Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
no vidim, ze niektori netusia co to BTS je. BTS je oficialny medzinarodny kod letiska v ivanke pri dunaji, teda bratislavskeho medzinarodneho letiska M.R. Stefanika. mate to napisane na letenke ked letite z/do BA.
ale ci je to dobre, aby to svietilo na busoch, neviem. koniec koncov tu v BA mame len jedno medzinarodne letisko 🙂

no a ja viem, ze moje prispevky su hlupo neodborne, ale obcas sa nehnevajte ked tu nieco utrusim, lebo mi to neda a hotovo. kurniq, ale furt sa riesi ci elektricka a aka a odkial kam a kade... a zatial nie je nic. citelna a viditelna preferencia IAD nie je len o peniazoch, ktore nie su, ale aj o peniazoch ktore su. teda su a teda sa investuju...avsak do takych projektov, ktore vyhanaju ludi z MHD do vlastnych alebo firemnych auticiek.
stat si musi uvedomit, ze hlavne mesto je vykladnou skrinou celej republiky. turisti a navstevnici krutia hlavou nad tym, v akom stave je mhd a ze predsa europa sa snazi vyhnat vo vlekomestach ludi v centre z aut to mhd z dovodov, ktore vsetci pozname. krom ineho u nas by sa tym aj odburala ta smeisna akoze spolocenska prestiz - ja nexodim mhd, ja mam na auto. (pritom v europskych metropolach, vratane uz aj prahy, aj min. stredny manazment nema problem ist do prace mhd, lebo je to niekedy rychlejsie, aj pohodlnejsie).
takze problem sice je v peniazoch, ale stat zatial na to, na co veeeelmi xcel, peniaze nasiel. a zvysok slovenska nemoze kricat, ze v BA zas mrhaju peniaze na nieco, co sami pri jej navsteve vyuziju. len to by slovac nesmela kydat na svoje hlavne mesto.
Reply on: S499.1023 #46556:

To som ani nevedel. Vazne? Mas o tom nejake blizsie informacie?
Reply on: inTony #46562:

Urcite nie casto, lebo to by mal vodic permanentne po premiach a odkedy sa zaviedol system karty, ktora vsetko pise, vodici zacali dodrziavat rychlosti. Teda, poznam par vynimiek, raz jeden isiel s kachnou kotasoidnou 70, ale ci z toho nieco mal som sa ho nepytal. ?
Reply on: Ámos Keynes #46555:
to je fakt, na substrát treba ísť postupne, ale o Chlumeckého a Jurigovom námestí by som sa s nikým nebavil. Prestaničné nám. (Kooperativu) a Žilinskú by som zlúčil, bo tá zastávka na začiatku areálu Hlavnej stanice je hrozná...
Reply on: inTony #46561:
tým som myslel, že sa kúpia ?
Reply on: Andy #46552:
a keď je predpis do 50km/hod, nemysli si, že ho vždy dodržiavajú, často ide elinov, kotrorá vytiahne skoro na 70km/hod. na bratislavskej krivej trati ? ?
Reply on: Andy #46552:
no, tie eliny sa kúpia asi tak, ako sa idú kúpiť trolejbusy na Dlhé diely ?
Reply on: S499.1023 #46559:
To si nevsimaj, podaktori maju heslo "vsetko vzdy bolo zle, je zle a aj bude zle" a vacsinu svojich aktivit nevenuju tomu, aby sa daco zlepsilo, ale aby sa rozpravalo o tom, ake je vsetko zle 😉
Reply on: Andy #46552:
Ako vieš, jasnovidec?
Reply on: untrop #46542:
Dnešná konečná Líšeň-Mifkova už nič ale predchádzajúca konečná pred predĺžením trate (Líšeň-Jírova) bola podzemná, takže asi toto to má spoločného.
Reply on: yale #46541:
Pán kolega, netrieskajte nezmysly.
Reply on: AAA #46539:
Tunel bol pôvodne budovaný ako električkový, pre nevybudovanie električkovej trate v období WWII bol použitý ako cestný. A yale sa iba hrá so slovíčkami, pre neho je postatné akurát, aby sa to volalo METRO.
Reply on: inTony #46528:
O.K. Jurigovo námestie a Chlumeckého sú adepti na zrušenie. Veď keď jazdí ND tak jurigovo námestie nie je obsluhované. Záhumenice by som zmenil na znamenie a aj to až po zistení vyťaženosti tejto zastávky. A ak zrušenie tak aj spolu so zastávkou Pri Vinohradoch a vybudovanie novej niekde medzi nimi. (v polovici medzi zastávkami Detvianska - Komisárky). Ale ja osobne by som sa do toho nepúšťal. Dopravu by som zrýchlil skôr zmenou prednosti v jazde na križovatke Detvianska - Čachtická so STOPkou pre vozidlá jadziace po Detvianskej.
V Dúbravke by som určite nič nerušil, Žilinskú tiež nie. Hečkova - Černockého sú od seba 400 metrov. To je dosť ak zoberieme do úvahy fakt, že tam nebude jazdiť žiaden bus v špičke a v ostatných časoch nejazdí už ani teraz.Riešil by som to skôr pomocou preferencie na oboch križovatkách medzi týmito zastávkami. Pri jazere - Herlianska sú dosť blízko, ale tu by som tiež zvýšenie rýchlosti riešil najrpv podjazdom Tomašíkovej a preferenciou na Záhradníckej, zrušením prejazdov.
Čo sa týka novej zastávky pred daňovým úradom, tak tam je riešenie už zvolené.
Príliš radikálnych rušení zastávok by som sa nehrnul. Najprv by som začal s menej radikálnymi riešeniami - rušenie tých ozaj blízkych (Jurigovo nám.(?!), Chlumeckého), zmenil charaktery zastávok na znamenie - tebou menované, zlepšil preferenciu. Až potom by som sa pustil do ďalšieho prehodnocovania, či boli zmeny postačujúce a hlavne či by boli ďalšie vhodné aj s ohľadom na pešiu dostupnosť cestujúceho.

