Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: inTony #46561:
tým som myslel, že sa kúpia ?
Reply on: Andy #46552:
a keď je predpis do 50km/hod, nemysli si, že ho vždy dodržiavajú, často ide elinov, kotrorá vytiahne skoro na 70km/hod. na bratislavskej krivej trati ? ?
Reply on: Andy #46552:
no, tie eliny sa kúpia asi tak, ako sa idú kúpiť trolejbusy na Dlhé diely ?
Reply on: S499.1023 #46559:
To si nevsimaj, podaktori maju heslo "vsetko vzdy bolo zle, je zle a aj bude zle" a vacsinu svojich aktivit nevenuju tomu, aby sa daco zlepsilo, ale aby sa rozpravalo o tom, ake je vsetko zle 😉
Reply on: Andy #46552:
Ako vieš, jasnovidec?
Reply on: untrop #46542:
Dnešná konečná Líšeň-Mifkova už nič ale predchádzajúca konečná pred predĺžením trate (Líšeň-Jírova) bola podzemná, takže asi toto to má spoločného.
Reply on: yale #46541:
Pán kolega, netrieskajte nezmysly.
Reply on: AAA #46539:
Tunel bol pôvodne budovaný ako električkový, pre nevybudovanie električkovej trate v období WWII bol použitý ako cestný. A yale sa iba hrá so slovíčkami, pre neho je postatné akurát, aby sa to volalo METRO.
Reply on: inTony #46528:
O.K. Jurigovo námestie a Chlumeckého sú adepti na zrušenie. Veď keď jazdí ND tak jurigovo námestie nie je obsluhované. Záhumenice by som zmenil na znamenie a aj to až po zistení vyťaženosti tejto zastávky. A ak zrušenie tak aj spolu so zastávkou Pri Vinohradoch a vybudovanie novej niekde medzi nimi. (v polovici medzi zastávkami Detvianska - Komisárky). Ale ja osobne by som sa do toho nepúšťal. Dopravu by som zrýchlil skôr zmenou prednosti v jazde na križovatke Detvianska - Čachtická so STOPkou pre vozidlá jadziace po Detvianskej.
V Dúbravke by som určite nič nerušil, Žilinskú tiež nie. Hečkova - Černockého sú od seba 400 metrov. To je dosť ak zoberieme do úvahy fakt, že tam nebude jazdiť žiaden bus v špičke a v ostatných časoch nejazdí už ani teraz.Riešil by som to skôr pomocou preferencie na oboch križovatkách medzi týmito zastávkami. Pri jazere - Herlianska sú dosť blízko, ale tu by som tiež zvýšenie rýchlosti riešil najrpv podjazdom Tomašíkovej a preferenciou na Záhradníckej, zrušením prejazdov.
Čo sa týka novej zastávky pred daňovým úradom, tak tam je riešenie už zvolené.
Príliš radikálnych rušení zastávok by som sa nehrnul. Najprv by som začal s menej radikálnymi riešeniami - rušenie tých ozaj blízkych (Jurigovo nám.(?!), Chlumeckého), zmenil charaktery zastávok na znamenie - tebou menované, zlepšil preferenciu. Až potom by som sa pustil do ďalšieho prehodnocovania, či boli zmeny postačujúce a hlavne či by boli ďalšie vhodné aj s ohľadom na pešiu dostupnosť cestujúceho.

Re #46543 yale: Možno má materiál z magistrátu dier ako ementál, no ten tvoj - metro - má za to len dieru a to hlbokú, ktorá spotrebuje vééééľa peňazí.
Re #46546 yale: "K autobusom - myslím že ponúkam lepšie riešenie. Za päť rokov tie autobusy budú pri normálnej údržbe stále krásne funkčné, myslím si že to zbytočne prifarbuješ na čierno." 😃 😃 Aj tie 15 ročné Ik280 a 14 ročné Ik283 a aj tie Karosy a Tambusy. Jasné chlape, už viem prečo snívaš o metre. Si mimo reality, veď už dnes nie sú tie autobusy krásne funkčné. Z Petržalky bezporuchovo jazdí tučím len 4812.

Re #46548 si: No ja stebou plne súhlasím, len doplním čísla. 40m elina môže stáť cca 80mil. 12m Citybus kupuje Prešov za 7,1mil. Ak však do doby prevádzky zarátaš aj náklady, tak tá električka výjde z dlhodobého hladiska lepšie o šetrení životného prostredia ani nehovorím. (Aj keď MŽP sa zdajú busy ekologickejšie ako električka. Teda ani nie tak MŽP ale firmám ako Metrostav a iné s tučnými kontami ochotnými deliť sa.
Re #46547 Bon-Cu: Čo je BTS?

Re #46529 yale: Prosím vypíše dvojice zastávok vzdialených od seba 150 a menej metrov. Ak chceš môžeš aj 200 a menej metrov. Vďaka.
Nikto nehovorí, že sa nemá dať električka pod zem, len hovoríme, že to nejde hneď. Mesto má rozpočet 6mld. a musí platiť aj iné veci.

