Ze ked nemali vhodne miesto pre otoc tak sa dohodli so sukromnou firmou, ze budu mat improvizovanu otoc v areali tej firmy, normalne ovoria branu nechaju zdvihnutu rampu a busy sa budu tocit vnutri. To bolo k tomu nedostatku placu na konecnu o ktorom si pisal, tak trochu na ODLAHCENIE, ze v SK podmienkach treba improvizovat. Na obratiska z hajzlami na fotobunku, bufetom, relaxacnou miestnostou a ktovie s cim este pre soferov nebudeme mat este dlho.
K IKEA - Mal som tam malu syntakticku nepresnost, ale clovek profesionalne nezdeformovany pracou v jazykovom ustave by to mohol pochopit tak ako to bolo myslene teda \"od byv. Ikey dalej\" [na Trnavku,...]; a trolejbusom prestup na racianskom myte ??
Uz tu bolo poznamenane #45440), ze by take nieco ako 50 od Vinohradov bolo vyuzite aj ludmi z Race a Krasnan. Ty maju k dispozici spojenie cez Vajnory☠ alebo to Racianske myto.
Re S499.1023:BRNO - z Herspicami si mal pravdu ze tam nieje spojenie to treba uznat, a skoda, ze ine Tesco ako pri HLST tam nepoznam. Ale s tymi terminalmi na Kralovom poli ze su tam NAHODOU? hmmm...
Kto su ti ASCII Solutions, uz som to niekde pocul...?
DEVIN No a tak ako z toho Devina aj takyto bus by elektricku odlahcil, potom by sa dalo uvazovat o pocte elektrickovych liniek iducich po tejto trase, to uz je ta otazka nastavenia celeho systemu... Ked niekto pride s presuvanim jednej linky na vhodnejsiu trasu namietne sa krytie s inou, laik nemoze nakreslit novy system sam, na to su ludia v DPB. Nad celym systemom sa nezastavuje rozum nielen mne, vznika otazka ci kompetentny nerobia trasovanie tak trochu pocitovo...
Potom by sa dalo spravit nasledovne linky:
51: Lopenicka - Trnavske myto - ZST Nove Mesto - Mierova kolonia - Technicka,
76: Povodie Dunaja - Vlcie hrdlo - ZST Nove Mesto - Nobelova.
Da sa o tom diskutovat - napr. aj o spickovej 76 a sedlovej 51 a podobne. Vcelku ide o to, ci bude 76 zrusena (kedze nou na ZST NM vela ludi nejazdi), alebo sa jej poskytne novy priestor na vozenie ludi
Prosim Vas, ma niekto KOMPLETNE zmeny linkovania MHD? Lebo z tych utrzkovych informacii a casto dezinformacii mam asi skreslenu predstavu o tom, co na nas chystaju. A nechcem robit urychlene zavery. ?
Ono vieš, do Devína jazdia klobásy keď je pekne cez víkend. A vymieňať ju večer za sólo nepokladám za dvakrát racionálne.
Re #45404 Andy: No, v Cíferi sa práve desiatky kĺbákov neopaľujú, že:-P?
Re #45421 81-71: No, za také DVA mikrobusy by sa nakúpilo kĺbákov, len čo je pravda:-P.
Re #45423 galiyosha: Hehe, ee. Tú značku som nikdy nepočul hrať, aj keď výsledky testov má vynikajúce, ale čo nepočujem, to nehodnotím. A načo by mi bol Laser Turntable, keď mám asi 400 platní pôvodu Opus, Supraphon, Panton, Jugoton a podobne, dôkladne ohratých prenoskami typu VK4204 ? ? Ja nie som analogista...
Re #45424 KLF + Re #45425 galiyosha: Myslím, že pri tej biede, čo v DP panuje, by sa mohol DP spamätať a nakúpiť nejaké ojazdené kĺbáky. Dajú sa z Prahy či z HK kúpiť za komický peniaz autobusy, ktoré určite nie sú v horšom stave, než taká B 741 po GO v Starku:-P. O všelijakých Mercedesoch O 404 z Nemecka ani nehovorím. My sme však hrdí a tak secondhandy nakúpia Rumuni:-P. Aj vagóny železničné sa dali v Nemecku kúpiť za komický peniaz a lepšie než reko Vrútky.
