Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: pele #49056:
A na zástavku Znievsau ťa priniesla víla Amálka? A na 90 čakať nebolo treba? 11 minút 90 bol rovnaký papierový čas ako 11 minút 95 + 88.
Rozmýšľam nad tým, či je vhodné, aby mala linka 68 priebežnú konečnú. Predsa len, keď stojí v zápchach na Šustekovej a Miletičke, niekedy to dosť nabehne a potom sa to nestíha naspäť a je to trochu bordel. ?
Ale na druhej strane, kde ju inde otočiť, že áno... Napadlo ma obratlisko na ST Aréne, ale to je asi nejako nerealizovateľné. No čo, vlkä musia počítať s istými meškaniami. Linka 68 za to stojí! ?
98 a 99 jednoznačne vymeniť, 98 nemá čo zvážať! Na to je tu 99! ?
Len aby ma neobvinili, že som zaujatý proti Lúkam VIII. Ja by som sa už asi obvinil... ?
Reply on: Beus #49060:
Preco to stoji na Racku, to veru neviem 🙂 Chcel som len Mladu gardu 🙂 Tym smerom ide stvorminutova 94, ktora by mala stacit...
Reply on: Spectre #49058:
Za nenosne linky v Dubravke povazujem 20, 22 a 35 - predsa len je tam rozdiel oproti 34 a 83... Podobne aj v DNV...

Re #49059 Spectre: No, hovor Petrzalcanom, ze je zhovadilost nenechat ich mackat sa... Je sice pekne tuzit po trolejbuse alebo elektricke, teraz tam vsak nic take nie je... Urcite je momentalne pre mesto realnejsie kupit par autobusov a posilnit intervaly ako rovno stavat trate po trase 93... Z dlhodobeho hladiska vsak mas pravdu.
Uff...vcera som sa vratil z chaty z Tatier, a dnesok som skoro cely zabil citanim asi osmich stovak prispevkov, co mi zatial poprichadzali...:) (a to som ich este obcas riedil aj na chate, ale vsetko som nestihal) 🙂

V skratke: Navrat ku staremu systemu nikdy viac, jednoznacne podporujem toto nove, prehladnejsie linkovanie, len zopar drobnosti, co tu uz odzneli, by to snad chcelo vylepsit..:)
Pridavam sa ku hlasom za vzajomnu vymenu konecnych L98 a L99 (cize 98 Antolska a 99 Jasovska), presne tak ako to bolo v povodnom navrhu, a ako je to aj logicke z hladiska funkcie tych dvoch liniek (nejdem opakovat predrecnikov) 🙂
A tiez je asi kapanek diskutabilne ukoncenie L87 v Ovsisti...ale tiez nemam ziaden konkretnejsi lepsi navrh...:/
No v kazdom pripade sa mi zda uz trocha (dost) prehnany vikendovy interval L87 - 30 minut...ved je to vysmech linky...tym z nej spravili linku dost nepouzitelnu, atraktivita intervalu veskera zadna, takmer na urovni SAD Horne Dolne 🙂 A to je pritom linka, velmi vyhodnou a rychlou trasou bez zbytocnych nadchadzok spajajuca Vrakunu s Petrzalkou. Pri tomto intervale nou cez vikend nepocestuje fakt asi nikto, a pritom upravou na povodnych 20 minut by sa jej atraktivita vyrazne zvysila, a stalo by to max. 2 vozy do vikendovej vypravy navyse, co snad nie je az taky narast vozokm, ze by sa to nedalo z tych nasetrenych este odhryznut...

d3k0: odborna otazka: Ake su argumenty za a proti obojsmernemu zastavovaniu L59 na Racku? Ja som totiz doteraz vzdy pri tejto poziadavke rusil dotycneho tym, ze by to bolo proti koncepcii a zmyslu tejto linky, a tudiz ze nie je dovod to zaviest. A teraz som zmateny, ze sa to zrazu zaviedlo...:)
Reply on: d3k0 #49054:
Autobusové linky s takýmito intervalmi sú prevádzkovo a ekonomicky dosť zhovadilosť. V tomto prípade sa oplatí nasadiť buď trombelus, alebo miestami, vzhľadom na ďaľší rozvoj oblasti, rovno tramvaj.
Reply on: d3k0 #49055:
Nosné môže byť iba jedno, alebo druhé 🙂 🙂 🙂 Rátajme...

