Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: mirec #46322:

Aj ja chcem! Ja sa tiez chcem dostat z pred baraku k Novemu Mostu, na Safko, do Dubravky, do Race, k rodicom na Kramare. Samozrejme jednou priamou linkou, najlepsie nejakou expresnou. A este som zabudol na kamosa co byva na Kriznej. Aj k nemu sa chcem dostat co najrychlejsie, bez prestupu. A ziadam aby posunuli zastavku priamo pred moj vchod. Nebudem predsa chodit tych 50 metrov. Vzdy ked vyjdem z brany kym pridem na zastavku, utecie mi spoj!
mirec: prestahuj sa do centra a mozes chodit pesi!
Reply on: voxo #46319:
Aké zlepšenie pre Petržalčanov ? Teraz mi chodí z ľubovnianskej v špičke v pracovné dni 59, 92, 93, 95 a 198. Od septembra nepôjde okrem 98, ktorá nejde do centra mesta, priamo NIČ!!!:
59 - štartuje miesto z Antolskej až z Holíčskej (ďalujem pekne! - doteraz ma aspoň k Novému mostu vyviezla). ?
92 - zrušená, nahradila ju 82, ktorí odchádza odkiaľsi z Dudovej (tiež stratená šanca dostať sa k Novému mostu) ?
93 - nechodí okolo Ľubovnianskej, štartuje z Vyšehradskej (vozila ma za most do mesta, čo mi vyhovovalo)?
95 - štartuje miesto z Antolskej z Vyšehradskej (dostať sa na Šafko už nebude jednoduché) ?
Zato sa budem môcť pekne kolotočovať po Petržalke v 99-tke!
Žiadne zlepšenie aspoň ja zatiaľ nevidím, okraje Petržalky ostali na okraji záujmu pánov, ktorí o zmenách rozhodli. Určite necestujú MHD (alebo že by bývali na Vyšehradskej ?!) ?
voxo: presne tak, nové linkovanie v Petržalke treba, nevidím však dôvod na obmedzovanie liniek vo zvyšku mesta..
Všeobecne, v BA absolutne nie je priestor na akékoľvek zníženie výkonov, lebo cestujúcich je dosť ?

k Petržalke...Zlepšiť sa to príliš nezlepší pokiaľ nebudú nové busy ?
voxo: presne tak, nové linkovanie v Petržalke treba, nevidím však dôvod na obmedzovanie liniek vo zvyšku mesta..
Všeobecne, v BA absolutne nie je priestor na akékoľvek zníženie výkonov, lebo cestujúcich je dosť ?

k Petržalke...Zlepšiť sa to príliš bezlepší pokiaľ nebudú nové busy ?
Tie schvalene zmeny su inak velmi "prospesne" tym, co byvaju v starom meste. Ja osobne dochadzam kazdy den do Slovnaftu, od malej sceny chodi spickova 71, ktoru planuju zrusit. Jediny spoj, ktory je tam za 10 minut. To akoze nechaju len 70, ktora obchadza cele mesto a trva jej to 2x dlhsie a navyse v malom (neklbovom) prevedeni? Mam sa tesit na cestovanie v mrnavom autobuse, ktory bude vecne narvany? To je teda fakt vyhliadka do pekla. Nechapem aky bol dovod zrusenia 71, mam pocit, ze cela tato zmena ma byt len k lepsiemu pre Petrzalcanov, na ostatnych sa s**rie! ?
hoppusmark: lebo v iných mestách prišli už na to, že vozový park je lepšie obnovovať pravidelne... ?
Martin Fundárek

