Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Električka a vlak by sa podľa mňa mali integrovať, prestupnými stanicami. Nie tak aby viedli súbežne a boli vlastne konkurenciou. Napr. predĺženie električkoej trate po Dúbravčice, pokračovaním do Volkswagenu. Prestup by bol v žel. zastávke Dúbravčice. Ďalej predĺženie električky po ŽST Vajnory, kde by bol ďalší prestup. VVybudovanie električky pod zemou popod Dunajskú a Mlynské nivy, ďalšia prestup. st. ASMN, cez Slovnaft na dolné hony kde by bola ďalšie prestupná stanica medz vlakom a električkou. Hybridný rozchod by mohol viesť na letisko. Samozrejme by sa počítalo s električkou do Petržky, ale v Janíkovom dvore až po železnicu, kde by bola ďalšia prestupná stanica medzi vlakom a električkou. Zároveň by nebol vybudovaný centrálny mestský okruh nosného systému, pretože na Hlavnú stanicu by stačila terašia trať a autobusy. A východnú trasu cez Nivy kopíruje vlak. Ďôležitou stanicou by sa stala Filiálka a už teraz tam chodia električky a aj autobusy resp. trolejbusy. Ďalšia prestupná stanica medzi električkou a vlekom by mohla byť pri OD Slimák. CMO by sa nemusel stavť a mesto by ušetrilo.
Reply on: Martin Fundárek #46395:
V už spomínanom materiále http://www.reming.sk/aktuality/pk_boj_s_mlynmi.pdf sú schematicky znázornené navrhované trate, je tam aj prepojenie Filiálka - Slovany - Hlavná stanica a Filiálka - Slovany - Nové mesto. Bohužiaľ iba na schematickej mape, konkrétne trasovanie sa neuvádza.
Reply on: Martin Fundárek #46394:
Ja len nechápem načo tam bude želez. medzi filiálkou a Petržkou cez Nivy. Pokiaľ viem súbežne sa v ďalekej budúcnosti ? plánaju pozemná električková trať popod Karadžičovu a Filiálku s napojením na existujúcu trať. (Časť centrálneho ohruhu nosného systému) Už teraz chodí električka prakticky Slimáka súbežne so vlakovou traťou..
sorry nieco skusam
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: Andy #46393:
Pripúšťam, že to bude rýchlejšie z Rače alebo Vajnor. Ale ako sa do toho tunela dostane z hlavnej? Tej totiž prepojenie s filiálkou chýba.
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: tomas1 #46376:
Mám skôr pocit, že železnice si postavili hlavu a tvária sa, že za 12 miliárd obnovia to, čo pred tridsiatimi rokmi rozbili. Myslím si však, že nejde o reálny plán, skôr o zahmlievací manéver s cieľom udržať si filiálku. Inak by asi železnice poriadne kričali, keď sa nedávno predávali pozemky pod bývalou ŽST Nivy.
Reply on: Martin Fundárek #46392:
Keď pôjde vlak cez tunel, tak to bude rýchlejšie ako teraz cez ÚNS a PRístavný Most
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: mrcheef #46378:
Ako sa týmito piatimi stavbami skráti spojenie medzi hl.st. a Petržalkou?
Reply on: tomas1 #46384:
Niečo na túto tému sa dá nájsť na stránke

http://www.reming.sk/aktuality/pk_boj_s_mlynmi.pdf
Dnes nepremávala 191. DPB má zvláštnu predstavu o priaznivých poveternostných podmienkach.
Reply on: Ámos Keynes #46374:
Ja ani nenapadam ten projekt ako tu postupnost. Myslim si, ze bvy bolo vhodnejsie postavit najprv lacnejsiu variantu (BB-Ruzomberok) a povenovat sa aj inym ROZVOJOVYM dopravnym stavbam (kolko obchvatov chyba, ako vyzeraju napr. cesty v Bratislave) a potom vybudovat usek Zilina - Ruzomberok. Viem velmi dobre, ze situacia tam je priserna, ale velka cast tej dopravy by mohla ist cvez BB - jednoducho rychlejsie, lacnejsie, efektivnejsie. Nejde mi o to co, ale kedy - postupnost.
No a v neposlednom rade si tiez mesto urci, ako casto a kedy maju elektricky premavat. U vlaku by bolo mesto zavisle od zeleznic a v konecnom dosledku by to bolo asi prospesnejsie pre kraj ako pre Bratislavcanov.
A este som zabudol, ze na zeleznici moze byt len par zastavok a naproti tomu elina moze mat vela zastavok tak preto asi aj preferuje elektricku.
No ale predsa mesto sa netaji tym ze elektricka po moste ma byt iba docasne riesenie a perspektivne by chcelo dat elinu pod zem a most chcu vratit autam,ale az ked budu mat peniaze. No mesto nechce preto obchvat, lebo takmer identickou trasou chce viest elektricku.
Reply on: tomas1 #46384:
No podla mna mestu ide najma o cas, stavba elektrickovej trate do Peetrzky ju urcite casovo menej narocna ako podkopanie Dunaja, resp podkopanie aj casti mesta medzi riekou a Filialkou...
A okrem toho, volby uz nie su tak daleko, a kazdy sa chce prezentovat svojou pracou, teda mesto, kraj a zeleznice 🙂
Reply on: mrcheef #46378:
To som vsetko precital. Chcel by som z toho napr. vediet, preco chce mesto stavat elektricku, ked ju moze mat zadarmo. Aj na kraji nad tym krutia hlavou. A teda, ze preco je ten projekt s obchvatom pre mesto nepripustny (podotazka: preco to nazyvaju obchvat, ked to ide durch cez petrzalku?). ?
BTW zarazilo ma, ze na strankach MDPT SR a ZSR som o tom nenasiel ani zmienku.
Reply on: Ámos Keynes #46380:
"Ja som si zle pozrela tú mapu mal som pocit, že ide až na Prievozskú." - dobrá veta.
Ámos Keynes: dik za opravu, no som zvedavy ako to teda bude vyzerat
Reply on: Ámos Keynes #46380:
Sorry, to mal byť dispečer.

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.