Reply on: galiyosha #45565:
Ako to tak po sebe čítam, tak pri tom šachovaní s osobami, pádmi a číslami som tam vyprodukoval aj jednu "pozostatkovú" hrubku. Za to sa ospravedlňujem...Re #45567 S499.1023: Áno, áno, presne takú d-10 by to chcelo zaviesť. ? Ale vážne, netuším, ako to riešiť... Zokruhovať to zakončenie a-95 by práve ideálne nebolo -- vzhľadom na hustý interval veľký nárast vozokilometrov, predĺženie cestovania v smere do Petržalky. Ďalšia možnosť je nechať d-12 a d-14 tak, ako sú teraz, a navrhovanú d-9 úplne zrušiť. To by sa však veľmi ťažko vysvetlovalo Ružinovčanov, prečo sa môžu okrem centra priamo dostať práve len do Rače... Možno popri ponechaní d-12 a d-14 (súčasná trasa, celodenný režim, na d-14 súpravy) a zrušení d-9 viesť d-3 v trase Ružinov - Trnavské mýto - Vazovova - Obchodná - Kamenná nám - Americké nám - Račianske mýto - Rača? No, to by pred Hydroconsultom z toho mali vlky sledujúce len číslo linky asi celkom solídny chaos. Možno, keby sa niekde na Námestí SNP preklápalo číslo linky aj s cieľom za jazdy. ? Každopádne, Karlova Ves by potom nebola posilnená ďalšou špičkovou linkou, lebo by na ňu už neostali vozokm, a pri následnom intervale 2 minúty by to opäť nepoberalo...
Nenapadá niekoho niečo rozumné?
Re #45570 fobust: a-82 sa ťažko dá viesť ideálnejšie, potiahnutím na Smolenickú by síce časovo získali obyvatelia Lúk, efektívne by si však tú linku odpílil od zvyšku Petržalky. Takto máš zabezpečenú nadväznosť na celú Petržalku: na Námestí Hraničiarov na a-95 a a-88, na Jungmannovej na a-84, na Dvoroch na a-91, a-93, a-94 a a-191 a na Einsteinovej na a-80 a a-88.
galiyosha
Inak si myslím, že po zmene bude celý návrh stáť a padať na tom, nakoľko budú previazané a zosúladené cestovné poriadky jednotlivých liniek v prestupných uzloch. V tomto, bohužiaľ, nemáme v Bratislave práve najlepšiu bilanciu. Úprimne dúfam, že budem príjemne prekvapený.
Ďalší problem by som videl v dostupnosti Karlovej vsi z tej oblasti Petržalky, ktorej primárna prestupová destinácia v centre bude Šafárikovo námestie. Zmena električkového vedenia predpokladá, že d-12 bude premávať len v špičke. Mimo špičky si tak cestujúci budú musieť prejsť na Jesenského, čo sa bude chcieť málokomu. Očakávať, že ľudia z oblasti Šustekovej budú chodiť a-88 pod Nový most, je pomerne zvrátené, rovnako cestujúci z oblasti Jiráskovej, Romanovej a Osuského tiež nebude práve nadšení, že musí najprv prestúpiť na a-83 alebo a-88 a až z nich na električku, či už pod Novým mostom alebo na Zochovej/Kapucínskej.
Čiastočne sa tento problém týka aj Dúbravky. Tam by sa dalo argumentovať možnosťou použiť priamo a-83, prípadne a-82 s prestupom, ale priznajme si, kde sa prskalo, že cestujúci do a z Dúbravky používajú namiesto koľajovej dopravy autobusovú?
Toto si myslím, že by ešte stálo za to doriešiť a na danom návrhu mi vadí po dlhšom zamyslení sa asi najviac. Pomerne slabé spojenie s oblasťou Malej scény by som nejako veľmi kriticky nevnímal. Kúsok ďalej bude chodiť pomerne silná a ľahko dostupná a-88, nosná a-95 je tiež čoby kameňom dohodil s prestupom na kĺbovú a-50 a aj a-78 ešte na Farského.
Re #45480 S499.1023: Minimálne spojenie Šafárikovho námestia s Karlovou vsou a Dúbravkou v nadväznosti na navrhovanú nosnú a-95 je dosť mizerné, viď vyššie.
Re #45491 Tomáš: Zmeny ma tešia, len je zaujímavé, že tie názvy nestihli zľudovieť podobne ako Technopol...