Discussion Forum › General Discussion

Add post

Add reply

Edit comment

Login
Password
You can attach up to 5 files in JPG, PNG, GIF and PDF format (max. 32 MB). You can add description to each file. By uploading files you agree with Terms of use.
Reply on: galiyosha #45578:

Mne sa nepaci ten subeh s linkou 83 v Petrzalke.
Reply on: 81-71 #45577:
Prosím pekne, vieš, čo je to ROPOVODNÁ RÚRA? To si ty. Keď taká električka mešká 14 minút, tak zákonite vlečie za sebou kolónu vozidiel. Takže pravdepodobne sa jednalo o výpadok jedného spoja, čo sa samozrejme pánu Brillovi nemôže stať.
V niektorých DP sa možno za porušovanie pravidiel piká, v DPB saa za to pyká. To len vy, vlčí substrát, máte dojem, že vodiči hrajú na konečnej karty a nič sa im za to nestane.
A nepísalo sa nikde o 6 min. intervale, písalo sa o tom, že v dôsledku zápchy alebo iného dpravného problému môže vozidlo chytiť meškanie.
Reply on: fobust #45570:
Ešte jedno šialené riešenie prestupu z 95 na električky na Jesenského:
95 v smere do mesta by išla po Štúrovej, doľava na Jesenského (na električovú signalizáciu) a končila by na Jesenského, čo by bola priebežná konečná. Zrušilo by sa parkovanie na vyústení Palackého do Jesenského a busy by sa otáčali na tomto mieste a pokračovali späť po Jesenského a Štúrovej. Na Štúrovej by sa vyznačil pravý pruh, ako bus pruh (a autá by sa do neho radili tesne pred križovatkou). Toto riešenie by spomalilo IAD smerujúcu zo Štúrovej doľava, ale tá by mala byť o niečo menšia po otvorení piateho mostu.
Riešili by to prestup na hrane na električky do Dúbravky aj z Ružinova (mesta).
Inak ten plošný 8minútový interval pri električkách vzhľadom na zapamätateľnosť odchodov tiež nie je to pravé orechové, aj keď stále lepšie ako niečo, čo by sa neopakovalo ani po dvoch hodinách...
Reply on: galiyosha #45565:
Ako to tak po sebe čítam, tak pri tom šachovaní s osobami, pádmi a číslami som tam vyprodukoval aj jednu "pozostatkovú" hrubku. Za to sa ospravedlňujem...

Re #45567 S499.1023: Áno, áno, presne takú d-10 by to chcelo zaviesť. ? Ale vážne, netuším, ako to riešiť... Zokruhovať to zakončenie a-95 by práve ideálne nebolo -- vzhľadom na hustý interval veľký nárast vozokilometrov, predĺženie cestovania v smere do Petržalky. Ďalšia možnosť je nechať d-12 a d-14 tak, ako sú teraz, a navrhovanú d-9 úplne zrušiť. To by sa však veľmi ťažko vysvetlovalo Ružinovčanov, prečo sa môžu okrem centra priamo dostať práve len do Rače... Možno popri ponechaní d-12 a d-14 (súčasná trasa, celodenný režim, na d-14 súpravy) a zrušení d-9 viesť d-3 v trase Ružinov - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Kamenná nám - Americké nám - Račianske mýto - Rača? No, to by pred Hydroconsultom z toho mali vlky sledujúce len číslo linky asi celkom solídny chaos. Možno, keby sa niekde na Námestí SNP preklápalo číslo linky aj s cieľom za jazdy. ? Každopádne, Karlova Ves by potom nebola posilnená ďalšou špičkovou linkou, lebo by na ňu už neostali vozokm, a pri následnom intervale 2 minúty by to opäť nepoberalo...

Nenapadá niekoho niečo rozumné?