Re #46543 yale: Možno má materiál z magistrátu dier ako ementál, no ten tvoj - metro - má za to len dieru a to hlbokú, ktorá spotrebuje vééééľa peňazí.
Re #46546 yale: "K autobusom - myslím že ponúkam lepšie riešenie. Za päť rokov tie autobusy budú pri normálnej údržbe stále krásne funkčné, myslím si že to zbytočne prifarbuješ na čierno." 😃 😃 Aj tie 15 ročné Ik280 a 14 ročné Ik283 a aj tie Karosy a Tambusy. Jasné chlape, už viem prečo snívaš o metre. Si mimo reality, veď už dnes nie sú tie autobusy krásne funkčné. Z Petržalky bezporuchovo jazdí tučím len 4812.

Re #46548 si: No ja stebou plne súhlasím, len doplním čísla. 40m elina môže stáť cca 80mil. 12m Citybus kupuje Prešov za 7,1mil. Ak však do doby prevádzky zarátaš aj náklady, tak tá električka výjde z dlhodobého hladiska lepšie o šetrení životného prostredia ani nehovorím. (Aj keď MŽP sa zdajú busy ekologickejšie ako električka. Teda ani nie tak MŽP ale firmám ako Metrostav a iné s tučnými kontami ochotnými deliť sa.
Re #46547 Bon-Cu: Čo je BTS?

Re #46529 yale: Prosím vypíše dvojice zastávok vzdialených od seba 150 a menej metrov. Ak chceš môžeš aj 200 a menej metrov. Vďaka.
Nikto nehovorí, že sa nemá dať električka pod zem, len hovoríme, že to nejde hneď. Mesto má rozpočet 6mld. a musí platiť aj iné veci.

S499, BigMac, Beus alebo niekto... Má DP povinnosť vlastniť snežný pluh a kropiace vozidlo podľa nejakého zákona? Lebo nejde mi do hlavy na čom im je tá nová hračka. A teda ak ju už majú, prečo teda službu polievania ciest nerobia oni ale súkromník, čiže A.S.A. (Som zvedavý či budú v zime pluhovať)
Reply on: Peon #46553:
Posledná fotka sa nechce otvoriť, tak snáď teraz: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave.jpg

S touto témou súvisia aj príspevky v téme "Kuriózne miesta, kde premáva MHD" #45029 , #45030 , #45034 . Hm, aj diskusné fóra na www.imhd.sk akosi postihla uhorková sezóna...
Dnes som išiel po modrej turistickej značke od zastávky Štátne lesy (lokalita Topoľové) po Vodostav. Spočiatku ide asfaltka pri lese, neskôr aj v blízkosti cyklistickej hrádze, ale ide sa aj po lesnom chodníku cez les.

Pri Štátnych lesoch je turistický smerovník nachádzajúci sa za závorou, kde je zákaz vstupu, čo pôsobí dosť mätúco a je tam i taká obývaná samota.