Re #45431 Vladimír: Ona totiž žst. Vinohrady aj zastávka JE. Nie je v nej žiadne koľajové rozvetvenie, proste z jednej strany do nej čtyri koľaje vojdú, z druhej dvakrát dve odídu. V žst. nezvykne stáť na peróne návestidlo autobloku:-P.
To je taká istá stanica ako napr. v PRahe je na električkách napísané Nádraží Strašnice a keĎ tam prídeš, tak sú tam dve plechové búdy a nápis Praha Strašnice zastávka:-P.
Ale zastavovanie R na Vinohradoch je OK, prečo by nemohli obyvatelia Rače či Modrej Gumy, totiž eee, Mladej Gardy, vystúpiť na Vinohradoch. Takisto ma irituje nezastavovanie videnských IC na Novom Meste. Razím zásadu, že na začiatku a konci svojej trasy má aj "vlak vyššej kvality" frekvenciu svojho zastavovania zvýšiť. Celé to však NEZNAMENÁ, že by bolo potrebné budovať v Gaštanovom hájiku terminál Maglevu pre spojenie s Avion Shopping Parkom ? .
Re #45433 tomas1: Nie, Tesco za hlavnou stanicou som skutočne na mysli nemal. Práve preto som sa Ťa spýtal, či vystupuješ z vlaku v Hešpiciach, lebo je to tam vzdušnou čiarou najbližšie. Do Brna chodíš osobákom, že vystupuješ v Modřiciach ? ? K bývalej Ikee samozrejme NEMUSÍŠ prestupovať dvakrát, doporučujem naozaj si najprv naštudovať fungovanie a linkové vedenie bratislavskej MHD a až potom robiť KONŠTRUKTÍVNU kritiku. To, čo tu predvádzaš, sa nazýva DROMOLOGICKÝ prístup - v priebehu jedného dňa prejazdím na 24 h lístok čo najviac hlavných trás a vyslovím zasvätený súd o stave nielen MHD v onom meste ale aj o makroekonomickej situácii krajiny, v ktorej sa dotyčná MHD nachádza.
Nikto Ti nebráni vytiahnuť iný príklad, na ktorom nám budeš demonštrovať absurditu bratislavskej MHD, na Vinohradoch a Poluse si sa zasekol sám...
Re #45433 tomas1: A aby som nezabudol, tá sviňa, čo pre vás ešte stále choíváme, totiž čo to trepem, vedenie L29 je preto až pod Nový most, že:
1) Električky v špičke zúfalo nepoberajú
2) Chceme, aby obyvatelia Devína používali MHD a nezapchávali nám mesto svojimi gumokolmi, k čomu by určite došlo, kerby sme 29 ukončili pri Riviére, kde by sa mohli pri nástupe do električky pobiť o miesto s obyvateľmi Lange Teile. To je presne to isté, ako to, prečo som nesúhlasil so Sommelierom v jeho predstave ukončovania prímestských busov na perifériách.
L 75 by v pohode mohla premavat cez Nobelovu a Odborarsku.Prechadzaju tade konciace busy z Krasnan + kopec manipulacnych presunov.Problem je v zeleznicnom priecesti na ktorom by rano pri prijazde vlakov od Trnavy a Galanty nabrala nemale meskanie a este k tomu dost caste posunovanie nakladnych vagonikov.
Ja by som veru s pánom poslancom Guttmanom o návrhu veľmi rád diskutoval, ale to by ho musel aj zverejniť a nie len z kontextu demagogicky vytŕhať jednotlivé zmeny...
Pan poslanec si ucelovo zobral z navrhu len to negativne a navyse v niektorych pripadoch klame - napr. z Prokofievovej sa da na Hlavnu stanicu dostat nie s dvomi, ale s 1 prestupom (nova 68 + 201) a inteligentnejsi cestujuci prejdu na Panonsku, kde bude 93ka v stvorminutovom intervale (v preklade s 94 je to 2-min. interval). Ano, z Romanovej bude jedna linka, ale trojminutova. Vzdy je to lepsie, ako ked tade chodi narvana 78 a prazdna 81 i 85. Taktiez poslanec "zabudol" na to, ze Petrzalka v novom navrhu ziskava celotyzdenne spojenie linkou 98 (ex 198 so zachadzkou cez Ovsiste) s Bajkalskou, Vajnorskou a Racianskou a tiez celotyzdenne spojenie linkou 92 s Mlynskou dolinou a Patronkou.