Re #45570 fobust: a-82 sa ťažko dá viesť ideálnejšie, potiahnutím na Smolenickú by síce časovo získali obyvatelia Lúk, efektívne by si však tú linku odpílil od zvyšku Petržalky. Takto máš zabezpečenú nadväznosť na celú Petržalku: na Námestí Hraničiarov na a-95 a a-88, na Jungmannovej na a-84, na Dvoroch na a-91, a-93, a-94 a a-191 a na Einsteinovej na a-80 a a-88.
Reply on: Andy #45576:
chceš tým tolerovat meškanie. Ja si myslím, že ked su tam 3 min., tak by mali aj platit. Lebo pokial dakto povie, že šak občas ked bude 6min. nič sa nestane, tak zrazu budu iba 6 min. interval. Co nepoznaš DPB ? Čo nemusí ale mohol by, vôbec nerobí a čo robit musí neustale porušuje alebo robí nekvalitne. Sú DP, kde sa za porušovanie pravidiel piká. Jedna vec je zápcha ale druhá vec je prispatý prístup dispečerov alebo vodičov. Občas sa stane, že z konečnej ! meška spoj 1-2 min. A napokon, kde môže taká elina chytit 14 min. sklz ? Čo sa mi napokon tento týžden stalo, žiadna výnimočná situácia nebola. A inak, mne to až tak jedno nie je, či by som mal čakat 9 min. alebo 3 min. Ak to tebe nevadí, prosím, ale mne áno.
Reply on: 81-71 #45574:
A prečo by akože mali prísť raz za 20 min. tri busy? Keď už, tak 3 krát 3 je 9, nie 20. Aby prišli tri za sebou, muselo by byť niekde aspoň 6-min. zdržanie. A nakoniec raz za čas to nie je nič neobvyklé, a 9 minút zas na nejakú mimoriadnu situáciu by nebolo také strašné. Teraz je bežný zvyk, že niečo nejde aj 20 minút a nikto na to nenadáva. Ale keď zrazu nepôjde niečo 6 minút, tak už sa ideme zblázniť...
Reply on: 81-71 #45574:
A ty už teraz vieš, aký bude interval? KeĎ prídu dva autobusy po tridsiatich sekundách a ďalší o 5,5 minúty, interval bude 3 minúty.
Takýchto mám najradšej. Ešte sa nič nedialo, ešte je všetko len na papieri ale oni už teraz vedia, ako to bude zle.
Reply on: Andy #45573:
No vieš, to je trochu smiešne tvrdit, že interval bude 3 min. a realne bude 6-8 min. To potom môže fungovat aj tak, že raz za 20 min. pridu 3 busy naraz čo je uplna blbost.
Reply on: Jezo #45571:
Tak vlkom je to jedno, či ide jeden každé tri, alebo dva každých 6 minút, hlavne aby sa netlačili...
Mám taký pocit, že tie zacpy v okolí Trnavskej v poludňajších hodinách zo dňa na deň len pribúdaju. Nedávno to bolo cestovanie, menej ako s krokom o to viac ako 15 minut. meškaním ? Dne s ráno som videl ? trolejbusik (....) mal pod zadnym okienkom 20 cm pás prehnitej hrdze za krkom cestujuceho. Akosi nám tie diery pribúdajú aj za hlavami,nie len vedľa hláv,,,, že vševedko ? Tak dúfajme, že nám to ešte vydrží nejake zvarové oplechovanie ... ?
Reply on: Andy #45569:
V zasade je to jedno. Aj teraz chodim ze raz cosi prijde. ? Ale Ak sa vyhlasi ze interval bude 3min ale realne bude 6-8 tak to nikoho nepotesi. A hlavne Vlci to nepochopia.
Reply on: S499.1023 #45567:

Na tej linke 10 by ti stacilo jedno solo, mozno aj dvojosacik. ? A neverim tomu, ze by linka 95 isla v meste po tebou navrhovanej trase, lebo "to sa tak nikdy nerobilo". ?
Ja som skor riesil linku 82 v Petrzalke, lebo ta sa mi vobec nepaci, je taka odnikadial nikam - mozno tak posobi iba na mna, neviem. Navse je v subehu s 83 v Petrzalke. Ja by som ju poslal z mostu Lafranconi uplne zozadu, z dialnice by do Petrzalky vosla az pred kopcanmi (po tej ceste, kde teraz nic nepremava). Tam by stala na zastavke Kopcany - sidlisko, potom Terno, Smolenicka, Holicksa (konecna). Na Smolenickej by bol prestupny terminal, s ktoreho sa da velmi rychlo dostat kamkolvek v Petrzalke. Po tejto uprave by sa mohla linka 94 presnerovat od Terna rovno do obratiska Technopol. Diskusia vitana. ?
Reply on: Jezo #45568:
Aký je podľa teba rozdiel v tom, či idú v prípade meškania zasebou linky A a B ako keď idú za sebou dva autobusy linky A? Proste nastúpiš do jedného z nich, obvykle je lepšie do prázdnejšieho.. 🙂
Mne sa ten novy system vcelku v Petrzalke pozdava. Ja sa bojim ale jednej veci. Teraz pocas stavby tunela ce ZOO byvaju na Patronke hrozne zapchy a L92 tam mava vyrazne zdrzanie. Aten 3 min interval si nie som isty ci je realny, lebo ked volakedy chodila L83 kazdych 6min tak sa casto stavalo ze prisli dve za sebou a potom dlhsie nic.
Reply on: galiyosha #45565:
Správna a vecná pripomienka, na rozdiel od tomas1a:-P. Mám dva návrhy na riešenie:
1) Ukončiť a-95 blokovým objazdom Old-Red-Army-Bridge - Štúrova - Mostová - Námestie Ludevýta Škorpióna - Nábrežie Iného Hejslováka - Old-Red-Army-Bridge
2) Zaviesť okružnú električkovú linku č. 10 Nám. Ludevýta 3korpióna - Nám. Leudevýta Škorpióna cez Štefánikovo námestie. Vhodné prideľovať vodičom, ktorých sa chce podnik zbaviť ? .
Reply on: galiyosha #45565:
Ad. náväznosti v prestupoch. Jedna vec je dobré načasovanie grafikonov. Iná vec je ich dodržiavanie vodičmi/ iná vec je možnosť dodržiavať grafikon kvoli situácii v premávke/ iná vec sú manie re vodičov a ignorovanie grafikonu/ iná vec je zakotvenie povinnosti čakať na prestup do grafikonov/iná vec je kontrola na kľúčových prestupných uzloch večer dispečermi.
Reply on: d3k0 #45446:
Fakt je však aj to, že ľudom vadí prestupovanie bez ohľadu na interval a čakaciu dobu. Stretol som sa s argumentom, že teraz stačilo prísť na zastávku vtedy, keď šla tá "ich" linka, nastúpiť a až do cieľovej stanice stačilo už len počúvať hudbu alebo čítať knižku. Teraz to už také ideálne nebude. Proti tomu, bohužiaľ, nemôžem nič namietať. A aj keď ja som stále presvedčený, že dopravná dostupnosť Petržalky sa po redukcii liniek vzhľadom na ich zmenené režimy zlepší, ľudia to vnímajú opačne a nemôžeš povedať, že by ich pohľad bol odtrhnutý od reality. Od tej mojej a Tvojej azda áno, od tej ich, bohužiaľ, nie.