Električky - 3 linky, interval každej 12 min, následný int. 3 min

kapacita dupláku je trebárs 2x 160 vlkä = 320 vlkä (označujme napr. jednotkou "vä"
počet spojov za hodinu pri násl. int. 3 min je 20
hodinová kapacita je teda 320x 20 = 6400 vä

Smradobusy - 2 linky, následný int. dajme tomu tých 4 min (sedlo nerátajme)

kapacita klobásovitého smradobusu bude napr. 150 vä
počet spojov za hodinu vychádza 15
hodinová kapacita by bola 150x 15 = 2250 vä

6400 vä vzhľadom k 2250 vä tvorí pomer 2.844:1

Smradobusy podiel 26 % vä z celku
Tramvaje 74 % vä z celku

(Rátame samozrejme iba linky do centra, nie 20, 22 a pod.)

Prakticky vzaté sa teda tam, kde chodia tramvaje, nedá vyhlasovať smradobus, aj keby to bola neviemaká linka, za nosný systém 🙂
Reply on: d3k0 #49054:
a možno keď zmenia eliny 11 ani nebude, ale niečo iné ?
4 galiosha


Pohni mozgom dievcatko (alebo chlapcek) a prebud sa z tej rozpravky. To co tu pises ze 11-12minut? To akoze na tej zastavke Strecnianska sa len tak zrazu zjavim??? Cize pekne prirataj 5min, pretoze tolko to peso trva na spominane zastavky... + dalsie minuty na cakanie 95 a 88. A znovu sme pri tej polhodinke.

Naco odpisujes a zabijas tak svoj aj moj cas? Najprv si to premysli...ach.......
Reply on: Anndy008 #49027:
V podstate to tak funguje aj inde - v Dubravke su nosne elektricky + 34/83 (4-min nasledny interval), v DNV je nosnou 21 (4 min), na Dolnych honoch 201 a 202 (4 min).
Reply on: galiyosha #49051:
Dni linky 59 su spocitane - akonahle bude linka 11 Janikov dvor - Komisarky, uz ziadna 59 nebude 🙂

Troska sci-fi na zaver - ako by podla mna mali vyzerat intervaly v rannej spicke, aby sa cestovalo aspon trochu kulturne:
93 - 3
94 - 3
68 - 4
80 - 4
88 - 4 (prechod na sola)
98 - 6
Reply on: inTony #49029:
No kiez by si mal 100% pravdu. Som za rychloeliny. Uvidime v roku 2006 ako to cele dopadne a mozno zacnu stavat. Dovera je na 30%. ? ? ?
Reply on: NN #49036:
prepac ale asi cestujeme inou MHD. Tiez jazdim z Jungmannovej (sice nie po SAV ale na Zochovu ) ale tie vozy rozhodne nie su prepchatejsie ako pred zmenou. Skorej sa to tak otocilo ze 84 je plnsia ako 83, ale stale o nic viac ako pred zmenou! Tym samozrejme nehovorim, ze plnost tych vozov je povedzme nejak kulturna, ale to nebola ani predtym!
Reply on: marko #49049:
No v prvom rade by som chcel vidieť v Petržalke linku, ktorá v špičke nie je až tak vyťažená. 🙂 Späť ale k téme. Ak nájdeš v mojich úvahách nejakú logickú chybu, oprav ma, prosím.

Na 94 je v špičke odhadom nie 10, ale takých 12 alebo 13 autobusov. Na 93 to bude ešte o polovicu viac. Na 59 by to mohlo stíhať asi 6.

