbusmy na Dlhé Diely, z ktorých nakoniec tiež nebude 15 kusov ale iba 6 a to až o rok, akoby sa išla budovat trat z jedneho konca BA na druhý ? jo, jo všetko je tunel
Reply on: El Sergio #49063:
Zvladne 6-minutova kratka 99 to iste, co 6-minutova dlha 98? (hovorim o navrhovanych intervaloch). Ad trasa 68 - ak chceme, aby bol dobry prestup na ruzinovsku radialu (a aj z nej), asi nic lepsie nevymyslime...

Re #49064 galiyosha: Krasne vysli niektore doterajsie spojenia na ASMN (vid novinky) 🙂 Hlavne co sa tyka vikendu je to teraz omnoho lepsie - a to ani nemusi chodit 78... 🙂
Reply on: d3k0 #49062:
Fu, tak to, že 59 stojí obojsmerne na Račianskom mýte, som ani nevedel. Tak to už vážne nechápem, čo si mysleli. Že vlky tú linku dobrovoľne prestanú používať alebo čo...
Reply on: pele #49056:
A na zástavku Znievsau ťa priniesla víla Amálka? A na 90 čakať nebolo treba? 11 minút 90 bol rovnaký papierový čas ako 11 minút 95 + 88.
Rozmýšľam nad tým, či je vhodné, aby mala linka 68 priebežnú konečnú. Predsa len, keď stojí v zápchach na Šustekovej a Miletičke, niekedy to dosť nabehne a potom sa to nestíha naspäť a je to trochu bordel. ?
Ale na druhej strane, kde ju inde otočiť, že áno... Napadlo ma obratlisko na ST Aréne, ale to je asi nejako nerealizovateľné. No čo, vlkä musia počítať s istými meškaniami. Linka 68 za to stojí! ?
98 a 99 jednoznačne vymeniť, 98 nemá čo zvážať! Na to je tu 99! ?
Len aby ma neobvinili, že som zaujatý proti Lúkam VIII. Ja by som sa už asi obvinil... ?
Reply on: Beus #49060:
Preco to stoji na Racku, to veru neviem 🙂 Chcel som len Mladu gardu 🙂 Tym smerom ide stvorminutova 94, ktora by mala stacit...
Reply on: Spectre #49058:
Za nenosne linky v Dubravke povazujem 20, 22 a 35 - predsa len je tam rozdiel oproti 34 a 83... Podobne aj v DNV...

Re #49059 Spectre: No, hovor Petrzalcanom, ze je zhovadilost nenechat ich mackat sa... Je sice pekne tuzit po trolejbuse alebo elektricke, teraz tam vsak nic take nie je... Urcite je momentalne pre mesto realnejsie kupit par autobusov a posilnit intervaly ako rovno stavat trate po trase 93... Z dlhodobeho hladiska vsak mas pravdu.
Uff...vcera som sa vratil z chaty z Tatier, a dnesok som skoro cely zabil citanim asi osmich stovak prispevkov, co mi zatial poprichadzali...:) (a to som ich este obcas riedil aj na chate, ale vsetko som nestihal) 🙂

V skratke: Navrat ku staremu systemu nikdy viac, jednoznacne podporujem toto nove, prehladnejsie linkovanie, len zopar drobnosti, co tu uz odzneli, by to snad chcelo vylepsit..:)
Pridavam sa ku hlasom za vzajomnu vymenu konecnych L98 a L99 (cize 98 Antolska a 99 Jasovska), presne tak ako to bolo v povodnom navrhu, a ako je to aj logicke z hladiska funkcie tych dvoch liniek (nejdem opakovat predrecnikov) 🙂
A tiez je asi kapanek diskutabilne ukoncenie L87 v Ovsisti...ale tiez nemam ziaden konkretnejsi lepsi navrh...:/
No v kazdom pripade sa mi zda uz trocha (dost) prehnany vikendovy interval L87 - 30 minut...ved je to vysmech linky...tym z nej spravili linku dost nepouzitelnu, atraktivita intervalu veskera zadna, takmer na urovni SAD Horne Dolne 🙂 A to je pritom linka, velmi vyhodnou a rychlou trasou bez zbytocnych nadchadzok spajajuca Vrakunu s Petrzalkou. Pri tomto intervale nou cez vikend nepocestuje fakt asi nikto, a pritom upravou na povodnych 20 minut by sa jej atraktivita vyrazne zvysila, a stalo by to max. 2 vozy do vikendovej vypravy navyse, co snad nie je az taky narast vozokm, ze by sa to nedalo z tych nasetrenych este odhryznut...

d3k0: odborna otazka: Ake su argumenty za a proti obojsmernemu zastavovaniu L59 na Racku? Ja som totiz doteraz vzdy pri tejto poziadavke rusil dotycneho tym, ze by to bolo proti koncepcii a zmyslu tejto linky, a tudiz ze nie je dovod to zaviest. A teraz som zmateny, ze sa to zrazu zaviedlo...:)
Reply on: d3k0 #49054:
Autobusové linky s takýmito intervalmi sú prevádzkovo a ekonomicky dosť zhovadilosť. V tomto prípade sa oplatí nasadiť buď trombelus, alebo miestami, vzhľadom na ďaľší rozvoj oblasti, rovno tramvaj.
Reply on: d3k0 #49055:
Nosné môže byť iba jedno, alebo druhé 🙂 🙂 🙂 Rátajme...

Električky - 3 linky, interval každej 12 min, následný int. 3 min

kapacita dupláku je trebárs 2x 160 vlkä = 320 vlkä (označujme napr. jednotkou "vä"
počet spojov za hodinu pri násl. int. 3 min je 20
hodinová kapacita je teda 320x 20 = 6400 vä

Smradobusy - 2 linky, následný int. dajme tomu tých 4 min (sedlo nerátajme)

kapacita klobásovitého smradobusu bude napr. 150 vä
počet spojov za hodinu vychádza 15
hodinová kapacita by bola 150x 15 = 2250 vä

6400 vä vzhľadom k 2250 vä tvorí pomer 2.844:1

Smradobusy podiel 26 % vä z celku
Tramvaje 74 % vä z celku

(Rátame samozrejme iba linky do centra, nie 20, 22 a pod.)

Prakticky vzaté sa teda tam, kde chodia tramvaje, nedá vyhlasovať smradobus, aj keby to bola neviemaká linka, za nosný systém 🙂
Reply on: d3k0 #49054:
a možno keď zmenia eliny 11 ani nebude, ale niečo iné ?
4 galiosha


Pohni mozgom dievcatko (alebo chlapcek) a prebud sa z tej rozpravky. To co tu pises ze 11-12minut? To akoze na tej zastavke Strecnianska sa len tak zrazu zjavim??? Cize pekne prirataj 5min, pretoze tolko to peso trva na spominane zastavky... + dalsie minuty na cakanie 95 a 88. A znovu sme pri tej polhodinke.

Naco odpisujes a zabijas tak svoj aj moj cas? Najprv si to premysli...ach.......

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.