Inak si myslím, že po zmene bude celý návrh stáť a padať na tom, nakoľko budú previazané a zosúladené cestovné poriadky jednotlivých liniek v prestupných uzloch. V tomto, bohužiaľ, nemáme v Bratislave práve najlepšiu bilanciu. Úprimne dúfam, že budem príjemne prekvapený.

Ďalší problem by som videl v dostupnosti Karlovej vsi z tej oblasti Petržalky, ktorej primárna prestupová destinácia v centre bude Šafárikovo námestie. Zmena električkového vedenia predpokladá, že d-12 bude premávať len v špičke. Mimo špičky si tak cestujúci budú musieť prejsť na Jesenského, čo sa bude chcieť málokomu. Očakávať, že ľudia z oblasti Šustekovej budú chodiť a-88 pod Nový most, je pomerne zvrátené, rovnako cestujúci z oblasti Jiráskovej, Romanovej a Osuského tiež nebude práve nadšení, že musí najprv prestúpiť na a-83 alebo a-88 a až z nich na električku, či už pod Novým mostom alebo na Zochovej/Kapucínskej.

Čiastočne sa tento problém týka aj Dúbravky. Tam by sa dalo argumentovať možnosťou použiť priamo a-83, prípadne a-82 s prestupom, ale priznajme si, kde sa prskalo, že cestujúci do a z Dúbravky používajú namiesto koľajovej dopravy autobusovú?

Toto si myslím, že by ešte stálo za to doriešiť a na danom návrhu mi vadí po dlhšom zamyslení sa asi najviac. Pomerne slabé spojenie s oblasťou Malej scény by som nejako veľmi kriticky nevnímal. Kúsok ďalej bude chodiť pomerne silná a ľahko dostupná a-88, nosná a-95 je tiež čoby kameňom dohodil s prestupom na kĺbovú a-50 a aj a-78 ešte na Farského.

Re #45480 S499.1023: Minimálne spojenie Šafárikovho námestia s Karlovou vsou a Dúbravkou v nadväznosti na navrhovanú nosnú a-95 je dosť mizerné, viď vyššie.

Re #45491 Tomáš: Zmeny ma tešia, len je zaujímavé, že tie názvy nestihli zľudovieť podobne ako Technopol...
Reply on: S499.1023 #45559:

Mimochodom, moja S1000 MB DeLuxe je uz v GO a bude z nej veteran - ziaden tuning. Ked bude, tak sa mozes pokochat. ?
Reply on: S499.1023 #45559:
v BA ak si dobre patam tak funguje nieco take, ze ak sa chces zbavit vozidla, dopravis ho dakam (uz neviem kam presne) a daju ti za to vozidlo 1000 Sk (ako motivaciu aby si ho nenechal niekde v jarku), pokial vozidlo nechas opustene na ulici bez EC, tak vozidlo bude po neakom case odtiahnute tamtiez, akurat nedostanes tych 1000 Sk (a budu pouzite na uhradenie prepravy vozidla); firma do ktorej su tie vraky dopravovane zabezpecuje ich rozobratie a separaciu jednotlivych casti tak, aby mohli byt nasledne recyklovane...

Change view

Structure
Order
Posts on page

Search in topic

Search text
Date from
Date to
You can search for more expressions divided by the space.
Guidance for advanced search can be found here.