S499, BigMac, Beus alebo niekto... Má DP povinnosť vlastniť snežný pluh a kropiace vozidlo podľa nejakého zákona? Lebo nejde mi do hlavy na čom im je tá nová hračka. A teda ak ju už majú, prečo teda službu polievania ciest nerobia oni ale súkromník, čiže A.S.A. (Som zvedavý či budú v zime pluhovať)
Reply on: Peon #46553:
Posledná fotka sa nechce otvoriť, tak snáď teraz: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave.jpg

S touto témou súvisia aj príspevky v téme "Kuriózne miesta, kde premáva MHD" #45029 , #45030 , #45034 . Hm, aj diskusné fóra na www.imhd.sk akosi postihla uhorková sezóna...
Dnes som išiel po modrej turistickej značke od zastávky Štátne lesy (lokalita Topoľové) po Vodostav. Spočiatku ide asfaltka pri lese, neskôr aj v blízkosti cyklistickej hrádze, ale ide sa aj po lesnom chodníku cez les.

Pri Štátnych lesoch je turistický smerovník nachádzajúci sa za závorou, kde je zákaz vstupu, čo pôsobí dosť mätúco a je tam i taká obývaná samota.

Mám aj nejaké fotky. Webmasteri, ak chcete, môžete všetky alebo len niektoré dať na www.imhd.sk.
Dúfam, že ma neukameňujete, ale žiaden lepší spôsob na ich prezentáciu sa mi dnes nepodaril, takže prinášam ich takto:

1; Zastávka Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Statne%20lesy.jpg

2; Bufet pri Štátnych lesoch so zaujímavým názvom ? : http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg

3; Drevená figúrka neďaleko zastávky Štátne lesy. Je ich tam viac pred takou samotou: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Dreveny%20trpaslik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg

4; Turistický smerovník neďaleko zastávky Štátne lesy: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Turisticky%20smerovnik%20pri%20Statnych%20lesoch.jpg

5; Zastávka Vodostav: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Zastavka%20Vodostav.jpg

6; Pohľad z cyklistickej hrádze na Vodostav a jeden z dvoch tamojších bufetov: http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Vodostav%20+%20obcerstvenie%20z%20hradze.jpg

7; Detail na druhý bufet pri Vodostave (volá sa Flinstonovci, je ďalej od hrádze): http://peon.wz.cz/Statne%20lesy%20%20%20Vodostav/Bufet%20pri%20Vodostave%20(Flinstonovci).jpg

Na 79-ke dnes jazdil voz 2002 a na 77-ke 2009. Zaujímavé, že obe tieto linky sú skutočne "veľmi vyťažené", v niektorých úsekoch zvyknú premávať aj úplne prázdne. ?
Reply on: si #46514:
Len problém je v tom, že keď tu v BA postavia električku, tak to bude taká istá krivá trať ako ostatné, električky budú premávať do 50 km/h, na niektorých úsekoch občas 10 km/h a budú to akurát tak T3, K2 a T6, ktoré sa ušetria zriedením intervalov niekde inde v meste. 🙂 Už vidím, jak kúpia 25 električiek a už úplne ako budú jazdiť 80 km/h... Metro dávalo aspoň nádej na nejakú zmenu.
Reply on: nndro #46534:
Lebo by bola blbosť, aby dva trolejbusy mali tú blbosť inú ako všetky ostatné... Jednoducho modernizácia...
Reply on: Bon-Cu #46547:
Ten kto vidí nápis Letisko a piktogram lietadla, tak asi vie, kam to ide. A čo znamená BTS, to vie málokto.
Reply on: AAA #46536:
tá konečná stanica L8 v Brne je super, bol som tam ?
Reply on: yale #46546:
zivotnost autobusu je nizsia ako zivotnost elektricky (alebo ineho kolajoveho vozidla), a dufam ze s tymto suhlasit budes...
takze porovnaj si cenu autobusov ktore by museli byt kupene za dobu prevadzkovej zivotnosti elektriciek a potom porovnavaj tieto 2 sumy (a prosim taktiez nezabudni na to ze do jedneho antabusu nenarves tak vela vlkov ako do jednej elektricky)
[ako zbrucha priklad - zivotnost vozidla elektricky je +- 40 rokov (vcetne rekonstrukcii), zivotnost autobusu +- 13 (taktiez vcetne rekonstrukcii), takze ak miesto tej drahej alaktricky kupis lacnejsi autobus, tak ho budes musiet za rovnake obdobie kupit 3x; okrem toho do elektricky zmestis aj viacej ludi; zas troska odhadov - sucasne predpisy dovodluju premavku vlakov dlhych maximalne 40 metrov (da sa ale vybavit vynimka (kosice mohli, urcite by to zvladla aj BA) alebo zmena predpisov), ked budem predpokladat rovnaku sirku vozidiel a budem to porovnavat na podlahovu plochu, tak do jednej 40 m dlhej elektricky narvem nieco viac ako 3 12m dlhe autobusy; takze ak chces porovnavat cenu vozidiel; tak prenasob cenu 12metroveho autobusu (to su take tie co bezne stretnes na cestach a nadava sa im ze kratke) priblizne cislom 9 (pretoze na nahradenie jednej elektricky potrebujes 3 autobusy a pocas zivotnosti elektricky musis autobusy zrecyklovat 3x 🙂 ) a tuto cenu porovnavaj s cenou 40m dlheho elektrickoveho vozidla... este stale sa ti zda byt roziel v cene vozidiel tak priepastny ? 😃 ]
S cenou trate ako take vela nenarobis, to je nutna investicia ktoru v pripade antabusoveho riesenia neuvidis priamo (ale bude zasita niekde inde, neboj 😃 )