Mám aj nejaké fotky. Webmasteri, ak chcete, môžete všetky alebo len niektoré dať na www.imhd.sk.
Dúfam, že ma neukameňujete, ale žiaden lepší spôsob na ich prezentáciu sa mi dnes nepodaril, takže prinášam ich takto:

1; Zastávka Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Statne%20lesy.jpg

2; Bufet pri Štátnych lesoch so zaujímavým názvom ? : http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg

3; Drevená figúrka neďaleko zastávky Štátne lesy. Je ich tam viac pred takou samotou: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Dreveny%20trpaslik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg

4; Turistický smerovník neďaleko zastávky Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Turisticky%20smerovnik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg

5; Zastávka Vodostav: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Vodostav.jpg

6; Pohľad z cyklistickej hrádze na Vodostav a jeden z dvoch tamojších bufetov: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Vodostav%20+%20obcerstvenie%20z%20hradze.jpg

7; Detail na druhý bufet pri Vodostave (volá sa Flinstonovci, je ďalej od hrádze): http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave%20(Flinstonovci).jpg

Na 79-ke dnes jazdil voz 2002 a na 77-ke 2009. Zaujímavé, že obe tieto linky sú skutočne "veľmi vyťažené", v niektorých úsekoch zvyknú premávať aj úplne prázdne. ?
Reply on: si #46514:
Len problém je v tom, že keď tu v BA postavia električku, tak to bude taká istá krivá trať ako ostatné, električky budú premávať do 50 km/h, na niektorých úsekoch občas 10 km/h a budú to akurát tak T3, K2 a T6, ktoré sa ušetria zriedením intervalov niekde inde v meste. 🙂 Už vidím, jak kúpia 25 električiek a už úplne ako budú jazdiť 80 km/h... Metro dávalo aspoň nádej na nejakú zmenu.
Reply on: nndro #46534:
Lebo by bola blbosť, aby dva trolejbusy mali tú blbosť inú ako všetky ostatné... Jednoducho modernizácia...
Reply on: Bon-Cu #46547:
Ten kto vidí nápis Letisko a piktogram lietadla, tak asi vie, kam to ide. A čo znamená BTS, to vie málokto.
Reply on: AAA #46536:
tá konečná stanica L8 v Brne je super, bol som tam ?
Reply on: yale #46546:
zivotnost autobusu je nizsia ako zivotnost elektricky (alebo ineho kolajoveho vozidla), a dufam ze s tymto suhlasit budes...
takze porovnaj si cenu autobusov ktore by museli byt kupene za dobu prevadzkovej zivotnosti elektriciek a potom porovnavaj tieto 2 sumy (a prosim taktiez nezabudni na to ze do jedneho antabusu nenarves tak vela vlkov ako do jednej elektricky)
[ako zbrucha priklad - zivotnost vozidla elektricky je +- 40 rokov (vcetne rekonstrukcii), zivotnost autobusu +- 13 (taktiez vcetne rekonstrukcii), takze ak miesto tej drahej alaktricky kupis lacnejsi autobus, tak ho budes musiet za rovnake obdobie kupit 3x; okrem toho do elektricky zmestis aj viacej ludi; zas troska odhadov - sucasne predpisy dovodluju premavku vlakov dlhych maximalne 40 metrov (da sa ale vybavit vynimka (kosice mohli, urcite by to zvladla aj BA) alebo zmena predpisov), ked budem predpokladat rovnaku sirku vozidiel a budem to porovnavat na podlahovu plochu, tak do jednej 40 m dlhej elektricky narvem nieco viac ako 3 12m dlhe autobusy; takze ak chces porovnavat cenu vozidiel; tak prenasob cenu 12metroveho autobusu (to su take tie co bezne stretnes na cestach a nadava sa im ze kratke) priblizne cislom 9 (pretoze na nahradenie jednej elektricky potrebujes 3 autobusy a pocas zivotnosti elektricky musis autobusy zrecyklovat 3x 🙂 ) a tuto cenu porovnavaj s cenou 40m dlheho elektrickoveho vozidla... este stale sa ti zda byt roziel v cene vozidiel tak priepastny ? 😃 ]
S cenou trate ako take vela nenarobis, to je nutna investicia ktoru v pripade antabusoveho riesenia neuvidis priamo (ale bude zasita niekde inde, neboj 😃 )

a pokial sa to aj cele splati za 20 rokov, tak potom po tych 20tich rokoch to uz bude vyhodnejsie ako to co navrhujes ty, nie ? no a nevravel si zas niekde inde ze nemame robit rozne riesenia ktore su vyhodne len kratkodobe ? 😃


Re #46547 Bon-Cu: hmm a co to ma byt akoze to BTS ? [a to sa ti ako nepaci ze su linky oznacovane ciselne a chces zas skusit oznacovanie pismenami ? ? ]

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.