Martin Fundárek

Reply on: S499.1023 #46308:
Tretí variant: Slovany:-).
..Ináč som si po dlhšom čase pozrel aj imhd-stránky ostatných slovenských miest, a môžem povedať že som "v šoke"-v šoku, o koľko sú lepší v porovnaní s BA.
Už dávnejšie sú v Košiciach solarisy, nové Karosy,
v BB nové Karosy a Citybusy, v Prešove a Žiline to isté...
Ako to ostatní dokážu a my nie?
Takže len tak ďalej Bratislava ?
Tiež si myslím že rozdeľovanie napr. Petržalky na Lúky VIII., Dvory I+ neviem čo ešte) by bolo dosť neprehľadné. Bývam v Petržalke a tiež nemám príliš šajn o jej jednotlivých častiach..
Podľa mňa platí aj pri nápisoch na transparentoch že menej je niekedy viac. Vôbec neschvaľujem typ: 90/Petržalka/Lúky/Vyšehradská
To podľa mňa popletie aj bratislavčanov, nehovoriac o tom že keď sa ponáhľate nestíhate to všetko prečítať a ešte si z toho vydedukovať nejakú info o ciely tej linky..
U električiek jednoznačne schvaľujem to že sa píše už iba napr. 14 RUŽINOV. Tam nie je treba ďalší riadok lebo konečná električiek v každej mestskej časti je iba jedna.
U busov by som to teda nechal tak ako je to doteraz. Napr: 90 Petržalka/Vyšehradská...Na niektoré busy by dokonca stačila jednoduchšia verzia napr. 83 OVSIŠTE..To podľa mňa väčšina ľudí vie že je to v Petržalke.
Alebo napr. na linku 50 písať ešte aj NOVÉ MESTO je tiež zbytočné. Keď tam bude "Kukučínova/OD Slimák" alebo iba "OD SLIMÁK, tiež už väčšina ľudí vie kde to je..
Čiže výhodou ponechania toho doterajšieho označovania u busov je aj to že ľudia si už zvykli a takto by boli zbytočne aj obyvatelia tej-ktorej časti mesta zmätení, a nevedeli by, že tá linka ide vlastne k ich domu:-)
Čo sa týka turistov tak podľa mňa sa tí ak budú potrebovať môžu radšej niekoho opýtať, aby im pomohol akou linkou sa dostane tam kde potrebuje. Lebo ak napr. niekto nepozná Bratislavu tak tam zbytočne bude NOVÉ MESTO/KUKUČÍNOVA/OD SLIMÁK. Okrem toho, pochybujem že všetci turisti idú na konečnú takže aj tak sa budú musieť niekoho spýtať či to stojí tam a tam.

Takže ak sa niečo dá napísať jednoduchšie tak to skúsme, ak nie tak to radšej nechajme tak a nekomplikujme.
(P.S. niektoré novové autobusy majú aj väčšie predné displeje ako naše(blavácke)IKARUSY 435, napr. také MB CITARO, MAN alebo VOLVO...Tak dúfam že aj také sa v BA niekedy objavia:-)
Iste sa aj vam dostal do "ruk" ten dokument s popisom zmien v MHD v BA. Prestudoval som to, nebudem sa teraz vyjadrovat co by kadial mohlo premavat - to sa tu uz preberalo (aj ked je to podla mna zbytocna diskusia, nic neovplyvni), mna skor zaujala ina vec: vzhladom an to kolko liniek elektriciek sa zrusi a kolko bude vlastne stabilne premavat - budu to mat vodici pestre. Krasnananci budu tusim tocit 4 linky (ak im ostane 9, vratane toho zatahu na psychyku 13) a Juraci 2 linky. Ak teda neratam tie spickove 12 a 17. Pekne... myslim, ze to bude velmi zaujimave povolanie... 😉
No ono to v zasade je uplne perfektne, lenze.
Bratislava sa oficialne rozdeluje vyhradne na mestske casti.
A bohuzial za tie roky rokuce som este nenarazil na mapu, ktora by definovala hranice jednotlivych subzon. Takze, je to problematicke. A v skutocnosti je vazne blbe prve aj druhe, podobne ako Petrzalka alebo Vysehradska.
Nikoho nezaujima jedno alebo druhe. Chce sa dostat do oblasti. Ale ta akoby ani neexistovala. A preto je to myslim problem.
Reply on: Ámos Keynes #46272:

Sam velmi dobre vies, ze ten dalsi most sa medzi Pristavnym a Lafrtanconi stavat bude.
A rovnako dobre musis vediet, ze by to rozhodne k tym 3,6 miliardy bola uz uvodzofky pomerne zanedbatelna uvodzofky polozka.
Takze ten most moohool byt 6 prudovy a nebolo by to vobec na skodu.
ale mne by sa napr. pacilo : 11 STARE MESTO
Nam. L. Stura
Reply on: Beus #46309:
keby boli tie nazvy na transparentoch, ludia by sa ich znova naucili.