a pokial sa to aj cele splati za 20 rokov, tak potom po tych 20tich rokoch to uz bude vyhodnejsie ako to co navrhujes ty, nie ? no a nevravel si zas niekde inde ze nemame robit rozne riesenia ktore su vyhodne len kratkodobe ? 😃


Re #46547 Bon-Cu: hmm a co to ma byt akoze to BTS ? [a to sa ti ako nepaci ze su linky oznacovane ciselne a chces zas skusit oznacovanie pismenami ? ? ]
nu, a ked sa uz chystaju tie velke zmeny - aj v cislovani liniek - konecne tu je moznost premenovat "L61" na "BTS" 🙂 .. a nasledne na pransparentoch by svietilo "BTS - Letisko" a "BTS - Hl. stanica" 😉

Toto samozrejme neni moj vymysel, su mesta kde to tak funguje, osobna - velmo dobra - skusenost z Berlina...
Reply on: si #46544:
K tunelu - viď #46541, ak nevidíš rozdiel medzi tunelom pod hradom a podzemnou traťou pod Dunajom, potom mi je ľúto.

K autobusom - myslím že ponúkam lepšie riešenie. Za päť rokov tie autobusy budú pri normálnej údržbe stále krásne funkčné, myslím si že to zbytočne prifarbuješ na čierno.

Viem že operatívne náklady na električku sú menšie, ale cena výstavby trate a cena vozidiel je tak vysoká, že tá električka sa splatí možno o takých 15-20 rokov, možno ešte dlhšie. Ak na tie električky dá niekto mestu peniaze zadarmo a na autobusy nie, potom sa výpočtový model zmení, ale o niečom takom neviem.

A ja ešte pridám k tomu zoznamu, čo by som ešte doriešil z ušetrených peňazí namiesto petržalskej električky:

- rekonštrukciu a výstavbu prestupových uzlov (zohľadňujúc budúce trasovanie nosného systému)
- zmenu linkového vedenia (toto je snáď jediná vec v ktorej sa niečo deje), ale tak aby novými vozidlami bola prednostne vybavovaná sieť nosných liniek; súčasťou zmien by bol nový grafický informačný systém, ktorý by v schémach siete, aj na zastávkach a vo vozidlách jasne rozlišoval medzi nosnými linkami a doplnkovými - líšili by sa u autobusov aj číslovaním (napr. nosné linky autobusov by sa číslovali na 1XY, doplnkové na XY), prípadne grafickými prvkami. To by bolo zrejme súčasťou zmeny celého CI firmy a nízkonákladovej komunikácie k zákazníkovi, že sa deje zmena a cestovať MHD sa už znova oplatí.

Toto je v silách mesta, dá sa to robiť hneď a je to lepšie ako postaviť za 5 rokov a peniaze z úveru "prvú etapu" niečoho, čo vyrieši len jeden čiastkový problém a nikto nevie ako to bude pokračovať.
Trosku mimo téma - Ale včera viděna Bratislavská B741 #1216, jak přijíždí do Zlineru... Ale vypadala jako by ji spiše táhly do šrotu (podle stavu) ? . Ale snad to chlapci dají dohromady
Reply on: yale #46530:
povazujes sucasne vozidla za neschopne podzemnej prevadzky ? Ak hej, ako to potom je mozne, ze denne bez ujmy premavaju cez tunel popod hradny vrch ? ?

Re #46543 yale: o tych 5 rokov co by mala byt ta elektrickova trat v prevadzke by si miesto nej mal kopu polorozpadnutych autobusov ktore by uz pomaly bolo treba mozno aj vyradit a teda by si mal peniaze v pitchi... Nehovoriac o prevadzkovych nakladoch - pri elektricke (ako aj inych kolajovych systemoch) sa musis sice starat o "cestu" (pri beznych cestnych prepravnych prostriedkoch nemusis, ale zas pre zmenu platis neake dane z ktorych je financovana ta starostlivost), na druhej strane vsak energeticka narocnost (a teda cena energie = pohonnych hmot) je vyrazne vyssia; taktiez mzdove naklady (vodici) na prepravu jedneho cestujuceho su pri autobuse a trolejbuse vyrazne vyssie (a budes sa veru divit, ale mzdove naklady su hlavne pri vozdilach elektrickej trakcie jednou z najpodstatnejsich poloziek prevadzky)...
To co ty navrhujes je sice rychle riesenie, ale nie je to dobre riesenie...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.