Keby si zrušil 94 a polovicu jej autobusov presunul na 93, interval by si stiahol nanajvýš o minútu (dlhšia trasa). Začínal by si ale mať problémy s kapacitou obratísk. Netuším, aká je teraz v špičke situácia na Hlavnej stanici, ale obávam sa, že by sa z nej musela spraviť priebežná konečná. A Vyšehradská tiež nie je nafukovacia, neviem, či by to zvládla. Presunutím zvyšných 6 autobusov na 59 by si možno skutočne dosiahol 10 minútový interval. A povedzme, že vozokilometre by ostali približne rovnaké. Čo sme ale vlastne dosiahli?

94 sme zrušili. 59 bola už pred reorganizáciou pomerne vyťažená, pričom mala 8minútový interval. Ten sa teraz predĺžil na 10 minút a -- hoci pri skrátenej trase -- by sme ním chceli obslúžiť aj cieľové oblasti zaniknutej 94. Nejako sa mi nezdá, že by tie autobusy boli nafukovacie. A, čo je najdôležitejšie, keď 59, ktorá je z tohto hľadiska nezaujímavá, zanedbáme, pre hlavný prepravný prúd na Zochovu nám z Panónskej cesty ostáva namiesto dvoch autobusov s preloženým dvojminútovým intervalom jeden s intervalom trojminútovým. A tie autobusy už teraz tak trochu nestíhajú.

Máš pocit, že by to skutočne bolo nejaké zlepšenie?

Osobne ale opakujem, že existenciu linky 59, navyše v jej pôvodnej trase, považujem za rovnako nepochopiteľné, ako to, že onehdá prežila ako "úplne nesystémová" veľkú bordelizáciu (spolu so zmutovanou 54/78). Osobne si myslím, že skôr či neskôr ju buď budú musieť zrušiť úplne alebo na nej opäť zaviesť hustý interval. Na čo netuším, odkiaľ zoberú vozy a vozokilometre...
Reply on: pele #48970:
A čo takto pohnúť mozgom, ísť na zástavku Strečnianska alebo Lúčanka (podľa toho, na ktorú to máš bližšie), nastúpiť na 95 a na Námestí hraničiarov presadnúť do 88? Bez čakania na prestup 11 - 12 minút, vzhľadom na hustý interval oboch liniek čakanie na prestup nie je nijako tragické a na rozdiel od 90, ktorá chodila v ideálnom prípade raz za 15 minút, ide 95 každé 3 minúty, takže ani ušlý autobus nie je žiadna tragédia.
Reply on: galiyosha #49044:
Mne to zhruba vychádza takto (čísla sú orientačné, keďže nemám presné údaje o tom, koľko busov jazdí na daných linkách). 94 v špičke asi 10 autobusov: 4 na predĺženie a zhustenie 93 v špičke (+2 z 95 - tam by som predĺžil interval z 3 na 4 min, na 93 by bol o trochu menší int.ako 4 min.v špičke), 6 na 59 - zrýchlené spoje a polovica by sa točila na ŽST Nové mesto (dosiahol by sa interval 10 min.) - a nechodili by ako teraz raz za 20 min. (resp. ráno do mesta tri za 16 min. a potom 44 min. nič!!). A presuny by sa dali urobiť ešte aj z niektorých iných liniek, ktoré nie sú až tak v špičke vyťažené.
Reply on: Vladimír #48913:
Úprimne súhlasím, len dve poznámky: Oni si ani neuvedomujú, že ak električku niekedy postavia, v čo už sám prestávam opäť veriť, cestovanie a prestupovanie vrámci Petržalky sa aj oproti súčasnému stavu ešte ZHORŠÍ. Zatiaľ čo teraz sú prestupy z liniek lokálnej obsluhy na linky celomestského významu väčšinou na hrane, vzhľadom na legendárnu nezmyselnosť niektorých bratislavských prestupných uzlov si nerobím ilúzie o tom, ako budú vyzerať prestupy z autobusov na električku.

