no vidim, ze niektori netusia co to BTS je. BTS je oficialny medzinarodny kod letiska v ivanke pri dunaji, teda bratislavskeho medzinarodneho letiska M.R. Stefanika. mate to napisane na letenke ked letite z/do BA.
ale ci je to dobre, aby to svietilo na busoch, neviem. koniec koncov tu v BA mame len jedno medzinarodne letisko
no a ja viem, ze moje prispevky su hlupo neodborne, ale obcas sa nehnevajte ked tu nieco utrusim, lebo mi to neda a hotovo. kurniq, ale furt sa riesi ci elektricka a aka a odkial kam a kade... a zatial nie je nic. citelna a viditelna preferencia IAD nie je len o peniazoch, ktore nie su, ale aj o peniazoch ktore su. teda su a teda sa investuju...avsak do takych projektov, ktore vyhanaju ludi z MHD do vlastnych alebo firemnych auticiek.
stat si musi uvedomit, ze hlavne mesto je vykladnou skrinou celej republiky. turisti a navstevnici krutia hlavou nad tym, v akom stave je mhd a ze predsa europa sa snazi vyhnat vo vlekomestach ludi v centre z aut to mhd z dovodov, ktore vsetci pozname. krom ineho u nas by sa tym aj odburala ta smeisna akoze spolocenska prestiz - ja nexodim mhd, ja mam na auto. (pritom v europskych metropolach, vratane uz aj prahy, aj min. stredny manazment nema problem ist do prace mhd, lebo je to niekedy rychlejsie, aj pohodlnejsie).
takze problem sice je v peniazoch, ale stat zatial na to, na co veeeelmi xcel, peniaze nasiel. a zvysok slovenska nemoze kricat, ze v BA zas mrhaju peniaze na nieco, co sami pri jej navsteve vyuziju. len to by slovac nesmela kydat na svoje hlavne mesto.
ale ci je to dobre, aby to svietilo na busoch, neviem. koniec koncov tu v BA mame len jedno medzinarodne letisko
no a ja viem, ze moje prispevky su hlupo neodborne, ale obcas sa nehnevajte ked tu nieco utrusim, lebo mi to neda a hotovo. kurniq, ale furt sa riesi ci elektricka a aka a odkial kam a kade... a zatial nie je nic. citelna a viditelna preferencia IAD nie je len o peniazoch, ktore nie su, ale aj o peniazoch ktore su. teda su a teda sa investuju...avsak do takych projektov, ktore vyhanaju ludi z MHD do vlastnych alebo firemnych auticiek.
stat si musi uvedomit, ze hlavne mesto je vykladnou skrinou celej republiky. turisti a navstevnici krutia hlavou nad tym, v akom stave je mhd a ze predsa europa sa snazi vyhnat vo vlekomestach ludi v centre z aut to mhd z dovodov, ktore vsetci pozname. krom ineho u nas by sa tym aj odburala ta smeisna akoze spolocenska prestiz - ja nexodim mhd, ja mam na auto. (pritom v europskych metropolach, vratane uz aj prahy, aj min. stredny manazment nema problem ist do prace mhd, lebo je to niekedy rychlejsie, aj pohodlnejsie).
takze problem sice je v peniazoch, ale stat zatial na to, na co veeeelmi xcel, peniaze nasiel. a zvysok slovenska nemoze kricat, ze v BA zas mrhaju peniaze na nieco, co sami pri jej navsteve vyuziju. len to by slovac nesmela kydat na svoje hlavne mesto.
Ámos Keynes
V Dúbravke by som určite nič nerušil, Žilinskú tiež nie. Hečkova - Černockého sú od seba 400 metrov. To je dosť ak zoberieme do úvahy fakt, že tam nebude jazdiť žiaden bus v špičke a v ostatných časoch nejazdí už ani teraz.Riešil by som to skôr pomocou preferencie na oboch križovatkách medzi týmito zastávkami. Pri jazere - Herlianska sú dosť blízko, ale tu by som tiež zvýšenie rýchlosti riešil najrpv podjazdom Tomašíkovej a preferenciou na Záhradníckej, zrušením prejazdov.
Čo sa týka novej zastávky pred daňovým úradom, tak tam je riešenie už zvolené.
Príliš radikálnych rušení zastávok by som sa nehrnul. Najprv by som začal s menej radikálnymi riešeniami - rušenie tých ozaj blízkych (Jurigovo nám.(?!), Chlumeckého), zmenil charaktery zastávok na znamenie - tebou menované, zlepšil preferenciu. Až potom by som sa pustil do ďalšieho prehodnocovania, či boli zmeny postačujúce a hlavne či by boli ďalšie vhodné aj s ohľadom na pešiu dostupnosť cestujúceho.
Re #46543 yale: Možno má materiál z magistrátu dier ako ementál, no ten tvoj - metro - má za to len dieru a to hlbokú, ktorá spotrebuje vééééľa peňazí.
Re #46546 yale: "K autobusom - myslím že ponúkam lepšie riešenie. Za päť rokov tie autobusy budú pri normálnej údržbe stále krásne funkčné, myslím si že to zbytočne prifarbuješ na čierno." Aj tie 15 ročné Ik280 a 14 ročné Ik283 a aj tie Karosy a Tambusy. Jasné chlape, už viem prečo snívaš o metre. Si mimo reality, veď už dnes nie sú tie autobusy krásne funkčné. Z Petržalky bezporuchovo jazdí tučím len 4812.
Re #46548 si: No ja stebou plne súhlasím, len doplním čísla. 40m elina môže stáť cca 80mil. 12m Citybus kupuje Prešov za 7,1mil. Ak však do doby prevádzky zarátaš aj náklady, tak tá električka výjde z dlhodobého hladiska lepšie o šetrení životného prostredia ani nehovorím. (Aj keď MŽP sa zdajú busy ekologickejšie ako električka. Teda ani nie tak MŽP ale firmám ako Metrostav a iné s tučnými kontami ochotnými deliť sa.
Re #46547 Bon-Cu: Čo je BTS?
Re #46529 yale: Prosím vypíše dvojice zastávok vzdialených od seba 150 a menej metrov. Ak chceš môžeš aj 200 a menej metrov. Vďaka.
Nikto nehovorí, že sa nemá dať električka pod zem, len hovoríme, že to nejde hneď. Mesto má rozpočet 6mld. a musí platiť aj iné veci.
S499, BigMac, Beus alebo niekto... Má DP povinnosť vlastniť snežný pluh a kropiace vozidlo podľa nejakého zákona? Lebo nejde mi do hlavy na čom im je tá nová hračka. A teda ak ju už majú, prečo teda službu polievania ciest nerobia oni ale súkromník, čiže A.S.A. (Som zvedavý či budú v zime pluhovať)