Cela iniciativa petrzalskych poslancov a pana Bajana suvisi s tym, ze nechcu elektricku pustit do Petrzalky - ak by to chceli, rychlo by zistili, ze lepsie trasovanie liniek po Petrzalke tazko spravia. V navrhu je priprava na elektricku v podobe modifikovanej 95, ktora ide co najblizsie k buducej trase eliny v 3-minutovom intervale.
Dalsia vec, ktorou sa pan poslanec nezamysla je napr. kolko ludi sa mota 97kou 20 minut hore-dole po Petrzalke, aby nakoniec za pol hodinu prisli k Slovnaftu? Nechodi nahodou viac ludi do centra? Nie je inteligentnejsie radsej vyrazne posilnit linky do centra na ukor motaku, ked napr. z Luk sa da dostat k buducej 87 buducou 98kou o 6 minut rychlejsie ako ked sa ludia motaju hore-dole po vsetkych petrzalskych uliciach?
Otazka cakania na prestupy je len otazkou, ako sikovne sa spravia pripoje na nosne linky. Cielom navrhu linkoveho vedenia je vyrovnat a zrychlit linky - teda urobit nosne linky, ktore idu co najpriamejsou trasou k svojmu cielu, a ku ktorym sa da priviest hadikom, ktory vymeta ulice. Napr. linka 95 by oproti dnesku prisla na Safko o 6 minut rychlejsie. Ak sa zrealizuje elektricka do Petrzalky, aj tak nakoniec nebudu mat na vyber a o x rokov budu musiet oprasit tento navrh.
-----
V ankete na tomto webe o redukcii elektrickovych liniek za podmienky zlepsenia intervalu a dobrych prestupov az 80% repondentov suhlasilo s touto moznostou a nemam dovod sa domnievat, ze ak by bola ta otazka sita na autobusy, vysledok by bol opacny. Proti redukcii liniek teda bojuju hlavne len poslanci, ktori zial MHD vacsinou poznaju len z dialky...
No ja 506-kou nechodím, ale myslím si, že to môže byť preto, že v autobuse nastane nejaká mimoriadna udalosť (napr. niekto poškodí interiér vozidla), a tak musí byť odstavené, prípadne sa čaká na políciu...
Neviem, či to tu už bolo, ale prečo nočáky, napr. 506, kt. chodí 23:50 z Hl. stan. neabsolvuje celú trasu až po Jasovskú? Včera som počul niekoho, ako sa nad tým rozčuľoval.
d3k0
Cela iniciativa petrzalskych poslancov a pana Bajana suvisi s tym, ze nechcu elektricku pustit do Petrzalky - ak by to chceli, rychlo by zistili, ze lepsie trasovanie liniek po Petrzalke tazko spravia. V navrhu je priprava na elektricku v podobe modifikovanej 95, ktora ide co najblizsie k buducej trase eliny v 3-minutovom intervale.
Dalsia vec, ktorou sa pan poslanec nezamysla je napr. kolko ludi sa mota 97kou 20 minut hore-dole po Petrzalke, aby nakoniec za pol hodinu prisli k Slovnaftu? Nechodi nahodou viac ludi do centra? Nie je inteligentnejsie radsej vyrazne posilnit linky do centra na ukor motaku, ked napr. z Luk sa da dostat k buducej 87 buducou 98kou o 6 minut rychlejsie ako ked sa ludia motaju hore-dole po vsetkych petrzalskych uliciach?
Otazka cakania na prestupy je len otazkou, ako sikovne sa spravia pripoje na nosne linky. Cielom navrhu linkoveho vedenia je vyrovnat a zrychlit linky - teda urobit nosne linky, ktore idu co najpriamejsou trasou k svojmu cielu, a ku ktorym sa da priviest hadikom, ktory vymeta ulice. Napr. linka 95 by oproti dnesku prisla na Safko o 6 minut rychlejsie. Ak sa zrealizuje elektricka do Petrzalky, aj tak nakoniec nebudu mat na vyber a o x rokov budu musiet oprasit tento navrh.
-----
V ankete na tomto webe o redukcii elektrickovych liniek za podmienky zlepsenia intervalu a dobrych prestupov az 80% repondentov suhlasilo s touto moznostou a nemam dovod sa domnievat, ze ak by bola ta otazka sita na autobusy, vysledok by bol opacny. Proti redukcii liniek teda bojuju hlavne len poslanci, ktori zial MHD vacsinou poznaju len z dialky...