Naopak, električka by zavrela ústa niektorým zaseknutým kazeťákom "nemáme priamu linku", lebo (predpokladám) s jednou radiálou (asi Karlovou Vsou a Dúbravkou) by priame spojenie bolo a rovnako s centrom (predsalen, 95 je ukončená na hranici centra, nie v ňom). Ostatné prestupy by snáď po prebudovaní Kamenného námestia/Námestia SNP na normálny prestupný terminál boli bezproblémové.
Reply on: galiyosha #49045:
Súhlasím s tebou vo všetkom čo si v príspevku napísal. A pritom by predĺženie 93 do tejto oblasti vyriešilo problémy.
Reply on: d3k0 #49022:
To je tak, keď nečítam príspevky od vrchu. ? Ber teda môj predchádzajúci výlev za nadbytočný.

Moje dnešné dojmy boli trochu rozpačité a optimizmus vo mne mierne nalomili...

Ráno som šiel do mesta okolo 8.30. Na zástavke Budatínska (Stále je na znamenie? Teraz je to už asi zbytočné.) čakal na 93 oveľa početnejší húfik, než kedykoľvek predtým na 94. 93 sa už na Smolenickej zaplnila tak, že ľudia stála aj na schodoch, hoci kompresný pomer vnútri autobusu mal ešte stále svoje rezervy. Pri Terne to už začalo byť tesnejšie a na ŽST Petržalka to už bola stará známa klasika. Netuším, či to bolo spôsobené vynechaním spoja, ale bohvieaké zlepšenie oproti predchádzajúcemu stavu to nebolo. Naspäť som šiel okolo 10.00 95 zo Šafárikovho námestia. Na moje počudovanie, autobus bol veľmi slušne naplnený, ale vrámci kultúry.

V "strede" sedla som ešte necestoval, ale pamätám si, že okolo 13.00 chodili 93/94 z centra pomerne veľmi plné. Keďže intervaly v tomto období sa nezmenili, len sa poskracovali trasy, som celkom zvedavý.

Opäť som sa potreboval do mesta dostať okolo 15.30. Z Holíčskej vynechali asi dve 68 (medzičasom odišli tri 94 a dve 99). Okrem zdržania to v tomto smere kapacitne nebol problém, nechcel by som však byť v koži cestujúcich následne čakajúcich na prepravu z mesta. Naspäť som šiel okolo 17.30. 88 z ASMN pomerne kultúrne, po prestúpení do 68 na Moste Apollo som však stál na poslednom (či v mojom smere skôr prvom) schode. Iste, bolo to čiastočne aj o tradičnom nepostupovaní ľudí do vozidla, ale nebolo to bohviečo.

Trochu by možno chcela doladiť križovatka Bosákova - Šustekova, ktorá neviem, či bola po otvorení Mosta Apollo preprogramovaná, aby reflektovala zmenené dopravné prúdy.
Reply on: d3k0 #48955:
Ale ja sa bojím, že 98 bude v oblasti juhu a juhovýchodu Lúk skutočne problém, ktorý sa neutrasie. Zopár myšlienok (opravte ma niekto, ak sú mimo): Väčšina cestujúcich bývalej 93 smerovala na Zochovu, prípadne Hodžovo námestie. Pre týchto nepredstavuje 95 s prestupom uspokojivú alternatívu. 93 počas rannej špičky vôbec nevozila vzduch -- už na Lúčanke bola zväčša veľmi slušne zaplnená. Do 98 tak nastúpi celý juhovýchod Lúk, ktorý sa potrebuje dostať na 93. Okrem nich sa do 98 pokúsia dostať aj celé južné Lúky, ktoré predtým cestovali 97 do oblasti Ekonomickej univerzity -- či už priamo na EÚ, alebo do škôl v Ovsišti. No a nesmieme zabudnúť ani na "pôvodných" cestujúcich 198, ktoré vôbec, ale vôbec nechodila poloprázdna. To potom spôsobí, že 98 je vo svojej južnej časti značne preťažená. Ešte uvidím, ale bojím sa, že so začiatkom vyučovania na vysokých školách sa to len zhorší.

Naopak, napríklad na linku 95 kvôli pomerne zlej nadväznosti na centrum (93/94 je to predsalen do "komerčného" centra bližšie) jazdí napríklad neskôr večer úplné minimum ľudí. Ale tu by som bol mierne optimistický, asi je to skôr nezvyk cestujúcich na toto spojenie.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.