Par krat som dostal otazku: idem do Dubravky, kde mam vystupit? 🙂
Reply on: S499.1023 #46308:
Nuz, veru, niektore nazvy uz ozaj vypadli z povedomia 🙂 Ja napriklad viem, ze byvam na Hostinskeho sidlisku, ale obavam sa, ze som asi jeden z mala, a ludia z inych casti BA by uz asi toboz nevedeli, kde Host.sidl. ci Ludovu stvrt hladat...:) Prave preto som zvolil do navrhu Kukucinovu 🙂
Reply on: Beus #46306:
A čo takto

50 ĽUDOVÁ ŠTVRŤ
OD Slimák

alebo

50 HOSTINSKÉHO SÍDLISKO
Kukučínova


Pozerám, že bratislavská mládež sa nám už veľmi v názvoch neorientuje:-).
Reply on: Peon #46297:
Skús kľúčové slová Starohájska, Starohájčanka a podobne:-P.
Prosím Vás, toto je úplne nezmyselná diskusia:
Miestny substrát necestuje podľa nápisu na transparente ale podľa toho, že vie, akou linkou má cestovať.
Cudzí substrát bude rozhodne skôr vedieť, kde sú LÚKY VII či ZRKADLOVÝ HÁJ, než kde je nejaká Jasovská, Prokovjevova či Vyšehradská.
Proste sa zmierte s tým, že tretia najväčšie mesto na Slovensku mať celé pod názvom Petržalka je nezmysel a udávať ako cieľ len ulicu je taktiež nezmysel.
Neexistuje reálny dôvod, prečo písať na transparenty PETRŽALKA, vzdialenosť trebárs Ovsišťa či Dvorov I a Lúk VIII je určite väčšia ako trebárs vzdialenosť Dúbravky a Lamača a tie nikto pod jeden názov nehrnie.
A džgať na transparent 3 názvy tiež prehľadnosti a orientácii neprospieva, na transparente by malo byť uvedené napr.
222 ZRKADLOVÝ HÁJ
Nejakohradská

alebo

205 POŠEŇ
Astronomická
Reply on: Andy #46302:
Prave som chcel napisat, ze optimalny by bol takyto kompromisny navrh 🙂
milannco: s malymi zmenami: MC velkymi, a cielova zastavka malymi, a medzi MC a sidliskom pomlcka, kedze lomitko sa pouziva na oddelenie MC od cielovej zastavky. Cize na prednych transparentoch asi nejak takto:
Vrchny riadok: PETRZALKA - Stary Haj
Spodny riadok: Dudova
Otazne je, ci sa taky (vrchny riadok) dlhy napis vojde na transparent, ale na siroke autobusacke sa snad zmesti. Bocne transparenty tak, ako je to uz teraz u elektriciek - MC / ciel, napr.: PETRZALKA / Dudova.
V pripade Ovsista vpredu len PETRZALKA, dole Ovsiste, a na boku PETRZALKA / Ovsiste, kedze tam nie je ziadna vyznamnejsia ulica, ktora je cielovou zastavkou.
Samozrejme ze nazov sidliska by sa pouzil len tam, kde je dostatocne zauzivany a znamy, inde len MC a cielova zastavka. Problemy by mohli nastat v MC Nove Mesto, ktora je obrovska, tam by som (podla uvazenia) vo vela pripadoch nazov Nove Mesto vypustil, a dal tam len napr. KOLIBA a pod. A zasa napr. na 50-ku by som dal NOVE MESTO / OD Slimak, prip. NOVE MESTO - Kukucinova / OD Slimak.
Pri cieloch v centre by sa Stare Mesto vypustalo standardne, bol by len ciel (SAFARIKOVO NAM.), tak ako dnes.
Spodny riadok na bocnych transparentoch by som vyuzil tak, ako kedysi uz vyuzity bol - na listovanie vyznamnejsich nacestnych zastavok/bodov, samozrejme len tych, ktore este len budu nasledovat, nie tych, ktore uz voz presiel. Slovicko "cez" by sa mohlo vypustit, len by sa tam postupne dookola listovali ciele, ktorych zoznam by sa pocas trasy menil.
Nebrat ako dogmu, len ako RFC (Request for Comments) 🙂
Reply on: Peon #46304:
Pri niektorých dlhších názvoch nie, ale tam by stačilo to sídlisko a konečná, teda bez mestsksej časti.
Reply on: Andy #46302:
Tak to už je dobrý nápad, len neviem, či by sa tam toho tak veľa pomestilo...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.
advertisement